MKPRS Octavia II combi Elegance Business 2010

MRNX

Forumguru
ik heb helemaal nog geen mogelijkheid gezien om dit te regelen..... kan dat komen door oudere firmware? Koppelen van de telefoon op zich prima gelukt, bellen en gebeld worden geen probleem, ook voice control prima.

kansberg

Forumguru
Hmmm....misschien een keer proberen met een andere smartphone, dan kun je dat in ieder geval uitsluiten, of juist niet natuurlijk. Kan me niet voorstellen dat het in de 'krochten' van de Columbus in te stellen is.

MRNX

Forumguru
nee Engels, maar dat vind ik op zich geen bezwaar. Zit er in een update ook een NL voice control?

kansberg

Forumguru
@mkprs : Daarom was ik benieuwd, mijn Columbus spreekt ook alleen Engels. Nieuwere firmware voorziet ook in de Nederlandse taal, vraag me niet welke versie, ik heb 2844. Daar zit het dus nog niet op.

MRNX

Forumguru
oké, goede info! In mijn Fiat GP heb ik NL voice control en dat is leuk, maar geen halszaak. Ben benieuwd naar die updates. Komt er binnenkort zeker aan, heeft niet de eerste prioriteit! Als ik eens in de buurt van Nuenen ben, maak ik wel een afspraak!

kansberg

Forumguru
Nederlandse Voice Control lijkt mij wel handig met telefonie. Ik had dat in de C5 destijds ook en deze gaf zelfs sms'jes weer op het grote scherm, wat niet altijd handig is overigens. Wij wonen aan de Zuukerweg en spreek dat maar eens uit in het Engels, dan moet je wel hele soepele lippen hebben :bloos: Wellicht zet ik er ook een keer de nieuwere firmware op. Maar ook hier heeft het geen prioriteit.

• Leuk
Waarderingen: MRNX

Happyman

Forumguru
Gefelicifeerd met je nieuwe aanwinst. De uitvoering die je hebt is zeker leuk, kan er over meepraten :D.

Je kan op gpsunderground.com heel veel info vinden over het upgraden van je columbus. Alle versie info van je columbus kan je opvragen door de setup knop ongeveer 30 seconden ingedrukt te houden. Firmware versie 5238 is wel een van de betere. Mijn voice control is ook in het Nederlands. Via gpsunderground kan je ook een aangepaste versie van 5238 vinden waarin video in motion is aangezet.

MRNX

Forumguru
vandaag even naar de dealer gereden. Kreeg een storingsmelding van het linker DRL. Gevoel dat dit op halve kracht (?) brandde. Geen probleem, lampjes aan beide zijden vervangen, tevens wat klein litertje olie bijgevuld en een zoekgeraakt wielmoerafdekkapje gekregen. Twaalf euro moeten betalen. Prima deal voor iemand die ze nog nooit hebben gezien.

Tevens even gesproken over de bekende problemen bij de 1.4 TSI van 122 pk. Volgens de dealer is dit niet zo spannend geweest, wel hebben ze flink last van de 1.2 TSI. Op basis van mijn chassisnummer even de bekende acties van de afgelopen 4 jaren gecheckt, geen terugroepactie of iets dergelijks. Snap dan niet zo goed waarom dat zo'n probleem is geweest bij VW. Bij Skoda en Seat weten ze er nauwelijks iets van....

Mijn 'eigen' garagehouder, waar ik doorgaans ga voor onderhoud, apk en reparaties was ook niet zo bekend met het 1.4 TSI kettingprobleem. Lijkt me ook dat een zakelijk gereden auto van 4 jaar / 100.000 km terug was geweest als er iets aan de hand was? We hopen maar het beste, vooralsnog hoor ik alleen de eerste paar seconden iets geratel, als de ketting op spanning staat is er geen geluid meer.

kansberg

Forumguru
Mijn vrouw is het er al over eens: De volgende auto wordt een Octavia III Combi. Zij vind hem erg mooi en sportiever dan de Superb. Daar heeft ze wel gelijk in natuurlijk, want ik vind hem ook erg mooi en zeker sportiever dan de Superb, maar eerst maar weer een paar jaartjes sparen en tot die tijd rij ik tevreden in m'n Sup.

Patrickme

Senior Member
...
Tevens even gesproken over de bekende problemen bij de 1.4 TSI van 122 pk. Volgens de dealer is dit niet zo spannend geweest, wel hebben ze flink last van de 1.2 TSI. ...

Dit gaf de dealer waar ik mijn 1.4 TSI heb gekocht ook aan.

kansberg

Forumguru
@Corné de Kluijver : Heb de nieuwe S3 (sedan) gezien en het lijkt mij een verschrikkelijk mooie auto, maar in de kleur hoe deze gepresenteerd werd (gifgroen) kan ik er nog niet echt warm voor lopen, koningsblauw, of liever magnetic brown zal hem prachtig staan. Ik vond het nogal 'appelig' overkomen die groene S3. Letterlijk en figuurlijk. En ben heel erg benieuwd naar de definitieve versie van de Combi, (of Avant, of Variant, of Maxispace, of Break, of Stationcar, of Voyager, of Tourer)......

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan