Modeljaar 2009

nomad

Senior Member
Iemand een idee wanneer voor de Octavia modeljaar 2009 geleverd gaat worden en wat de eventuele veranderingen zijn ? Mijn te bestellen auto blijkt gewoon op voorraad te zijn, maar als ik net voor het 2009 model zit, bestel ik liever een nieuwe.

Wie heeft er meer info.
 

higgy

Forumguru
Ga er maar vanuit dat die op z'n vroegst eind juli/begin augustus bestelbaar worden.

(had ik toch gelijk, dat de versie die jij wil, er stond? ;) )
 

redfoxert

Senior Member
Collega kreeg een van de eerst MY2008 modellen begin Augustus dus als je te bestellen wagen op voorraad is zou ik die gewoon nemen en niet langer wachten.
 

Helly

Lid
Misschien is het toch handig een belletje/mailtje te plegen naar PON Leusden, want in 2007 bleek eind mei MY-2008 te bestellen (weet ik uit ervaring). De fabriek is ook een maand gesloten in de zomer. Het zou dus misschien voor je nog heel goed kunnen uitpakken (als je graag MY-2009 wilt).

SUCCES
 

nomad

Senior Member
Ik ben bang dat ik dat niet ga halen. Ik moet hem ongeveer 1 juni hebben, want dan zit ik aan de kilometers. Gisteren bleek inderdaad na een telefoontje dat de auto die ik wil hebben inderdaad op voorraad is. Dus deze week maar even de papierwinkel regelen en dan kan er een sticker GERESERVEERD op
yupi3ti.gif
 

Achtweg

Nieuw lid
kijk eens op www.rdc.nl

Als je kijkt op www.rdc.nl dan zie je een PDF met alle facelifts en nieuwe modellen in de nabije toekomst. Nu in mei werkt de volgende link: https://www.rdc.nl/NR/rdonlyres/0510DE4D-DE23-464E-A212-D39155D423F6/0/Introductiekalender052008.pdf

Wellicht dat je voor juni 062008 kunt invoeren...

Met andere woorden, facelift in november 2008, en nieuw model in 2011!

Iemand een idee wanneer voor de Octavia modeljaar 2009 geleverd gaat worden en wat de eventuele veranderingen zijn ? Mijn te bestellen auto blijkt gewoon op voorraad te zijn, maar als ik net voor het 2009 model zit, bestel ik liever een nieuwe.

Wie heeft er meer info.
 

nomad

Senior Member
Jammer.. de facelift ga ik niet halen. Dan maar het nieuwe model in 2011.
Bedankt voor de tip.
 

Achtweg

Nieuw lid
We zitten met het zelfde "probleem" denk ik. Ik kan gaan zoeken vanaf juni. Misschien dat wat kan rekken? En misschien dat de importeur een relatief laat tijdstip aanhoud om een dip in de verkoopcijfers te voorkomen...
 

Achtweg

Nieuw lid
Dank voor dit warme welkom. Ik ben één van de verwende IT-ers, altijd al lease mogen rijden, tien jaar nu al. Momenteel rijd ik een Opel Astra Shortlease-gebakje, 1250 cc diesel. Bij optrekken airco uit, anders slaat ie af.

Mijn favoriet is toch eigenlijk wel de Golf IV diesel, daar heb ik twee van gehad. Maar met een gezin en timmeren als hobby kun je wel wat ruimt egebruiken. De Octavia biedt me volkswagen feeling èn geeft me de ruimte! Mijn oog is gevallen op de Combi Business Atractive Ambiente met als extra's coming/leaving home, elect. ramen achter, donkere ruitjes, antraciet lak, 8 speakers en een trekhaakie.

De Opel mag gerust efkes langer blijven als ik daar de facelift daarna kan kiezen... If not, niet getreurd. Ik kijk er naar uit een Octavia te kunnen rijden! :489:

welkom 8weg :471: wat rijden we zelf?
 

