heusinkveldb

DIY Montage achteruitrijcamera Skoda Octavia Combi 5E 2018-02-24

Geen toestemming om te downloaden

heusinkveldb

Forumguru
Tja, daar kan jezelf voor kiezen. Wil je het netjes dan moet je veel los maken. Wil je het snel dan "moffel" je het gewoon onder de dorpel.
Het staat iedereen vrij het zo te doen als hij of zij het voor zichzelf goed genoeg vind.
 

Rooverz

Actief lid
Weet iemand de feitelijke verschillen tussen de 5E5827566E en 5TA827566E? Beiden zijn highline camera's met washer. Iemand toevallig toegang tot ETKA? Ik heb een skoda octavia combi 2017 facelift.
 

EdK

Forumguru
De carrosserie doorvoertule 5E9 971 829 is voor de Octavia 3, en nu heb ik al via online ETKA die ik wel eens gebruik geprobeerd om artikelnr (VAG ) te vinden maar kan hem niet vinden
Is er iemand die ETKA heeft om te kijken wat artikel nummer is voor de Fabia 3 combi bouwjaar 2018 ?
Zodat ik deze kan bestellen zodra ik zover ben tot inbouwen !?
 

heusinkveldb

Forumguru
De carrosserie doorvoertule 5E9 971 829 is voor de Octavia 3, en nu heb ik al via online ETKA die ik wel eens gebruik geprobeerd om artikelnr (VAG ) te vinden maar kan hem niet vinden
Is er iemand die ETKA heeft om te kijken wat artikel nummer is voor de Fabia 3 combi bouwjaar 2018 ?
Zodat ik deze kan bestellen zodra ik zover ben tot inbouwen !?

@EdK
Morgen kan ik even voor je kijken, dan ben ik thuis en heb toegang tot ETKA. Je kan overigens ook gewoon aan je auto kijken. Het nummer staat gewoon op de tule die al aanwezig is aan de linkerkant, bij de O3 in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Michelv.

Forumguru
Of je hebt geluk, bij mijn O3 zat er aan de rechterkant ook een rubber tule, daar zat geen enkele draad in.
 

EdK

Forumguru
@heusinkveldb bedankt nogmaals !

De camera die jij aangeeft is degene die ik al bij cars-equopment heb aangeschaft en al hier op de plank ligt.
Of ik dus moet zagen is voor mij een iets dat ik ga merken zodra ik de achterplaat heb verwijderd.

De huls ga ik van t weekend even controleren verder en eventueel op de bestellijst zetten voor de rest wat ik nog bij dealer vandaan moet halen
 

heusinkveldb

Forumguru
Ik weet wel bijna zeker dat je NIET hoeft te zagen. Je auto is vrij nieuw en de camera was als optie leverbaar. Bij de O3 was het een ander verhaal dat de eerste 2 jaar geen camera als optie leverbaar was. Volgens de gegevens komt ie bij de FAB3 op zekering 14. Dit is een gedeelde zekering met meerdere verbruikers. Welke kabelkleur het is heb ik nog niet kunnen achterhalen, maar dit zou je dan in de A-stijl kunnen aftappen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Wel net even gecontroleerd doordat ik troep naar de vuilstort mest brengen en de achterklep openging en ik dacht "Ohhh shit meteen ff controleren " Wel bij mijn Fabia Drive combi hoef ik die tule dus niet aan te schaffen want aan beide zijde zit er al één
En na ff gevoeld te hebben krijg ik indruk dat links de ruitensproeierslang hierin zit en dat rechts de elektrische bedrading zit voor naar de klep.
Zie verder ook geen rubber doppen meer in klep of stijl voor eventueele uitbreidingen. Dus word dan even nieuwe bedrading ( Elektrisch en coax ) door de rechter tule heen wurmen !
Ruitenwisserslang zit dus al in klep en is dus ergens oppikken en dan Y stuk ertussen plaatsen en uitbreiden naar de camerasproeier dan.
 
Bovenaan Onderaan