Muziek via sd adapter of usb stick?

jongetje

Forumguru
Ik heb een usb sd adapter gekocht om de muziek van de sd kaart die ik in mijn O3 had te kunnen lijsteren in de O4.

Nu moet ik vaak deze opnieuw erin steken omdat hij het anders niet doet. Hebben jullie hier ook last van of kan ik beter een usbc stick kopen?
 

Snoete

Lid
Heb deze van Verbatim in gebruik, superklein, 64Gb (Groot genoeg voor mijn verzameling) en werkt perfect.
Na het overzetten van de muziek via PC naar de USB-A de zwarte dop er op, een kleinere kon ik niet vinden.

Verbatim USB A naar C 64Gb Flashdrive.jpg
 

Marretje

Senior Member
Ik heb ook de Octavia 4 DSG gekregen. Ook een USB c stick gekocht en mijn muziek erop gezet met allerlei mappen. Maar het map structuur is een drama vind ik. als ik bij media zoeken op mappen instel dan krijg ik van alles tien maar geen mappen die ik wel graag zou willen zien. In mijn vorige Octavia 3 werden die mappen wel weergegeven.
Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing.....
 
Ben eigenlijk wel benieuwd waarom nog USB nog de voorkeur heeft?

Denk dat het ook de reden is dat er niet meer zoveel geinvesteerd wordt in "oude" technologie.
 
Geen idee, mijn RS iV staat al meer dan 2 maanden stil bij de dealer.

Daarnaast gebruik ik al jaren geen SD, USB, CD of VHR als mediadrager meer.
 

jongetje

Forumguru
Ik had ook een sd adapter voor de sd kaart uit mijn octavia3. Viel ook elke keer uit, met een usbc stick gaat dat beter. Even helemaal omhoog navigeren en dan kun je de stick kiezen en door de mappen heen. Kan wel even duren voordat het hele systeem is opgestart en dit werkt.
 

Marretje

Senior Member
Ik doe veel muziek van YouTube downloaden en zet dat weer om naar Mp3. sommige nrs kun je niet op spotify vinden, zeg maar een enkele, voor de rest staat daar alles op natuurlijk. maar ik ben verder niet zo van de spotify en wil gewoon een USB stick met mappen met muziek. en of dat nou oldschool is of niet, de functie zit er in de O4 gewoon nog op. dan hoef ik verder die telefoon niet in m'n handen te houden. Die USB-c stick speelt verder super stabiel de muziek af alleen de Columbus maakt er een zooitje van qua map structuur, en dat had mijn O3 niet.....

Zal me daar nog weer ff verder in verdiepen, of heeeel toevallig moeten ze dat bij de dealer weten, acht die kans erg klein.
 

iRob1984

Senior Member
Ik luister heel af en toe wel eens muziek via de USB
Naar mijn weten staan de mappen gewoon op alfabetische volgorde
Maar sinds maandag luister ik heerlijk naar Tomorrowland op de DAB+
 

Marretje

Senior Member
hmmmm, zou willen dat ik mijn mappen zag staan. Net de dealer nog even gehad en die zegt geef het systeem maar een harde reset. dat zal ik strax eens even proberen.

Het spul is niet algeheel zonder mankementen hoor. Gisteren waren de icoontjes van de stoelverwarming ook zomaar weg. Vandaag met de auto starten stonden ze er weer. Ok krijg in nu zomaar met bellen bij elk nummer allemaal een de zelfde foto erbij. Ook als iemand mij beld uit mijn contacten zie ik tegenwoordig alleen maar een nummer en op mijn telefoon zie je dan een naam staan, dat was altijd niet zo. En dan ook nog eens om de havenklap dat voice assistent, doe je niks komt dat weer in beeld, best wel irritant. Voor de de rest wel een mooie auto ha ha ha ha
 

iRob1984

Senior Member
Dat is een optie voor je contacten. Als je contacten in je favorieten zet in de auto, dan zie je foto's. Ik had dat ook, maar heb het weer gauw uitgezet, elke keer als iemand mij belde zag ik mijn vrouw op groot scherm.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Marretje

Senior Member
Ja klopt, de contacten in m'n favorieten blijven de foto`s wel behouden, maar als ik zelf zoek zie je heel veel contacten met de zelfde foto. Ze hadden trouwens geen nieuwe update voor mijn O4, de laatste zit er al in. Dus eerst strax het spul maar een ontkoppelen en het systeem resetten......
 

Marretje

Senior Member
Ja dat kan hoor, als m`n vrouw terug is.

Met O3 zag je gewoon een soort van windows mappen als je navigeerde in media naar je USB stick. Daar heb je dan optie`s van artiest - mappen - etc etc etc. Als ik dan mappen selecteerde zag je van boven naar beneden de muziek mappen staan zoals ik ze op mijn pc aangemaakt had. en dan kon je gewoon de map inhoud afspelen.

Nu met de O4 is die keuze werking hetzelfde zeg maar, artiest - mappen etc etc. Als ik dan mappen selecteer zie wel muziek tevoorschijn komen maar geen mappen. er staat dan van alles door elkaar heen. En als je dan een soort van map tussen staat en je daar op klikt zie bv maar 2 a 3 nrs in staan om af te spelen. Er staan dan ook gewoon van alle soorten muziek nrs door elkaar heen...

Zal vanmiddag even een foto proberen up te loaden.....
 

Rallye

Forumguru
Ik heb een O3 en werk ook erg veel met die mappenstructuur. Vind het ook waardeloos als dat niet kan, zoals bij foto’s op Picasa vroeger. Voor mij houdt de mappenstructuur het overzichtelijk.

En je kunt geen regelmaat ontdekken in die structuur? Dat je toch naar een ordening op muzieksoort zit te kijken of zo?
 

Marretje

Senior Member
Nee niet echt, alles staat gewoon willekeurig. En als je dan een map ziet staan staat er maar 1 of 2 nummers in die map.
Het hele spul gereset maar dat mocht niet baten.... Beetje raar maargoed zal wel zo blijven denk......
 
Bovenaan Onderaan