TL@

Forumguru
Ik was enorm blij om van die K U T opel vanaf te zijn, wat een slecht auto was dat niet. Heb er 120.000km mee gereden en niet 1 km met plezier. Slechte wegligging en daarbij nog eens vreselijk hard, een ramp in de regen om van sneeuw maar te zwijgen. Vreselijk slechte stoelen en afgrijselijke dealer service (ben naar 3 of 4 verschillende dealers geweest, allemaal hetzelfde)
Nooit nog een Opel voor mij, dan nog liever Frans, zeker weten.

Nu met de O2 ben ik echt heel tevreden, doet me heel erg denken aan mijn 'oude' Golf IV, de beste auto die ik heb gehad trouwens. De enige reden dat hij beter is dan de O2, is de motor (1,9TDI130) die sterker is dan die in de O2 (TDI105).

Vandaag wel voor de eerste op 200km/u gezeten met de O2, op de teller, niet op gps. Was juist door een tunnell, dus weet niet hoe snel het echt was. Hij had nog een beetje over maar ik werd gesneden door een idioot in een BMW, die notabene maar 80 reed :ahum:, ach ja de remmen zijn nu ook getest en die hadden ook nog een deel over, nog geen ABS en geen knipperlichten. Had nog een heel stuk harder kunnen rijden :smirk:

Echt geweldige auto.
 

redfoxert

Senior Member
Mijn oog is gevallen op de Combi Business Atractive Ambiente met als extra's coming/leaving home, elect. ramen achter, donkere ruitjes, antraciet lak, 8 speakers en een trekhaakie.


Waarom dan niet gelijk een Elegance Attractive Business? Is de leaseprijs daarvan echt zoveel hoger? Die opties van jouw zitten bijna allemaal al in het basis pakket van de Elegance AB
 

bat

Lid
Waarom dan niet gelijk een Elegance Attractive Business? Is de leaseprijs daarvan echt zoveel hoger? Die opties van jouw zitten bijna allemaal al in het basis pakket van de Elegance AB
Ik ben Achtweg niet, maar heb wel al deze auto´s bekeken voor mijn keuze. Ja, er is een groot verschil in leaseprijs tussen de Ambiente AB en de Elegance AB. Kort door de bocht kost de Amb. AB ongeveer evenveel als een kale Elegance. De Elegance AB kost ongeveer 60 euro meer per maand (45k/jaar - 4jr excl. brandstof). Voor die 60 euro kun je heel leuk shoppen.

Ik heb ervoor gekozen om in een Elegance de in de Amb. AB standaard aanwezige radio erbij te nemen en de stuurbediening. Dat laatste kun je niet bestellen bij de Amb. AB. Bovendien heb ik nu wel PDC achter, die heeft de Amb. AB ook niet.
 

Achtweg

Nieuw lid
Yep, dit rekensommetje loont. Maar, één ding is zeker, hoe langer je in de folder neust, hoe langer je wensenlijst... Dat van die donkerde achterruiten heb ik nog maar net in het hoofd. Kleine prijs, maar doet veel aan het uiterlijk!

De Elegance AB kost ongeveer 60 euro meer per maand (45k/jaar - 4jr excl. brandstof). Voor die 60 euro kun je heel leuk shoppen.

En voor wat betreft opel, wat een suf imago. Zelf mijn buurvrouw, die geen verstand van auto's heeft, moest er een beetje om lachen.
 
Nooit nog een Opel voor mij, dan nog liever Frans, zeker weten.

Ik heb er 2 versleten (1x 1.8 16v op gas en 1x2.0 dti). Beide met goed zittende sport stoelen. Met veel plezier (1x 150000 km en 1x 180000 km)

En met minder garage bezoeken buiten de reguliere beurten om. Bij de octavia ben ik terug moeten gaan om de turbo te vervangen.
 
Bovenaan Onderaan