Mirrorlink op Fabia 3

Daar integen werkt de Android auto app wel uitstekend. Kan zelfs radio luisteren tijdens het navigeren.

Alleen het vreet zoveel mb's van je Internet bundel.

Daarom zoek ik iets wat ik offline kan gebruiken
 
Ik denk dat ik weer een stapje verder ben met de Sygic app.
Voor je gaat rijden alles instellen op je telefoon.
Onder het rijden aansluiten op de usb.
Dan krijg je heel even de melding:
Onder het rijden word deze app in dit land niet ondersteund.

Maar dat verdwijnt vanzelf naar paar seconden en werk dan prima.

Heb dit op een korte afstand getest.
Weet niet wat die doet als je een grote afstand moet rijden....
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
Welkom in mijn wereld :( ...

Heb je wel de goeie sygic app? Die waar je tussen de screenshots het interieur van de Fabia ziet staan?

Deze:
https://play.google.com/store/apps/..._medium=header-features&utm_campaign=features

Overigens dit zijn mijn bevindingen met Mirrorlink:

Nokia Lumia 930 Windows Phone 8.1 update 1

Windows Phone is niet compatible met Mirrorlink.

HTC Desire 620 Android 4.4.4 en update naar 5.0:

Is wel compatible met Mirrorlink maar blijkbaar niet met Skoda Bolero. “Apps mogen niet gebruikt worden onder het rijden”.

Sony Z3 compact Android 5.0.1

Beeld bevriest na enkele seconden en wordt niet meer bijgewerkt op de Bolero.

HTC M8 Android 5.0.1

Valt onregelmatig uit met:

1) Zwart scherm;

2) De melding dat de app niet gebruikt mag worden onder het rijden.

USB kabel uittrekken en weer insteken is enige oplossing.

Radio of MP3’s beluisteren tijdens het navigeren is niet mogelijk.

Ik ben ook niet erg blij met m'n Bolero radio en de Sony (sonie) experia Z3 compact !!
Speciaal extra !! aangeschaft om een navi te hebben, zonder zo'n extra ding op het dashboard.
Maar bij mij ook op zwart als je gaat rijden, niet beschikbaar tijdens rijden, handig zo'n navi, en bij iedere kruising of splitsing stoppen is ook erg omslachtig :maakmegek:
Maar ik hoop toch dat er snel een oplossing komt !! Want dit is overigens wel mijn enige minpunt van de auto !!
 

Alpha

Donateur
Toch ben ik ergens blij dat ik niet de enige ben... Ik hoop ook op een oplossing. Momenteel wacht ik op een telefoontje van mijn dealer en van Skoda. Bij beide een officiële klacht ingediend. Kost je wat moeite maar ben nu wel mijn ei kwijt.
 

Race Bleu 18inch

Senior Member
@Alpha
Je bent zeker niet de enige !!
Maar ik heb er eerlijk gezegd een hard hoofd in dat het opgelost gaat worden !!, helaas :cry:

Ben er ook echt niet blij mee, als het had geweten, oktober 2014 !! Had ik een andere oplossing gekozen !!:cool:
Want nu is navigeren wel erg omslachtig en de gebruiksvriendelijkheid is ver te zoeken !!:sleep:
 
Wat een bemoeizucht van de telefoon- en softwaremakers zeg! En wat een geweldige producten. Hoera, de veilige wereld waarin ons niets meer kan overkomen en je niet meer zelf hoeft en mag nadenken!
Dames en heren, u hebt nu echt alles gezien en meegemaakt: navigatiesoftware die u niet mag gebruiken tijdens het rijden. Voor uw eigen veiligheid. :banghead:
Gaan onze smartphones straks ook piepen als je tegen de wind in dreigt te gaan plassen? Een sticker 'niet voor inwendig gebruik' op elke kettingzaag?
 

Alpha

Donateur
Nog even en je krijgt over the air updates...
Sorry, u kunt nu niet rijden. Bezig met het installeren van update 1 van 178.
Sluit uw auto niet af.....

Ow wacht Skoda doet niet aan updates ;)
 

Desmo

Actief lid
Mirrorlink is dood denk ik omdat Google en Apple een eigen systeem hebben gemaakt. Google heeft wel de gegevens vrij gegeven voor andere app ontwikkelaars om apps voor Android auto te maken, wellicht komen er in de toekomst wel offline navigatie apps. Voor de Skoda rijders die alleen Mirrorlink hebben is het te hopen dat zij met een software update ook smartlink krijgen.
 

