Multiriem kapot - Hoeveel km kan ik doorrijden ?

Niels83

Forumguru
Wie ze voor hebben krijg een bepaalde korting(garagehouders en gelijklopende depanagedienst krijgen veel korting)

op het net is de korting al af, gelijk wie dan besteld;
Behalve de korting. Heeft de webwinkel geen pand, allen magazijn, minder personeel. En veel minder voorraad. De groothandel in de buurt moet eigenlijk van alles wat spoed heeft er meerdere hebben. Als ze 3 keer geen multiriem hebben gaat de garagist naar een ander.

En ik vermoed ook dat de kans groot is dat het vaak geen A kwaliteit is bij de webwinkel.
Zekf gezien bij mijn swiftje lan gelede wat het verschil in dikte van de ashoes was. Van een goedkoop B merk en de originele van Bosch. Bleek ook de as hoes werd nl na 14jaar voor het eerst vervangen en 2 jaar later weer.
 

Captain Hook

Forumguru
We dwalen af... maar die discussies over kwaliteit van de producten van de lokale fysieke groothandel (wat vaak in werkelijkheid een kleinhandel is) versus de webwinkel (die zowel groot als klein kan zijn), is natuurlijk weer appels met peren vergelijken...

Er zijn groothandels die zowel online als offline leveren en waarbij je kunt kiezen uit een duur (plak)merkje op het artikel versus een OEM artikel. Zegt vaak wel wat over de prijs, maar lang niet altijd over de kwaliteit.
Zo heb ik laatst nieuwe schijfremmen + -blokken op mijn Skoda laten monteren en toen kreeg ik echte Brembo's i.t.t. de VAG gemerkte schijven/blokken van de Skoda garage. Waarbij die Brembo's zelfs een stuk goedkoper waren inclusief montage. :pieker:

En een webwinkel kan een dropship c.q. doorverkoopportaal zijn van een groot magazijn ergens in Europa, of het online portaal van de lokale klein/groothandel. M.a.w. dat zegt ook weinig.
De echte grote webwinkels hebben juist veel meer voorraad dan dat welke fysieke winkel dan ook kan hebben. Juist omdat ergens, in the middle of nowhere, een enorm warehouse staat. En vaak kun je dan ook nog eens kiezen of het al de volgende dag (vaak wat duurder) of pas een paar dagen later (lagere verzendkosten) geleverd gaat worden.

En garages onderling (zowel merk als merkloos) weten vaak dat ze bij elkaar terecht kunnen om ff een onderdeeltje te halen wat ze nodig hebben voor een spoedreparatie.

Kortom; er is geen éénduidig antwoord op. :koffie:
 
Bovenaan Onderaan