Moter Tuning 1.6 tdi greenline nu mogelijk.

vanguard oxford

Nieuw lid
Dag allen,

Paar weken geleden bericht gekregen van ZIP tuning, de eco greenline motoren van o.a. de Skoda Superb ( 1.6 tdi) kunnen nu
ook getuned worden. Zit wel een prijskaartje aan : Zo rond de €850,- . Reden voor mij om het niet te doen. Benieuwd wat straks
de eerste ervaringen zijn.

Chatslet

Forumguru
Ik hou deze even in de gaten. Ze tuning ook de 1.2 TDI van de Fabia Greenline en op de site stellen ze dat ze geen externe kastjes gebruiken dus alles puur softwarematig. Dat zou dus betekenen dat ze verder zijn dan JD. Morgen op het werk even kijken of ik tijd heb om ze even te bellen.

laagvlieger

Forumguru
Ik hou deze even in de gaten. Ze tuning ook de 1.2 TDI van de Fabia Greenline en op de site stellen ze dat ze geen externe kastjes gebruiken dus alles puur softwarematig. Dat zou dus betekenen dat ze verder zijn dan JD.

Dat lijkt me sterk. Rekening houdende met de reputatie van Ziptuning en die van JD. Op de site van Ziptuning was de 1.2 TDI al vermeld nog voordat JD aangepaste tuning had voor dezelfde motor. Waarom een externe ECU? Omdat de 1.2 TDI en 1.6 TDI heel erg beveiligd zijn. benieuwd wat de uitleg is van Ziptuning.

Ik heb wel goede ervaringen met ZIP tuning bij vorige auto's, meestal waren de kosten rond de 500,-. euro. 850,- is nu net een stapje teveel voor dat beetje extra koppel. Voorlopig bevalt mijn 1,6 greenline motor prima. Maar ervaringen hoor ik graag natuurlijk!

VEEJAY

Forumguru
Er is natuurlijk een enorme markt met teleurgestelde 1.6TDI eigenaren. Daar springen ze op in, anderen bieden ook powerboxen aan voor een hoop geld dus daar speelt Ziptuning goed op in. (marketing is altijd hun sterkste kant geweest).

Ik heb zelf ook met 105pk rondgereden en naar 140pk is -weet ik uit eigen ervaring- van somberheid naar tevredenheid.

Miez1

Forumguru
Ik kreeg een mailtje van ATM omdat daar ooit is een mini van ons is gechipped. Die bieden nu OBD-tuning aan voor de 1.6TDI voor 449 inclusief rollenbank sessie (130/300). Mij ontbreken kritische ervaringen over deze partij in die zin dat we over de (atmosferische) mini niet echt geschokt waren over de veranderingen.

Misschien dat anderen ervaringen hebben met deze partij? (of moet ik dan een ander draadje starten??)

Alles gute!

Miez

Chatslet

Forumguru
Zojuist even gebeld. De tuning verloopt middels een externe ECU net zoals bij JD Engineering het geval is. Ook de EGR klep kan vooralsnog niet dicht gezet worden. De tuning kost inclusief montage 850 euro en volgens Zip-Tuning kan de importeur/fabrikant van de auto achteraf niets zien van de tuning. Je moet dan natuurlijk wel het kastje los halen.

kaze

Lid
Ik kreeg een mailtje van ATM omdat daar ooit is een mini van ons is gechipped. Die bieden nu OBD-tuning aan voor de 1.6TDI voor 449 inclusief rollenbank sessie (130/300).

net gemaild en antwoord ontvangen :

Beste,

helaas is de Chiptuning voor uw motortype momenteel nog niet beschikbaar.
Wij verwachten deze op korte termijn te kunnen aanbieden.

Met vriendelijke groet,
Gert Schaap
ATM-Chiptuning

mike de haan

Nieuw lid
Hallo,
Ik kwam jullie gesprek m.b.t. het tunen van de superb 1.6 tdi tegen.
Ik heb zelf ook een superb, en stond nogal sceptisch tegenover het tunen van mijn auto, aangezien heel weinig bedrijven de superb écht goed konden tunen.
Na veel onderzoek ben ik uitgekomen bij een tuningsbedrijf in Beilen, Ventura tuning. Ik heb telefonisch verstaan naar de mogelijkheden voor het chiptunen bij ventura tuning.
Er werd mij verteld dat ik voor €480 euro van 105 PK naar 130 PK en van 250 naar 300 NM. Weliswaar 5 NM minder, maar gezien het prijsverschil wilde ik die 5 NM wel op de koop toenemen.
Ik heb gezegd dat ik eerst graag test wilde rijden, om te zien of ik wel echt tevreden was over het resultaat. Hier deden ze totaal niet moeilijk over, waarop ik een afspraak gemaakt heb om de tuning in te laten bouwen. Dit was heel snel gebeurd, en toen ik test ging rijden ben ik aangenaam verrast. De auto rijd in elk opzich beter!!
Ik raad dan ook iedereen die zijn Skoda Superb 1.6 wil laten tunen aan om het bij ventura te doen! prijs-kwaliteit verhouding is echt super!

Ericw

Forumguru
Er zijn zelfs dealers (VW/Audi/Skoda) die Ventura tuning leveren. Met name bij ABT getunde auto die niet naar tevredenheid rijden, hierbij wordt dan de ABT tuning vervangen door Ventura.
Kom je met je "Ventura gechipte" auto voor een beurt dan hoef je het er ook niet eerst uit te halen :)

@Mike de Haan: ben benieuwd naar jou praktijk ervaring .

Rosinfield

† In Memoriam
denk dat dat niets te maken heeft met welke tuner het betreft als wel het feit dat het om een externe box gaat. Heb je een externe box van JD, dan hoeft die er ook niet uit

Chatslet

Forumguru
Waarom hoeft een externe box van JD er dan niet uit? En ik had juist begrepen dat Ventura nou niet echt top was, op de rollebank was er vaak nauwelijks verschil.

Rosinfield

† In Memoriam
omdat die geen invloed heeft op het motor management, mocht daar een update voor nodig zijn. Kan dus gewoon blijven zitten. Tenzij je niet wilt dat je dealer het ziet natuurlijk, maar dat is weer wat anders

Miez1

Forumguru
Eigenaardig, ik heb 12 juni een mail ontvangen. Riekt naar en gevalletje 'huid verkopen voordat de beer geschoten is'.

Either way, ik blijf het draadje volgen ;)

hemi24

Forumguru
Twee jaar terug schreeuwde ZIP-tuning ookal dat ze in staat waren de 1.6 TDI te tunen, maar bij de specificaties stonden vervolgens waarden (na tuning) vermeld die beneden de fabrieks waarden lagen..?!?

Nooit een duidelijk antwoord op gekregen, wat weinig vertrouwen heeft gegeven. Net als als die "gebruikers-ervaringen" die allemaal op elkaar lijken als de verhalen van een doktersroman.

Ericw

Forumguru
denk dat dat niets te maken heeft met welke tuner het betreft als wel het feit dat het om een externe box gaat. Heb je een externe box van JD, dan hoeft die er ook niet uit
Is dit wel zo?
Kan me voorstellen dat een dealer het minder prettig vindt als er een tuning gedaan (niet door ABT) is op een auto van b.v. 1 jaar oud......Vooral bij garantie claims op motor/versnellingbak etc.

Bovenaan Onderaan