Moter Tuning 1.6 tdi greenline nu mogelijk.

Evertwillem

Nieuw lid
Testauto's kopen om software te 'ontwikkelen' kan ik echt niet inkomen , Tja toch is dat echt waar.,
u kunt zelf eens echt langskomen, dan kunnen wij ze u laten zien, als u echt bij ons geweest was dan had u ze ook zien staan,
zo ziet u maar, u valt snel door de mand.

Ventura staat veruit bovenaan als het aan komt op marketing uitgaven omtrent naams-bekendheid, Kunt u hier bewijs voor leveren, want wij vinden het heel knap hoe u in onze boekhouding kunt kijken, dat kunt u echt niet, dus u zwetst maar wat !

Op vele fora kunt u lezen hoe tevreden klanten over onze tuning zijn, dat zegt genoeg, dat er op dit Forum een groot aantal JD vriendjes ons merk proberen af te kraken zegt meer over hun dan over ons, blijkbaar vormt onze tuning een te grote concurentie, Desondanks blijven wij hier zo af en toe keurig informeren.

Dus Noord , nogmaals kom eens een keer echt langs, dan ben je een flinke kerel en laten wij u echt zien hoe wij werken
want u heeft echt geen enkel idee !

Met vriendelijke groet, Evertwillem.

Noord26

Forumguru
Beste Willem,

Nogmaals, ik ben 2maal langs geweest. Het heeft geen nut om beweringen te maken als 'flinke kerel', 'geen enkel idee' of 'u valt door de mand'. Dergelijke beweringen zijn ook een eigenaar/directeur niet waardig. Die moet daarboven staan, alsmede niet mee doen in discussies op fora.

Laat zien wat je levert met harde bewijzen en leef service na, dan komen en blijven de klanten vanzelf.
Er zal dan nergens negatief gedaan worden over Ventura? Dat is inmiddels andere koek. Hoe kan dat? ;)

Mijn ervaring is slecht te noemen, van zowel product (software) als de service, moge duidelijk zijn inmiddels. :xyxthumbs:

VEEJAY

Forumguru
Nog een staaltje Internetmarketing:

Hallo,

Zoals ik het nu zie zijn er drie aanbieders van tuning die mijn Seat Leon 1.6 tdi goed kunnen tunen.
Dit zijn:

-Ziptuning, €850,-
- Ventura tuning, €485,-
- JD engineering, €700,-

Ik zie dat de specificaties onderling niet veel verschillen, maar dat de prijzen wel behoorlijk uiteen lopen.
JD wordt vaak genoemd, maar ik zie bij ventura tuning bij de rijervaringen veel meer getunede auto's staan.

Ventura tuning blijkt als enige van de aanbieders de tuning volledig zelf te produceren, wat je meteen ook kan afleiden uit de prijs.
Ziptuning schijnt deze auto nog maar sinds twee weken te tunen en heeft nog geen rijervaringen.

Ventura tuning raadt als aanvulling op de tuning een ander luchtfilter aan, zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Bij ziptuning en JD engineering wordt hier namelijk niet over gesproken.

Ik ben mij rustig aan het beraden, zodra ik een besluit heb genomen meld ik mij.

Chatslet

Forumguru
Dat is dus 215 euro verschil tussen JD en Ventura. Bij JD is er geen speciaal luchtfilter nodig maar zijn de prestaties wel beter. Dat suggereerd dus dat het bij Ventura meer uit het luchtfilter dan de tuning box komt. Ook is het luchtfilter niet geheel zonder risico. In deze luchtfilters zit een soort van olie en als er te veel van die olie op het luchtfilter zit wat vooral na het reinigen van het filter kan voor komen kan die olie in het inlaattraject terecht komen waardoor het de LMM kan slopen. Ook is het niet bekend wat het met je roetfilter gaat doen op het moment dat deze olie in de motor wordt mee verbrand.
Bovendien kun je bij JD de tuning box verwijderen en kunnen Pon en de dealer niets zien. Dat is bij Ventura wel anders als zometeen je hele inlaattraject vol zit met luchtfilterolie. Tuning is dan bij een garantieclaim onomstotelijk bewezen en dan heb je als klant een probleem.
We weten natuurlijk nog niet wat er gaat komen, maar als je met die motor zometeen het zelfde gezeik krijgt als met de TSI blokken met distributieketting dan is garantie toch wel iets wat je gaat willen hebben.

