M'n eerste Superb

Arjen Bavel

Actief lid
Kleine update, ik heb de SuperB nog steeds! Teller staat ondertussen op 330k KM. Qua onderhoud nog steeds niet bijzonder veel/duur.
- Wel de injectoren (zijn nu allemaal vervangen). (gevolgd door een diesellekprobleem met de retourleiding, is wel opgelost nu)
- Een nieuwe accu (bij zelfde bedrijf gekocht als 4 jaar geleden). (start/stop doet het weer)
- roetfilter laten wegschrijven bij RDW want kwam qua uitstoot niet meer door de keuring (en geen zin om een nieuw roetfilter te laten monteren) (betaal nu dus wel iets meer wegenbelasting, maar de Euronorm bleef hetzelfde raar genoeg)
- 1 keer per jaar voor de Long Life beurt naar de Skodadealer (nog steeds niet de beste ervaring helaas) maar geeft wel 'gratis' pechhulp in Europa
- Qua wielen nu volledig over gestapt naar 17inch Venus velgen. Heb 2 sets, 1 met goede winterbanden (nu nog gemonteerd) en straks de andere met nieuwe zomerbanden erop.
- Vanwege wat lakschade heb ik de rand boven de grol met het logo vervangen door 1 in kleur van de auto (vind ik er beter uitzien)
- Veelvuldig ingezet als semi-verhuisauto. de ruimte blijft verbazen! (helemaal als je de zittingen achter demonteert en zo een redelijke vlakke laadvloer krijgt)

Eigenlijk ook geen plannen voor verdere upgrades (niet nodig) wellicht op termijn een keer een andere radio (met DAB) erin laten zetten. (iemand goede ervaringen/tips daarvoor?
 
Bovenaan Onderaan