Roedie76
Senior Member
Goeiedag,
Ik heb sinds een tijdje last van een knipperend gloeispiraaltje.
Bij uitlezen in de garage kwam naar voren dat de brandstofraildruk te laag was.
De auto rateld tijdens het rijden en slaat heel slecht aan bij het starten. De auto start eigenlijk pas bij de tweede keer starten met het gaspedaal vol ingetrapt.
Ook is het fopkastje van Racechip nodig op de raildruk sensor anders doet de auto niks.
Bij het uitlezen zonder kastje kwam de druk op de rail niet verder als 90 bar tijdens het starten.
Zonder het Racechip kastje start de auto alleen met hulp van remmenreiniger.
Als de auto eenmaal loopt is er tijdens het rijden weinig te merken, zelfs als het gloeispiraaltje knippert.
Wel is het zo dat als je stevig gas geeft er een mooie zwart/grijze wolk achter de auto verschijnt.
De auto is een Fabia 1.2 tdi Greenline uit 2011 met inmiddels ruim 240000 kilometer op de klok.
De garage vermoed een of meer inwendig lekkende verstuivers of een kapotte brandstofpomp, echter was er in de vervangen brandstoffilters geen slijpsel te vinden na deze open gemaakt te hebben.
Misschien zijn er hier mensen die iets soortgelijks al eens meegemaakt hebben?
Ik heb sinds een tijdje last van een knipperend gloeispiraaltje.
Bij uitlezen in de garage kwam naar voren dat de brandstofraildruk te laag was.
De auto rateld tijdens het rijden en slaat heel slecht aan bij het starten. De auto start eigenlijk pas bij de tweede keer starten met het gaspedaal vol ingetrapt.
Ook is het fopkastje van Racechip nodig op de raildruk sensor anders doet de auto niks.
Bij het uitlezen zonder kastje kwam de druk op de rail niet verder als 90 bar tijdens het starten.
Zonder het Racechip kastje start de auto alleen met hulp van remmenreiniger.
Als de auto eenmaal loopt is er tijdens het rijden weinig te merken, zelfs als het gloeispiraaltje knippert.
Wel is het zo dat als je stevig gas geeft er een mooie zwart/grijze wolk achter de auto verschijnt.
De auto is een Fabia 1.2 tdi Greenline uit 2011 met inmiddels ruim 240000 kilometer op de klok.
De garage vermoed een of meer inwendig lekkende verstuivers of een kapotte brandstofpomp, echter was er in de vervangen brandstoffilters geen slijpsel te vinden na deze open gemaakt te hebben.
Misschien zijn er hier mensen die iets soortgelijks al eens meegemaakt hebben?