Na full detail krakende deurrubbers

Pendragon

Forumguru
Flesje uit Griekenland gisteren ontvangen en inderdaad zit het hem in de fluwelen bovenkant. Je merkt het ook. Voor het insmeren druk je er van de buitenkant tegenaan en dan kraakt het. Insmeren en vanochtend geen gekraak meer. Heerlijk. Nogmaals dank voor de tip!
 

bartvw

Forumguru
Met wat zou je eventueel het glazengedeelte van het panoramadak wat open en dicht schuift mee in kunnen smeren?
Het gaat dus alleen om het glazengedeelte waar aan de zijkanten rubbers zitten
 

bartvw

Forumguru
Peter het gaat om de rubbers aan de zijkant van het glazengedeelte.
Denk zelf dat die een beetje gesmeerd moeten worden, maar de vraag is met wat
 

Rebel

Senior Member
Met wat zou je eventueel het glazengedeelte van het panoramadak wat open en dicht schuift mee in kunnen smeren?
Het gaat dus alleen om het glazengedeelte waar aan de zijkanten rubbers zitten
Ook last van krakende rubbers aan het glazen dak?
Ik ga dit Krytox verhaal eens proberen, want de deurrubbers kraken ook gelijk gek... En ook na een detailneurt, raar maar waar!
 

bartvw

Forumguru
Bij de laatste servicebeurt heeft men het dak gesmeerd maar dat heeft niet geholpen.
Zoals het er nu naar uit ziet moet het hele panoramadak uitgebouwd worden om het te verhelpen.
Dit raden ze mij af voor wat kraken, maar het gaat mij steeds meer storen.
Het probleem doet zich ook voor als het dak open staat.
Iemand al is een panoramadak laten uitbouwen en inbouwen?
 

prosier

Forumguru
Bij de laatste servicebeurt heeft men het dak gesmeerd maar dat heeft niet geholpen.
Zoals het er nu naar uit ziet moet het hele panoramadak uitgebouwd worden om het te verhelpen.
Dit raden ze mij af voor wat kraken, maar het gaat mij steeds meer storen.
Het probleem doet zich ook voor als het dak open staat.
Iemand al is een panoramadak laten uitbouwen en inbouwen?

Nog news over jou pano dak?

Ik heb G 052 172 A1 besteld/Krytox. Heb ook krakende pano rubbers.
En soms wil ie niet meer dicht, dan gaat ie weer een stukje open. Ik wil alleen eens ontvetten en dan weer met dat Krytox + siliconen pasta insmeren.
 

prosier

Forumguru
20200421_143801.jpg

Net binnen van Ebay van een Nederlandse verkoper het schijnt. Is dit wel het echte spul?
Ofja, het lijkt me geen origineel flesje van VW AG, die zien er toch op een aantal manieren anders uit als ik google naar wat fotos. Er zou dan wel hetzelfde inzitten? Iemand ervaring hiermee?
 
Mijn flesje ziet er exact zo uit en die komt van lokale VW dealer. Zou het alleen niet tegelijk met ander product gaan toepassen, dit werkt het beste op zichzelf zonder siliconenmeuk.
 

prosier

Forumguru
Mijn flesje ziet er exact zo uit en die komt van lokale VW dealer. Zou het alleen niet tegelijk met ander product gaan toepassen, dit werkt het beste op zichzelf zonder siliconenmeuk.

Ok dan hou ik het. Nou ik bedoel de rails van de pano roof moet lijkt me niet met dit krytox spul. Daar heb ik siliconen tube voor. Zit nu van dat grijze vet in dacht ik te hebben gezien. Krytox doe ik dus alleen op de rubberdelen toch?
 
Bovenaan Onderaan