Muziek via sd adapter of usb stick?

Cordoba

Forumguru
Dat is een optie voor je contacten. Als je contacten in je favorieten zet in de auto, dan zie je foto's. Ik had dat ook, maar heb het weer gauw uitgezet, elke keer als iemand mij belde zag ik mijn vrouw op groot scherm.

Dat is toch simpel op te lossen? Gewoon het telefoonnummer van je vrouw aan een andere foto koppelen.:D

Cordoba

Forumguru
@Marretje Als je de hele USB stick opnieuw formatteert en alles er opnieuw opzet, zie je dan nog steeds niet meer dan 2-3 nummers in een map? (Ik denk dat de mappen mogelijk gefragmenteerd op de USB staan, en dat de Columbus daar niet mee om kan gaan)

Marretje

Senior Member
Zou kunnen.
En welk format is het beste NTFS of Fat32

De stick is was als exFat (standaart) geformateerd, de enige optie die ik nu kan doen is als NTFS.
Zal dat nu even proberen en zal dat even laten weten.....

Laatst bewerkt:

Marretje

Senior Member
Even geprobeerd maar dat mocht niet baten, geen map te zien en alles door elkaar heen. Ik denk dat ik iets mis of het wil gewoon helemaal niet, wat een gedonder.... Maar goed tis allemaal geen wereldramp.

Willem-R

Senior Member
@jongetje Als ik zo lees dat je soms wel mapje kan vinden, maar dan staan er maar 2 of 3 nummers in.
Klopt de metadate of mp3tag wel van al die nummers, ik herinner nog wel iets dat sommige spelers, bedoel dan sofware spelers op laptop, e.d., alleen maar naar de metadate of mp3tag kijken.
En als die data dan niet heel goed georganiseerd is dan krijg je i.d.d. dat al die nummers door elkaar staan, en zie je er een hoop niet,b.v. als de mp3tag leeg is.

Willem-R

Senior Member
Ja i.d.d. met dat mp3tag/metadate is het i.d.d. niet meer gewoon even een rijtje van jouw fav nummere in een mapje zetten en dan in die volgorde laten afspellen.
En misschien is er ook wel een cue bestandje nodig, op een cd staat hierin dus o.a. een lijstje van alle nummers en afspeel volgorde.
Dat kan je b.v. met ceumaster maken.

Zou het eerste eens testen met lege USB of SD en daar dan van 1 cd geripte mp3, opzetten, dan kloppen waarschijnlijk de mp3 tags wel.

En geloof t/m 32 GB moet het fat32 zijn en alles erboven exFat.
Misschien eerst eens proberen met USB van 32 GB en fat32.

jongetje

Forumguru
Ik heb mijn octavia nu niet vanwege de storingen. Maar uit mijn hoofd navigeerde ik nog een niveau hoger dan die database weergave en dan zag je iets van usbstick met beetje technische naam. Als je daar dan op klikt kom je in de mappen weergave.

Marretje

Senior Member
Andere stick kan ik even niet proberen omdat het allemaal USB-C is. Had de 64GB versie toen besteld. Ik zal eens even met dat Mp3tag?Metadate in de weer..... Bedankt eerst voor de reacties en ik laat het weten....

Willem-R

Senior Member
Een gratis programmaatje, MP3tag daarmee kan je elk nummer makkelijk openen en zien en bewerken wat er wel of niet in de tag staat.
En freeware prog Cuemaster hiermee kan je een cuesheet bestandje toevoegen in de map waar de mp3/flac bestandje staan.

En correctie, in principe kan Fat32 wel degelijk USB sticks of SD groter dan 32 GB aan, echter niet alle apparaten kunnen groter dan 32 GB formateren, sommige wel, ik denk dus dat FAT32 de beste optie is.

NTFS is eigenlijk eigendom van Microsoft, en dus niet alle apparaten kunnen daar 100% goed mee omgaan.

Marretje

Senior Member
Dat Mp3tag werkt wel wat maar alleen komen er nu mappen te staan met onbekende map terwijl het een top40 map is. zal er nog ff wat meer tijd insteken...... blijf het alleen vreemd vinden dat ik dit geneuzel in m`n oude O3 niet had en in de O4 wel.

Heb het trouwens in de Scala ook geprobeerd maar dat is het zelfde laken en pak als in de O4.
Denk dat er wel ergens een missing link is, want je zou zeggen dat het zou moeten werken en dat het niet zo omslachtig zou moeten zijn om ff een paar nummers op een USB stick te zetten en af te spelen zoals dat wel ging in de O3...

Willem-R

Senior Member
@Marretje , zou dan bij album, bij alle nummers, top40 , invullen.
Ben het helemaal met je eens, dat dit gewoon heel lastig werkt, werkt alleen als mp3tag heel goed georganiseerd zijn, en als je dan even zelf een verzamel lijstje wil maken moet je ook weer de tags aanpassen.

Ik heb verder geen ervaring met met het columbus of amudsen systeem, ben nog op zoek naar mijn eerste skoda, misschien kan je die weergave wel aanpassen naar "explorer " weergave. o.i.d.

N.b. in de handleiding,
Where the source is SD card 1, SD card 2 or USB 1, you can change between Folder
display or Database display.

Werkt dat folder display dan niet, of zelfs daar mp3tag of zoals zij dat noemen ID3tag voor nodig.

Laatst bewerkt:

Marretje

Senior Member
Hey Willem zal daar ook nog even mee verder. en anders blijf ik wel radio luisteren.... Bedankt voor je info.

Ik krijg de folder lijst wel, je moet een aantal niveaus omhoog totdat je de usb stick kan selecteren. Dan krijg je normaal gezien wel de folder structuur.

Marretje

Senior Member
Hey Dennis, dat was toch het ei van Columbus zeg maar. Ik zei al dat ik iets miste. Dat was toch dat enen niveau omhoog. Ik snap niet dat ik daar overheen heb gekeken, wat stom. Maar nu zie ik de mappen. Bedankt voor de tip....

Groetjes Marcel

Bovenaan Onderaan