MP3 spelertje met boxen o.i.d

WillemJan

Forumguru
Hoi,

Voor mijn kinderen wil ik in mij F1 een MP3 spelertje met boxen (als dat mogelijk is) plaatsen. De auto die ik heb, heeft een Symponie radio, dus daar kan ik niets aan veranderen.

Wie oh wie weet een goede MP3 speler die goed in de auto te gebruiken is?

Alvast bedankt,
Willem-Jan
 
Waarom maak je geen gebruik van een FM-transmitter icm mp3/sdkaartje. Die stop je in de aansteker van je auto, stem juiste frequentie en mp3's gaan via de radio en via de luidsprekers van de auto.
 

Rolle

Senior Member
Zit er toevallig een casettespeler op de radio?
Dan kan je evt. een casetteadapter gebruiken om de MP3 speler (eender welke met 3,5MM jack uitgang) toch aan te sluiten op de radio.
 
Geloof niet dat ze verboden zijn. Anders worden ze toch niet bij iedere winkel verkocht ? Blokker, Marskramer, Mediamarkt, BCC maar ook zelfs Action heeft ze.
 

WillemJan

Forumguru
Geloof niet dat ze verboden zijn. Anders worden ze toch niet bij iedere winkel verkocht? (...)
Hoi RalphMamph,

Ik vind dit wel de beste oplossing! Goed idee. Moet ik wel meteen een sigarettenaanstekersplitteringang (leuk Scrabblewoord met 3x woordwaarde) gaan halen, want ook de GPS heeft de sigarettenaanstekeringang nodig.

Deze houd ik erin.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan
 
sigarettenaanstekersplitteringang (leuk Scrabblewoord met 3x woordwaarde)

:D

Volgens mij heeft Action de fm-transmitters voor ongeveer een tientje, heb er zelf al eens naar gekeken. Een sigarettending :-) kost volgens mij ook iets van een tientje. Weet niet of die ook bij die zaken te verkrijgen zijn. In ieder geval bij Halfords, maar denk dat die iets duurder is.
 

WillemJan

Forumguru
(...)
Volgens mij heeft Action de fm-transmitters voor ongeveer een tientje, heb er zelf al eens naar gekeken. (...)

Hoi,

Dat van Action is dat met een SD kaart ingang? Want die kom ik nergens tegen (Google is my friend). Want ik heb nog een 8Gb SD kaartje, vandaar.

Met vriendelijke groeten,
Willem
 

MarcoO2

Forumguru
zo'n transmitter sluit je altijd aan op de 3.5mm jack-uitgang van de mp3-speler, discman of wat dan ook. Ik heb er nog nooit een gezien met een andere ingang dan dat, dus niet met kaartlezers of zo. Check hier. Ze waren dus inderdaad tot voor kort verboden, maar nu niet meer.
 

MarcoO2

Forumguru
daar was ik inderdaad al achter (zie mijn eerder posting). Ik wist dat het vroegah wel zo was, vandaar mijn vraag.
 

Bakkertje

Forumguru
Is het geen idee om van die DVD schermpjes te kopen voor de kids? Daar kun je ook MP3's mee afspelen en kunnen ze ook nog film kijken. Je zou ze dan zelfs koptelefoontjes op kunnen zetten en zelf gewoon muziek luisteren...
Het is natuurlijk wel een stukje duurder dan een fm zender en al wat daarbij komt kijken..
 

WillemJan

Forumguru
Is het geen idee om van die DVD schermpjes te kopen voor de kids? Daar kun je ook MP3's mee afspelen en kunnen ze ook nog film kijken. (...)
Hoi Bakkertje,

Nee, dat zie ik niet zo zitten. Laat ze maar lekker naar Pluk van de Petteflet, Otje enzo luisteren. Vinden ze ook veel leuker. En ondertussen kunnen ze ook lekker naar buiten kijken.

Thuis kijken ze al voldoende TV en zitten voldoende achter de computer, daarom wil ik dat juist in de auto voorkomen.

Maar dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groeten,
Willem-Jan
 

Rallye

Forumguru
daar was ik inderdaad al achter (zie mijn eerder posting). Ik wist dat het vroegah wel zo was, vandaar mijn vraag.

Ja, dat klopt, maar de link van RalphMalph liet alleen zien dat de transmitters te koop zijn, wat niets zegt over de legaliteit van zo'n zender. Mijn link gaat daar wel op in. Was ter verduidelijking bedoeld.
 
E

Ex-lid 2926

Ik heb de fm transmitters met sd kaart slot voor naar ik meen een tientje bij de Action gezien. Hoe de kwaliteit is; geen idee. Druk je rechtstreeks in de 12V aansluiting.
Ik hoop wel voor je dat de muziekkeuze van je kinderen niet teveel afwijkt van je eigen smaak. Anders zou ik de kinderen trakteren op een Ipod(je) of andere leuke MP3 speler met hoofdtelefoon.
 

ebmc

Lid
Ik zou in dit geval ook gaan voor een goedkope MP3 of MP4 speler. Als je hierop een koptelefoon splitter zet kun je hierop 2 koptelefoons aansluiten en hoor je in ieder geval de kinderen hetzelfde liedje mee schreeuwen. Je kunt op deze speler natuurlijk ook wat kleine luidsprekertjes aansluiten welke redelijk simpel te bevestigen zijn aan de hoofdsteunen. in dit geval heb je de autoradio voor jezelf en kun je via de front speakers ook genieten van je eigen muziek.
 
Bovenaan Onderaan