Ik heb net mijn A1 1.6 TDI laten tunen bij BR-Performance in Willebroek :)
Ga mijn Superb er nu ook laten doen, super tevreden!

Slechts 460€ incl. BTW en rollentest voor/na! Ze gebruiken de standaard ECU (ze herschrijven gewoon de software)
Ze geven ook 5j garantie op de aandrijflijn!

208832_438643879509161_2047954976_n.jpg

556040_438643852842497_32775663_n.jpg

LT83

Forumguru
Dan ben ik uiteraard super benieuwd naar de uitdraai van de vermogensmetingen (voor en na tuning). In ieder geval positief om te horen dat je er zeer tevreden mee bent!

Noord26

Forumguru
Wat deed de auto zonder tuning? Want 105/250 zijn de opgegeven waardes, welke ruimschoots gehaald worden zonder tuning?

Noord26

Forumguru
Maximaal vermogen en koppel zegt ook niet zoveel over kwaliteit van de tuning. Heb liever dat het iets minder koppel is, maar over een breder gebied geleverd wordt. Daarom zie ik vele malen liever een grafiek.

hemi24

Forumguru
Ik heb zwaar mijn bedenkingen bij max koppel bij 2585 omw/min. ...

Feit blijft dat daar waar je het extra vermogen wenst bij de 1.6TDI, er geen ene f..k verandert, blijft gewoon lui onderin!

Als je het mij vraagt is de baseline ook afkomstig van het systeem en de ingevoerde parameters en dat is bij deze uitdraai een 1.9TDI, wat qua vermogensafgifte een totaal andere motor is dan de 1.6TDI!

MarcoO2

Forumguru
tip: je kunt zelf je post verwijderen (dmv bericht bewerken) en 'm vervolgens in het juiste topic plaatsen.

Race Eend

Forumguru
Feit blijft dat daar waar je het extra vermogen wenst bij de 1.6TDI, er geen ene f..k verandert, blijft gewoon lui onderin!

ABSOLUUT niet mee eens. Rechtstreeks vanuit de rollenbank tabellen:

Een 1.6 TDI levert origineel bij 1687RPM in de 4e versnelling vd dsg7, exact 200Nm. (dat is de 3e versnelling van de handbak ongeveer)
Na een goede tuning levert hij bij 1687RPM, al 228Nm. Dát merk je duidelijk onderuit.

Als je over de uitdraai hierboven spreekt, van de 1.9 TDI !!!!!!

Dan heb je geheel gelijk, die helpt niets onderuit.

Import Yeti

Forumguru
ABSOLUUT niet mee eens. Rechtstreeks vanuit de rollenbank tabellen:

Een 1.6 TDI levert origineel bij 1687RPM in de 4e versnelling vd dsg7, exact 200Nm. (dat is de 3e versnelling van de handbak ongeveer)
Na een goede tuning levert hij bij 1687RPM, al 228Nm. Dát merk je duidelijk onderuit.

Als je over de uitdraai hierboven spreekt, van de 1.9 TDI !!!!!!

Dan heb je geheel gelijk, die helpt niets onderuit.

Hoi Mark, Is het tevens ook mogelijk de 1.6 TDI zo te tunen dat het koppel nog iets eerder vrij komt? zeg maar bij b.v 1500 toeren?

Race Eend

Forumguru
Hoi Mark, Is het tevens ook mogelijk de 1.6 TDI zo te tunen dat het koppel nog iets eerder vrij komt? zeg maar bij b.v 1500 toeren?

Een TDI moet wel turbodruk hebben om vol koppel te leveren, anders krijg je roet en zit je roetfilter binnen de kortste keren verstopt, bovendien hebben de 1.6 TDI's allemaal DSG of zwakkere 5 bakjes (met dito koppelingen), zet je ze te hoog en te hard onderuit dan trek je de koppelingen+vliegwielen kapot, dit gebeurde met de 1.9 TDI motoren veelal als je ze te hoog afstelde onder de 2000rpm.

Ik denk dat je het gewoon moet ervaren met rijden. Van 250 naar 320Nm is een hele sprong. Morgen hebben we geloof ik 4x een 1.6 TDI voor de tuning, mogelijk dat deze klanten hun rij-ervaringen online zetten, misschien spreekt dat meer dan uitdraaien.

Bovenaan Onderaan