Mooiste VAG-auto allertijden

Hetzer

Forumguru
Wat is jullie mooiste VAG auto allertijden

Van mij is dat deze de Lamborghini Reventón

WAUW wat een auto, en wat staat deze matgrijze camouflage kleur hem ongeloofelijk mooi!!!!!!!!!!!

even terinfo ;

De naam Reventón verwijst, zoals het een Lamborghini betaamt, naar een vechtstier ,uit 1943 in dit geval. De super-Lambo is gebaseerd op de Murciélago, met een nog iets verder getunde versie van diens V12 aan boord.
In deze UBER-Volkswagen levert het blok 650 pk, 10 meer dan de V12 in de Murciélago LP 640 ophoest. De acceleratie van 0 tot 100 kilometer per uur kost 3,4 seconden en het is uit met de pret als de naald 340 kilometer per uur aanwijst.
De ontwerpers zijn nadrukkelijk door de moderne gevechtsvliegtuigen geïnspireerd, Ook in het interieur zijn namelijk elementen uit de luchtvaart te vinden: zo kan de bestuurder via drie TFT-schermen alles te weten komen over wat er zich achter hem in het motorruim afspeelt.
Wie trouwens interesse heeft in de Reventón heeft dikke pech: Lamborghini gaat inprincipe maar twintig exemplaren bouwen en die zijn allemaal al verkocht. De prijs van zo’n speciale Lambo bedraagt 1 miljoen euro, belastingen, slurptax en BPM

tjeck de foto's maar van de Reventon samen met een van de mooiste gevechtsvliegtuigen de Tornado :yeah:
 

Bijlagen

  • 38641859_1455dfe67b.jpg
    38641859_1455dfe67b.jpg
    51,7 KB · Weergaven: 42
  • 38641880_1c3f635498.jpg
    38641880_1c3f635498.jpg
    63,7 KB · Weergaven: 30
  • 38641862_a6fccb631c.jpg
    38641862_a6fccb631c.jpg
    59,2 KB · Weergaven: 35
  • Lambo_Reventon5.jpg
    Lambo_Reventon5.jpg
    22,9 KB · Weergaven: 24
  • 38641883_1d6b8d5a48.jpg
    38641883_1d6b8d5a48.jpg
    41,4 KB · Weergaven: 33

Fabia

† In Memoriam
Dat is wel een hele gave bak hoor. Ik zag ´m al staan in de autoweek en was er helemaal weg van. Je zal zoiets in je binnenspiegel zien opduiken, dan ga je gelijk aan de kant.
 

LenK

Forumguru
Bentley Continental GT, comfort + snelheid in één, hele mooie vormgeving (Skoda Octavia designer), schitterend interieur.
2d48729839ecf3e798c3547c99386d91.jpg

7b9a2f937c924664bf3a83d85fb986dd.jpg

0ebf75c1f4d79235131cc0154b880923.jpg

Maar natuurlijk ook de über VAG de Veyron, de Gallardo, de R8, mooi spul genoeg.
 

TL@

Forumguru
De Bently zeker niet, daarvoor rijden er veel te veel zwarte rappers mee.

De Gallardo spyder is zeker 1 van de mooiste. De Veyron zeker de indrukwekendste maar niet de mooiste.

De Reveton is niet echt mooi maar wel heel bangelijk, zou er zo 1 willen.

De Corado heb ik ook altijd heel mooi gevonden (om het betaalbaar te houden)
 

!Škoda!

Actief lid
Persoonlijk staat bij mij VAG voor VW en Audi.
Bugatti, Bently ed horen daar volgens mij niet echt onder.
Verder bij een term allertijden denk ik vooral aan alle auto's, met name de oude. Hierbij is mijn favoriet de Volkswagen type 3 1600 fastback. :1761:
 

Bijlagen

  • VW_1600_TL.jpg
    VW_1600_TL.jpg
    10 KB · Weergaven: 20

van inkel

Forumguru
Als het van VW of Audi moet zijn dat wordt het de Ur Quattro.
Mooi in straat uitvoering, en super dik in Groep B rally uitmonstering.
 

Hetzer

Forumguru
Persoonlijk staat bij mij VAG voor VW en Audi.
Bugatti, Bently ed horen daar volgens mij niet echt onder.
Verder bij een term allertijden denk ik vooral aan alle auto's, met name de oude. Hierbij is mijn favoriet de Volkswagen type 3 1600 fastback. :1761:

Volkswagen AG =

Volkswagen
Volkswagen Bedrijfswagens
Skoda
Bentley
Bugatti

met binnen Volkswagen AG

nog de Audi-brand group =
Audi
Seat
Lamborgini
 

Bijlagen

  • header_logo1.gif
    header_logo1.gif
    1,7 KB · Weergaven: 5

!Škoda!

Actief lid
Volkswagen AG =

Volkswagen
Volkswagen Bedrijfswagens
Skoda
Bentley
Bugatti

met binnen Volkswagen AG

nog de Audi-brand group =
Audi
Seat
Lamborgini

Dank je, het is erg verhelderend. Maar dat bedoelde ik niet echt:
VAG is al een oude term en vroeger (in de prehistorie, 1970 oid) was dat Volkswagen en Audi. Later zijn er de anderen (Skoda, Seat, Bently, Lamborghini en Bugatti) bijgekomen.
Ook heeft Volkswagen erg close met porsche samengewerkt (de Kever was ook een porsche design auto... en de 914 geloof ik is ook gezamenlijk ontwikkeld,) maar dat zijn samenwerkingen, en doen niet echt ter zake. Audi was al in mijn jeugd deel van de volkswagen groep. Toen ik klein was (een jaar of zes zeven) is mij verteld dat VAG voor Volkswagen Audi Gruppe stond (was geloof ik niet waar, maar klonk aannemelijk)

Ik heb het dus niet over de daadwerkelijke "zakelijke" banden, maar mijn persoonlijk gevoelsbanden.... :laugh: Vroeger was ik ook "verliefd" op de Type 3 1600 Fastback, vandaar dan ook mijn keuze.

Grappig weetje: De Type 3 1600 Fasback had twee kofferruimtes (voor zoals bij de kever, en achter zoals gewoonlijk) doordat het een "middenmotor" had.
 

Roel

Lid
Ik vind persoonlijk de nieuwe RS6 avant van Audi wel erg mooi. 579 pktjes!! Dit is de ultieme RS exponent.
 

Bijlagen

  • RS6.jpg
    RS6.jpg
    22,5 KB · Weergaven: 9

Roel

Lid
Ehhh de kever is volgens mij bedacht door de heer Adolf H. Naast de A12 een van de goede dingen uit die tijd.

De kever is ontworpen door Dhr Ferdinand P. (wel in opdracht van Dhr Adolf H., om een "volkswagen" te bouwen: een auto die voor iedere Duitser te betalen was).
 

___JC___

Forumguru
Ja dus het concept is van die kleine snorremans. Dat ie m niet zelf uit de klei gesneden heeft dat had ik ook niet verwacht..

(Gevoelige mensen stoppen met lezen)
Rijdt de eerste Kever dan ook standaard op gas?
 
Bovenaan Onderaan