heusinkveldb

DIY Montage achteruitrijcamera Skoda Octavia Combi 5E 2018-02-24

Geen toestemming om te downloaden

Rooverz

Actief lid
Dan moet je hem wel kalibreren.

Had ergens een link gezien waar de camera's in aangeboden werden, waarbij stond dat deze kalibratie vooraf geregeld kan worden. Hier moest je wel een meerprijs voor betalen.
Ok, bijzonder dat je van tevoren een camera kan kalibreren. De camera die ik heb is specifiek voor de Skoda octavia combi en heeft een zeer kleine afwijking.
 

heusinkveldb

Forumguru
@heusinkveldb

Heb je je camera gekalibreerd? Zo ja, hoe?
Ik heb een Lowline camera geïnstalleerd.
@pr0mo heeft een Highline geleverd gekregen. Verkeerd geleverd. Hij had een Lowline besteld. Hij heeft hem toch geïnstalleerd met succes! Zonder calibratie. Ik weet dus niet zeker of het noodzakelijk is. Ik heb ook wel eens gelezen dat ze voor gekalibreerd verkocht worden. Volgens mij zijn er wel meerdere leden die een Highline geïnstalleerd hebben.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Ik heb vanavond geprobeerd in een O3 van mn ouders een camera in te bouwen, alles gelukt maar krijg geen beeld... het gekke is, in VCDS krijg ik bij 5F geen "labels" je moet van byte 19 bit 4 aan zetten, maar zonder label files is dat zoeken in het donker :)

Dat is sowieso een beetje raar (heb de allernieuwste versie van VCDS... is dat misschien een issue?) het gekke is, vorige week in een o2 camera ingebouwd en geactiveerd zonder problemen en van mn ouders hun vorige O3 (2013, kleinere hendel), ook zonder problemen ingebouwd en kunnen activeren en nu loop ik gek genoeg tegen issues aan...

Enig idee?
 

EdK

Forumguru
Aders van de coaxiaal kabel juist in de connector gemonteerd ?
Programmeer je met een orginele of een cloon ( lees chinese ) VCDS kabel...?
 

jadijkstra2000

Forumguru
Originele kabel!

Echter na even dit op forum gepost te hebben en daarna nog even getest werkt hij wel! Dus voor de mensen die dit ook tegen komen : ff kop koffie drinken :tongue:

Die missing parameters blijf ik wel raar vinden...ook last van bij een Skoda citigo...
 

Marcooctavia

Forumguru
De allernieuwste van 29 mei, versie 19.x
Wat ik altijd doe als er nieuwe software is de oude niets overschrijven en een nieuwe map nemen.
Zo kan ik altijd de oude openen als ik denk dat het nieuwe niet lekker werkt.
Ik heb geen problemen met de nieuwe software.
Heb je ook je hardware ge-update?
Dat is wel nodig met de laatste software?
Heb je V1 of V2 hardware?


Marco.
 

TurboT

Forumguru
Heeft iemand toevallig een Aliexpress Achteruit camera ingebouwd. Ik ben benieuwd naar hoe dat gaat.
 

jadijkstra2000

Forumguru
Wat ik altijd doe als er nieuwe software is de oude niets overschrijven en een nieuwe map nemen.
Zo kan ik altijd de oude openen als ik denk dat het nieuwe niet lekker werkt.
Ik heb geen problemen met de nieuwe software.
Heb je ook je hardware ge-update?
Dat is wel nodig met de laatste software?
Heb je V1 of V2 hardware?


Marco.

Euhhhh om eerlijk te zijn, ik heb een usb kabel...hardware updaten nog nooit gedaan...officiële kabel
 

jadijkstra2000

Forumguru
Hoe sluit je het aan. De aansluiting ziet totaal anders uit in vergelijking met OEM.

Wat heb je allemaal? Ja aansluiten is iets anders maar maakt uiteindelijk niet veel verschil

Een + en - van achteruitrijlicht achter aftappen, videokabel doorlussen naar voren en van composite kabeltje naar die 2 pinnen achter in de stekker en klaar
 

TurboT

Forumguru
Op Aliexpress heb je in feite twee soorten camera’s. Ik heb overigens een Rapid en qua techniek niet anders dan de Fabia.

Welke van de twee moet ik eigen lijk hebben?
 

Bijlagen

  • 7E4918F0-9269-4141-8657-8B029D5B7FD0.jpeg
    7E4918F0-9269-4141-8657-8B029D5B7FD0.jpeg
    104,3 KB · Weergaven: 58
  • 9EF11EE5-F92A-4419-B66D-CB4E855FBB23.jpeg
    9EF11EE5-F92A-4419-B66D-CB4E855FBB23.jpeg
    144,6 KB · Weergaven: 50
Bovenaan Onderaan