Superb 3 MY2017 van de SIII

H

hans oet twent

Style Business met 190PK/400NM diesel(heb ik nu ook ongeveer) + automaat en een paar handige spiegeltjes en kraaltjes. Sportline is ook wel bruut.
Standheizung kan ik helaas niet terugvinden....:(

Enniehow poosje geleden al eens met de 2.0TDI gereden. Qua wegligging vond ik hem nogal zweverig, danserig, weekjes, enniehow geen strakke wegligging. En dat is iets wat ik absoluut hoog op de prio-/wensenlijst heb staan. Evenals de standverwarming, verwarmde stoelen, Xenon/LED, trekhaak, Schuifkanteldak, donker getinte ramen, 18" LM, Automaat..... :-) :-)
 
Laatst bewerkt door een moderator:

reinierh

Senior Member
Iemand al ontdekt of de Skoda Connect later toe te voegen is via een update?
@gdisselkoen heeft de module laten inbouwen. Echter is bij het de VW module geinstalleerd (249 euro!) en deze kan niet goed aangemeld worden. Volgens mij zit er ook nog een abbo vast aan de app..! voor mij is dat 2 jaar inclusief..
 

gdisselkoen

Forumguru
Iemand al ontdekt of de Skoda Connect later toe te voegen is via een update?
Volgens de dealer, die bij mij de boel verprutst heeft, is deze momenteel alleen via Pon in te bouwen. Vanaf januari zou dat ook via de dealer mogelijk moeten zijn.
Probleem is niet het inbouwen, maar het aanmelden van de auto.

Mij was beloofd door de dealer dat ze vandaag terug zouden bellen met de status. Helaas is het weer angstvallig stil gebleven. Ga morgen contact opnemen met Pon.
 

dirkr

Senior Member
Ook eens informeren bij D'Ieteren dan!
Heb het systeem al gezien in de vorm van Audi connect en toch interresant naar traffic info toe op de GPS
 

reinierh

Senior Member
Ook eens informeren bij D'Ieteren dan!
Heb het systeem al gezien in de vorm van Audi connect en toch interresant naar traffic info toe op de GPS
Het kan zijn dat in Belgie er een ander systeem gebruikt wordt. Maar de Mijn Skoda app is iets anders dan wat jij bedoeld. De mijn skoda app geeft alleen info over de auto. Dus de KM stand of de deuren open of dicht zijn etc, Hiermee krijgt de auto zelf geen internet.
 

gdisselkoen

Forumguru
Ook eens informeren bij D'Ieteren dan!
Heb het systeem al gezien in de vorm van Audi connect en toch interresant naar traffic info toe op de GPS
Het officiële systeem van Skoda heet Smartgate. In Nederland wordt dat echter niet geleverd en heeft de importeur, Pon, een eigen systeem ontwikkeld en levert de My Skoda App. Systeem is ook verkrijgbaar op VW modellen.

Aangezien de module niet in Nederland te krijgen is, wilde ik deze in laten bouwen in België. Helaas is dat niet goed gegaan. Na het inbouwen wilde de auto niet meer starten. Uiteindelijk is de module weer uitgebouwd door de dealer.
 

reinierh

Senior Member
Het officiële systeem van Skoda heet Smartgate. In Nederland wordt dat echter niet geleverd en heeft de importeur, Pon, een eigen systeem ontwikkeld en levert de My Skoda App. Systeem is ook verkrijgbaar op VW modellen.

Aangezien de module niet in Nederland te krijgen is, wilde ik deze in laten bouwen in België. Helaas is dat niet goed gegaan. Na het inbouwen wilde de auto niet meer starten. Uiteindelijk is de module weer uitgebouwd door de dealer.
@gdisselkoen, @dirkr bedoelt denk ik het nieuw MM systeem dat ook in de Kodiaq wordt gezet. Bij Audi zit daar ook onbeperkt internet in Europa bij. Google maps etc.. en het noodhulpsysteem (welke ik nu niet heb na 8 jaar wel in PSA auto's )
 

gdisselkoen

Forumguru
Gisteren een update gekregen van de dealer. Het achteraf inbouwen van de My Skoda App module is nog niet mogelijk. Hij is voor dealer beschikbaar op de Portal waar ze alles bestellen, hij is in te bouwen, maar niet te activeren. Ook weet Pon niet welke componenten er precies nodig zijn.

We gaan verder in januari, dan moet het wel mogelijk zijn en is ook bekend welke onderdelen er ingebouwd moeten worden.

Wij, in de ICT, hebben hier een vakterm voor: Prutsers. En dan bedoel ik Pon.
 
Het officiële systeem van Skoda heet Smartgate. In Nederland wordt dat echter niet geleverd en heeft de importeur, Pon, een eigen systeem ontwikkeld en levert de My Skoda App. Systeem is ook verkrijgbaar op VW modellen.

Aangezien de module niet in Nederland te krijgen is, wilde ik deze in laten bouwen in België. Helaas is dat niet goed gegaan. Na het inbouwen wilde de auto niet meer starten. Uiteindelijk is de module weer uitgebouwd door de dealer.

Ik heb de smartgate in Belgie laten inbouwen, maar vind het puur geld verlies

Je kan er helemaal niets leuk mee doen, het kan zeker niet van die connected car things doen zoals in Nederland (mijn skoda) zoals status zien van op afstand) bovendien is het nogal onhandig, want voor er gebruik van te kunnen maken moet je je verbinden op de wifi van de smartgate, dus verlies je verbinding met de wifi van je columbus (dus ook je RSAP internet...)

Echt niet slim
 

MichMar

Actief lid
Style Business met 190PK/400NM diesel(heb ik nu ook ongeveer) + automaat en een paar handige spiegeltjes en kraaltjes. Sportline is ook wel bruut.
Standheizung kan ik helaas niet terugvinden....:(

Enniehow poosje geleden al eens met de 2.0TDI gereden. Qua wegligging vond ik hem nogal zweverig, danserig, weekjes, enniehow geen strakke wegligging. En dat is iets wat ik absoluut hoog op de prio-/wensenlijst heb staan. Evenals de standverwarming, verwarmde stoelen, Xenon/LED, trekhaak, Schuifkanteldak, donker getinte ramen, 18" LM, Automaat..... :-) :-)

Hmm kan me daar niet in vinden, stond die op de comfort stand wel ja, maar op sport stand is die niet weekjes en zweverig.
Ps Sportline is met 19" LM (zomervelgen ten minste) nu winter met 17" LM

Ok oet Twente :rockon:
 

xplain

Forumguru
Eergisteren mijn Superb Combi Style MY2017 in ontvangst mogen nemen en wat me meteen opviel is dat de tellerpartij niet die grijze rand heeft. Ik dacht dat dit op alle modellen hetzelfde was of vergis ik mij en is dat enkel op de L&K versie zo?


Op zich geen groot probleem hoor, maar wel benieuwd :)
 

reinierh

Senior Member
Eergisteren mijn Superb Combi Style MY2017 in ontvangst mogen nemen en wat me meteen opviel is dat de tellerpartij niet die grijze rand heeft. Ik dacht dat dit op alle modellen hetzelfde was of vergis ik mij en is dat enkel op de L&K versie zo?


Op zich geen groot probleem hoor, maar wel benieuwd :)
Inderdaad volgens mij alleen op de L&K. Ik heb het ook niet.
 
Bovenaan Onderaan