Machiel

Nieuw lid
SmartLink is met Android Auto en Apple Carplay dat werkt wel. Mirrorlink echter heb ik ook nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen op een Sony Xperia Z3 compact. Android Auto werkt op dat toestel goed, op een Nexus 5 werkt navigeren niet.

Overigens is er gisteren een update uitgekomen voor de Android Auto app. Aangezien deze niet via de play store wordt geupdate kan je de nieuwe versie hier downloaden: http://www.apkmirror.com/apk/google...-084954-2166577-release-android-apk-download/
 
Ik vind het geen stijl hoor, voor de mensen die nu met Mirrorlink zitten opgescheept. Een technologisch doodgeboren kindje, bij voorbaat kansloos concept om meerdere redenen. Het heeft nooit fatsoenlijk gewerkt (ook niet op andere niet-skoda auto's) en dat zal waarschijnlijk ook niet gaan gebeuren in de toekomst. Heel, heel dom en klantonvriendelijk dat ze ermee in zee zijn gegaan.
Gelukkig heb ik ook smartlink, dat is veelbelovend en in elk geval beter dan Mirrorlink.
 

henks1

Lid
Vandaag wou ik de Sygic car navigation gebruiken.
Ik had alles ingesteld en wou gaan rijden.
Zodra je gaat rijden krijg je de melding:
App kan niet tijdens het rijden gebruikt worden... en springt op zwart beeld.

Toch beetje raar voor een navigatie app die speciaal voor mirrorlink ontworpen is.

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen?
Zelfde probleem gehad sygic gedownload en werkte niet bij het rijden.
Je bent wel verplicht om de versie 15.0.0 te kopen en te activeren, anders doet hij het niet.
heb dit zelf ook maar te einde raad gedaan. In play store zoeken, je kan hem 7 dagen gratis testen.
Stuur even een prive bericht
 

henks1

Lid
Welkom in mijn wereld :( ...

Heb je wel de goeie sygic app? Die waar je tussen de screenshots het interieur van de Fabia ziet staan?

Deze:
https://play.google.com/store/apps/..._medium=header-features&utm_campaign=features

Overigens dit zijn mijn bevindingen met Mirrorlink:

Nokia Lumia 930 Windows Phone 8.1 update 1

Windows Phone is niet compatible met Mirrorlink.

HTC Desire 620 Android 4.4.4 en update naar 5.0:

Is wel compatible met Mirrorlink maar blijkbaar niet met Skoda Bolero. “Apps mogen niet gebruikt worden onder het rijden”.

Sony Z3 compact Android 5.0.1

Beeld bevriest na enkele seconden en wordt niet meer bijgewerkt op de Bolero.

HTC M8 Android 5.0.1

Valt onregelmatig uit met:

1) Zwart scherm;

2) De melding dat de app niet gebruikt mag worden onder het rijden.

USB kabel uittrekken en weer insteken is enige oplossing.

Radio of MP3’s beluisteren tijdens het navigeren is niet mogelijk.
Bij HTCm8 is alles wel te gebruiken
Eerst radio aan zetten, wachten tot tel verbinding heeft met radio, mirrorlink instellen ,tel met usb kabel verbinden en de radio alleen op het stuur bedienen dan werkt het perfect
 

Alpha

Donateur
Bij HTCm8 is alles wel te gebruiken
Eerst radio aan zetten, wachten tot tel verbinding heeft met radio, mirrorlink instellen ,tel met usb kabel verbinden en de radio alleen op het stuur bedienen dan werkt het perfect

Gisteren nog eens geprobeerd. Ik rij weg en binnen 10 minuten alsnog de melding dat ik de app niet onder het rijden mag gebruiken...

Bij mij springt de radio meteen op Mirrorlink. Ook op het schermpje tussen de klokken en dan kan ik geen muziek meer luisteren.
 

jborms

Nieuw lid
Ik heb sinds 3 weken de nieuwe Fabia met Bolero-radio.
Maar in de menu zie ik nergens een mirrorlink-icoon. Is dat ergens iets dat dient geactiveerd te worden?
 
Bovenaan Onderaan