Na full detail krakende deurrubbers

Na 1 van mijn auto's (de Rapid in dit geval) een full detail gegeven te hebben kraken de deurrubbers bij het rijden over onregelmatige ondergrond.
Heb het plaatwerk waar de rubber tegenaan komen al gereinigd met spray and wipe van Poorboys.
Ook al siliconenspray en stick geprobeerd, helpt eventjes maar komt heel snel weer terug.
Iemand een tip dit voorgoed te verhelpen ?
 

Pendragon

Forumguru
Bij mij kraakt het ook (O3). Of dit door een full detail is gekomen weet ik niet, maar hobbels en het inparkeren op onze parkeerplekken geeft altijd kraken. Normaal heb ik de radio aan en dan hoor je het niet zo. Ik ga deze week eens kijken waar het precies zit.
 

EdK

Forumguru
Normaal heb ik de radio aan en dan hoor je het niet zo
Zou zeggen laat dat ding lekker aan staan....... of zet m nog iets harder....
Een wagen zal op een wegdek wat wat kuilen en bergen heeft altijd wat kraakgeluiden geven...
Want hij zal ter aller tijden iets torsen en tsja dat geeft geluid...
Eigenlijk zou er een optie moeten komen met geluidsabsorberende bekleding, hoor je geen enkel kraakje meer en ook het gezeur af en toe vanaf de bijrijdersstoel....
Scheelt je zeker weer om selectief doof te zijn....

Maar sommige mensen ( noem zeker geen namen !!! ) horen soms teveel !
Voorbeeld afgelopen zaterdag: Ben bij familie bezig met helpen badkamer, riool moest nog aangelegd worden en aangekoppeld worden op begane grond.
Na een dag van zwoegen met zijn tweeën lagen de pijpen er geheel in en gekoppeld aan het bestaande riool.
Dus op frame van hangtoilet ff een pot gemonteerd en de boel maar eens testen op waterdichtheid !
Want tsja zelfs de beste monteur van het halfrond maakt fouten.
Dus pot erop en water erop en door trekken maar.....en controleren... en tsja doordat het een gave is van mij om in algemeen alles meteen maar goed te doen, waren er geen lekkage's :nono::pardon:

Maar de ega komt naar ons toe en begint meteen over het lawaai van het water als je doortrekt......
Een geheel open plafond nog ( klankkast van hier tot tokio ) en nog geen spatje isolatie ......
Ja dat wil ik niet hoor en en toen verstond ik er niets meer van want de selectieve doofheid trad weer spontaan in.....

Maar dat is ook een vrouwtje die mijn knieën al hoort kraken op verre afstand terwijl ik ze nog niet eens voellll kraken..

Wat ik met bovenstaand eigenlijk wil zeggen is dat we normale geluiden bij een beweging al als irri gaan bestempelen.
Er zijn nu eenmaal geluiden die voortkomen uit een beweging, Als ik een autodeur heb die rondom in de rubbers zit en je gaat over een heuvel of door een kuilllll dan zal je hierdoor altijd wat geluiden krijgen...

En helaas moet je daar mee leren leven, of die radio wat harder zetten of niet met de wagen gaan rijden...

Tegen de Ega gezegd dat ze niet meer moet doortrekken in vervolg...........

@Pendragon ik heb je wel geciteerd maar het is niet persoonlijk bedoeld hoor !!! echt waar !!
 

Pendragon

Forumguru
Zou zeggen laat dat ding lekker aan staan....... of zet m nog iets harder....
Een wagen zal op een wegdek wat wat kuilen en bergen heeft altijd wat kraakgeluiden geven...
Want hij zal ter aller tijden iets torsen en tsja dat geeft geluid...
Eigenlijk zou er een optie moeten komen met geluidsabsorberende bekleding, hoor je geen enkel kraakje meer en ook het gezeur af en toe vanaf de bijrijdersstoel....
Scheelt je zeker weer om selectief doof te zijn....

Maar sommige mensen ( noem zeker geen namen !!! ) horen soms teveel !
Voorbeeld afgelopen zaterdag: Ben bij familie bezig met helpen badkamer, riool moest nog aangelegd worden en aangekoppeld worden op begane grond.
Na een dag van zwoegen met zijn tweeën lagen de pijpen er geheel in en gekoppeld aan het bestaande riool.
Dus op frame van hangtoilet ff een pot gemonteerd en de boel maar eens testen op waterdichtheid !
Want tsja zelfs de beste monteur van het halfrond maakt fouten.
Dus pot erop en water erop en door trekken maar.....en controleren... en tsja doordat het een gave is van mij om in algemeen alles meteen maar goed te doen, waren er geen lekkage's :nono::pardon:

Maar de ega komt naar ons toe en begint meteen over het lawaai van het water als je doortrekt......
Een geheel open plafond nog ( klankkast van hier tot tokio ) en nog geen spatje isolatie ......
Ja dat wil ik niet hoor en en toen verstond ik er niets meer van want de selectieve doofheid trad weer spontaan in.....

Maar dat is ook een vrouwtje die mijn knieën al hoort kraken op verre afstand terwijl ik ze nog niet eens voellll kraken..

Wat ik met bovenstaand eigenlijk wil zeggen is dat we normale geluiden bij een beweging al als irri gaan bestempelen.
Er zijn nu eenmaal geluiden die voortkomen uit een beweging, Als ik een autodeur heb die rondom in de rubbers zit en je gaat over een heuvel of door een kuilllll dan zal je hierdoor altijd wat geluiden krijgen...

En helaas moet je daar mee leren leven, of die radio wat harder zetten of niet met de wagen gaan rijden...

Tegen de Ega gezegd dat ze niet meer moet doortrekken in vervolg...........

@Pendragon ik heb je wel geciteerd maar het is niet persoonlijk bedoeld hoor !!! echt waar !!
Heerlijk verhaal en heel herkenbaar.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Spierings

Forumguru
Heb een potje krytox staan welke daar heel goed tegen helpt.

Is zelfs orgineel vag.. G 052 172 A1 Bij Audi deden we hier ook altijd de deur rubbers mee invetten tegen het kraken..
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
Zeg, zou dat krytox ook klevende deurrubbers op kunnen lossen?

Ik heb al zo'n VAG gummi stick geprobeerd, prima spul voor de winter. Maar des zomers na een dagje zon (al helemaal als er ook regen is geweest) kleven de deuren aan de rubbers. Het is echt rukken om ze dan open te krijgen.

Tot nog toe kan ik alleen bedenken dat ik de deurrubbers moet vervangen, maar dat is best een prijzige aangelegenheid.
 
Ik heb het gewoon bij VAG dealer (Ames) besteld, eerst in Zwijndrecht geweest daar hadden ze er nog nooit van gehoord....maar Dordrecht zou er drie op voorraad hebben, dat bleek niet zo te zijn, waarschijnlijk door eigen gebruik, ze konden het bestellen was vanmiddag al binnen.
 

Cordoba

Forumguru
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Spierings

Forumguru
Zeg, zou dat krytox ook klevende deurrubbers op kunnen lossen?

Ik heb al zo'n VAG gummi stick geprobeerd, prima spul voor de winter. Maar des zomers na een dagje zon (al helemaal als er ook regen is geweest) kleven de deuren aan de rubbers. Het is echt rukken om ze dan open te krijgen.

Tot nog toe kan ik alleen bedenken dat ik de deurrubbers moet vervangen, maar dat is best een prijzige aangelegenheid.
Krytox trekt een beetje in het rubber en houd het een beetje vettig, denk da at het ook wel hiertegen zal werken al heb ik dat nooit geprobeerd.
 
Bovenaan Onderaan