vandaag even naar de dealer gereden. Kreeg een storingsmelding van het linker DRL. Gevoel dat dit op halve kracht (?) brandde. Geen probleem, lampjes aan beide zijden vervangen, tevens wat klein litertje olie bijgevuld en een zoekgeraakt wielmoerafdekkapje gekregen. Twaalf euro moeten betalen. Prima deal voor iemand die ze nog nooit hebben gezien.
Tevens even gesproken over de bekende problemen bij de 1.4 TSI van 122 pk. Volgens de dealer is dit niet zo spannend geweest, wel hebben ze flink last van de 1.2 TSI. Op basis van mijn chassisnummer even de bekende acties van de afgelopen 4 jaren gecheckt, geen terugroepactie of iets dergelijks. Snap dan niet zo goed waarom dat zo'n probleem is geweest bij VW. Bij Skoda en Seat weten ze er nauwelijks iets van....
Mijn 'eigen' garagehouder, waar ik doorgaans ga voor onderhoud, apk en reparaties was ook niet zo bekend met het 1.4 TSI kettingprobleem. Lijkt me ook dat een zakelijk gereden auto van 4 jaar / 100.000 km terug was geweest als er iets aan de hand was? We hopen maar het beste, vooralsnog hoor ik alleen de eerste paar seconden iets geratel, als de ketting op spanning staat is er geen geluid meer.