MKPRS Octavia II combi Elegance Business 2010

Falcon

Donateur
Yup:

skoda-octavia-impuls-edition.large.jpg

CharlesTucker

Forumguru
Inderdaad, het was indertijd de "folderkleur", ook in Nederland trouwens (niet alleen in de Duitstalige folder) en mede daarom heb ik me er altijd over verbaasd dat je hem zo weinig ziet. De mijne is ook die Arctic Green, maar ik zie hem verder heel erg weinig (in Nederland dan, afgelopen vakantie in Oostenrijk heb ik hem wat vaker gezien). In de drie jaar dat ik de mijne heb heb ik hem in NL misschien een keer of 3 gezien op een Octavia.

De mijne heeft voor de aflevering in de showroom gestaan bij de dealer, zonder doek eroverheen. De verkoper vertelde me hoeveel potentiele kopers hem vertelden het een hele mooie kleur te vinden. Maar bij de uiteindelijke keuze gingen ze dan toch maar voor iets anders, meestal een grijstint.

Anyway, hele mooie auto, en heel veel plezier ermee!!

Patrickme

Senior Member
Ik ben ook één van de weinige die in een arctic green skoda rijd.
Ik heb hem zelf nu pas 3 weken en vind het juist leuk dat je deze kleur niet zoveel ziet.
Zijn we toch met deze kleur in ieder geval wat unieker.

MRNX

Forumguru
Kleur was voor mij 'de kers op de taart'. Onder verschillende weersomstandigheden weer iedere keer net iets anders. Beetje parelmoerachtig. Als ik weer voor een Ford Mondeo was gegaan, was dat een hypnotic silver geworden. Deze heeft datzelfde effect, net als de Alfa's toen de 156 net uitkwam.

Bij mij om de hoek stata nog een arctic green O2. Ik kom hem meestal tegen in donkerder grijs, zwart of zilver. Staat hem allemaal prima, maar ik ben heel blij met deze kleur.

dank voor jullie reacties!

Hugh

Lid
Gewoon even naar VAG techniek in Nuenen voor je update, kost je 69 euro en dan is alles geupdated.
Firmware en je Kaart materiaal.
Ik heb het zelf twee maanden geleden laten doen,krijg je ook de snelheden in beeld hoe hard je mag,altijd handig en natuurlijk de flitsers in heel europa.

succes

• Leuk
Waarderingen: MRNX

MRNX

Forumguru
@Hugh weet ik, was meer uit verbazing (en idd de bevestiging meteen gezocht). Lijkt me goed als ik daar eens heenga. Thnx voor de tip!

• Leuk
Waarderingen: Hugh

Hugh

Lid
Echt top hoe ze het doen,denk alleen niet dat je snel klaar bent want ik (mijn auto) heeft toch een drie uur er over gedaan. Maar wat ook leuk is door de update is dat je dan ook grotere SD kaartjes (geheugen) kan gebruiken in je Columbus. In mijn geval was het dat er maar tot 1 gig in kon en dan vooral oudere type,nu kan er veel grotere in en ook nieuwere types. En natuurlijk de poi die weer uitgebreid zijn en de flitsers en de snelheden die die nu aangeeft aan de rechterzijde na de update wat je nu niet hebt.

Octavia32

Forumguru
Zojuist even gebeld met VAGtehcniek. Kaartupdate 39 euro, indien firmware ook nodig is, dan 59 euro. Wel even wat anders dan die 200 + van de stealer..... :shocked:

VAGtechniek lijkt me een te vertrouwen bedrijf waar ze alles afweten van onze auto's toch?
Mag dat van de leveranciers van kaartmateriaal zomaar. Ik zou als bedrijf zijnde hier niet zo publiekelijk mee adverteren.
Nou gebeurd dit natuurlijk via @mkprs maar ik denk dat de dealers en pon hier niet zo blij mee zullen zijn.

Mijn advies verwijder die opmerking.
Is geen goede reclame voor VAG Techniek

MRNX

Forumguru
Lijkt wel alsof ik een soort tussen versie heb, want die maximum snelheden zie ik wel.

Kan ik dan ook muziek van mijn telefoon via bluetooth laten spelen (Spotify en zo)?

kansberg

Forumguru
Bluetooth werkt ook prima om muziek te 'streamen' naar je Columbus. Gebruik het zelf niet maar heb het uiteraard wel geprobeerd, omdat er zoveel op de HDD kan dat het niet via m'n foon hoeft, vind dat onhandig en wil geen bekeuring riskeren omdat ik met m'n foon zit te 'pielen'. (Samsung S4, - of het met een iPhone vlekkeloos gaat weet ik niet, maar ga er wel van uit).

Octavia32

Forumguru
Voor wat betreft bluetooth streamen merk ik dat er mono gestreamd word althans ik hoor de muziek alleen rechts

Octavia32

Forumguru
Geen idee misschien wel, ik heb toch geen oud toestel htc one M7. Of zou het te maken kunnen hebben met de bluetooth module onder de stoel. Daar heb ik nu de C versie van..

Bovenaan Onderaan