Superb 3 MY2017 van de SIII

Superbken2017

Nieuw lid
Ik rij nu 1 jaar met SIII en ben er heel tevreden van. Voor mij is het enige minpunt de zetelverwarming die naar ons gevoel onvoldoende is ( zie onlangs gestart topic hierover). Voor de rest niets dan lof over de wagen. Verschil is er denk ik wel niet tussen L&K en andere versies qua problemen.
Super bedankt voor u reactie.
Het is bij ieder merk iets afwachten zeker .
 

BBO

Senior Member
ok bedankt voor de reactie .
Klinkt echter niet zo positief , maar ik begrijp u want ik wilde ook kijken voor een kodiaq omdat we momenteel met een Q5 rijden maar was niet de goesting van de vrouw .
Welke zijn voor u dan de minpuntjes aan de superb ?
Voor mij heeft de Superb geen echte minpuntjes. Hiervoor reed ik een Volvo V70 en ik heb die nog niet gemist. Ik merk wel enkele verschillen. City safety van volvo reageerde ook op stilstaande wagens. Het ACC van mijn Superb niet. Maar ik heb mij laten vertellen dat dit bij elke VAG wagen zo is. Ik vind het ook spijtig dat bij mij de virtual pedal enkel de koffer kan openen. Nu zou het kunnen open en sluiten dmv virtual pedal. Maar dat is bij elk merk dat er updates komen.

Ik denk wel moest het zich voordoen dat de Superb toch de voorkeur op de Kodiaq zou krijgen. De Superb heeft genoeg ruimte voor mij. Een hogere wagen verbruikt ook wat meer, ook aan milieu denken. En de Belgische wegen zijn nu ook niet zo slecht dat je een SUV nodig hebt. Dus ik vermoed dat het uiteindelijk de Superb toch zo winnen van de SUV

Wat ik wel als minpuntje ervaar is dat veel parkeerplaatsen, zeker in de stad, veel te klein zijn voor de Superb
 

Superbken2017

Nieuw lid
Voor mij heeft de Superb geen echte minpuntjes. Hiervoor reed ik een Volvo V70 en ik heb die nog niet gemist. Ik merk wel enkele verschillen. City safety van volvo reageerde ook op stilstaande wagens. Het ACC van mijn Superb niet. Maar ik heb mij laten vertellen dat dit bij elke VAG wagen zo is. Ik vind het ook spijtig dat bij mij de virtual pedal enkel de koffer kan openen. Nu zou het kunnen open en sluiten dmv virtual pedal. Maar dat is bij elk merk dat er updates komen.

Ik denk wel moest het zich voordoen dat de Superb toch de voorkeur op de Kodiaq zou krijgen. De Superb heeft genoeg ruimte voor mij. Een hogere wagen verbruikt ook wat meer, ook aan milieu denken. En de Belgische wegen zijn nu ook niet zo slecht dat je een SUV nodig hebt. Dus ik vermoed dat het uiteindelijk de Superb toch zo winnen van de SUV

Wat ik wel als minpuntje ervaar is dat veel parkeerplaatsen, zeker in de stad, veel te klein zijn voor de Superb
momenteel aan mijn Q5 ook geen problemen maar EGR klep.is ook al eens vervangen , dus bij die zogenaamde topmerken zijn er ook problemen .
Moest ik de opties van een L&K nemen bij audi dan betaal ik 30000€ meer niet te doen ..
 

BBO

Senior Member
Persoonlijk vind ik een audi een betere auto tov een Skoda. Maar ik vind de gevraagde meerprijs niet evenredig met de betere afwerking etc. En persoonlijk vind ik het design van een Superb knapper als van een A6 en zeker tov van een A4. Maar dat is elk zijn smaak
 

Superbken2017

Nieuw lid
Persoonlijk vind ik een audi een betere auto tov een Skoda. Maar ik vind de gevraagde meerprijs niet evenredig met de betere afwerking etc. En persoonlijk vind ik het design van een Superb knapper als van een A6 en zeker tov van een A4. Maar dat is elk zijn smaak
volledig eens 6 jaar terug 50000 € voor Q5 waar niet de helft van de opties opstaat dan op onze Superb is schandalig veel geld .
Bij aankoop vergeleken superb/A6 maar met een beetje opties kwam ik weeral uit op meer dan 60000€ en dat is teveel .
Tenslotte is audi ook niet gekonnen voor enorm veel plaats zoals de Superb .
 

benderke

Actief lid
Ik vind het ook spijtig dat bij mij de virtual pedal enkel de koffer kan openen. Nu zou het kunnen open en sluiten dmv virtual pedal. Maar dat is bij elk merk dat er updates komen.

Hier kan die zowel open als dicht met de pedal.... tijdens het boodschappen inladen heb ik de koffer dus al eens tegen mojn hoofd gehad er zit best nog kracht achter => het camiongepiep is dus nog zo slecht niet :)
 

Schep

Forumguru
momenteel aan mijn Q5 ook geen problemen maar EGR klep.is ook al eens vervangen , dus bij die zogenaamde topmerken zijn er ook problemen .
Een EGR klep is per definitie vragen om problemen, of ie nou op een Audi, Bentley of Skoda zit. Het is gewoon rommel. Lees dit voor de grap eens door.
Ik denk wel moest het zich voordoen dat de Superb toch de voorkeur op de Kodiaq zou krijgen.
Ik zou er toch ook nog wel even over moeten twijfelen, maar dan vooral omdat de Kodiaq goedkoper is en meer gadgets heeft (full LED en surroundview camera bijv.). Gelukkig ben ik niet van plan om de Superb weg te doen, tenzij de prijs van de Tesla Model 3, waar ik een voorinschrijving op heb, rond dezelfde €50k van mijn Superb wordt.
Hier kan die zowel open als dicht met de pedal....
Jij hebt dus een MY2017, @BBO heeft een MY2016.
 

BBO

Senior Member
Ik ben vandaag eens bij de dealer binnen gesprongen. Kodiaq stond er. Ik vind de Kodiaq een zeer knappe wagen. Maar doe mij toch maar de Superb. Geen sfeerverlichting bij de Kodiaq zoals in de Superb op het dashboard. Enkel in de deuren zoals bij de facelift Octavia. Surroundcamera had ik graag gehad. Maar dit is een kwestie van tijd voor het ook beschikbaar zal zijn op de Superb. Ik heb in mijn Superb combi twee lichtjes in de kofferklep die deels de grond en deels de koffer te verlichten. Niet te krijgen in de Kodiaq. Naar mijn gevoel zat de armsteun ook te diep. Ofwel is dit een eigenschap van een SUV. De Kodiaq heeft geeb chroom grille zoals de Octavia. De Superb wel. En ik vind dat knap. Dus doe mij toch maar de Superb. Moest mijn vrouw haar SII het morgen begeven. Dan is de kans wel groot dat we die vervangen door een Kodiaq. Maar dit is voorlopig niet aan de orde
 
Bovenaan Onderaan