mini review O3C RS 2.0 TSI (benzine)

Joske

Forumguru
Super leuke review! Ik zie al een carrière bij Top Gear voor je :thumbsup: :D
En wie zie jij er dan in? Jeremy? :maakmegek:

edit: kwestie van bankrekening wil ik gerust wel wisselen met Jeremy, de arrogantie nemen we er dan wel bij :D
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Leuke bijdrage! Dat deinerige en zoekerige gedrag op hoge snelheid herken ik van mijn eigen auto. Ik moet wel zeggen dat het sterk afhankelijk is van de omstandigheden (weer en wegdek) en dat het vreemd genoeg went.

Verder die velgen...tja, wel heel erg pr0no... kwestie van smaak:)

Verder kan ik me niet vinden in je positieve waardering van het SS systeem. Het kan aan de benzine/DSG combinatie liggen dat het beter werkt. Bij mijn diesel is het af en toe een onding, ik zet de bak altijd in vrij bij het stoplicht en waardeer de stilte als het systeem werkt, maar het starten duurt echt te lang en gaat te bruusk. Dat doen ze bij Peugeot en Mercedes (vliegwielsysteem) echt veel beter.

Zie nu al uit naar over 4 jaar. Hopelijk dan een VRS diesel!:thumbsup:
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Rallye

Forumguru
Mooie review! Het gebrek aan tractie is bekend. De diesel, waarin ik tijdens de RS-dag heb gereden, had daar ook last van. Ook bij de vorige RS werd daarover geklaagd. Het "deinen" is nu juist geen probleem van de RS II, maar wel van de uitvoeringen zonder sportonderstel.

Volgens mij is die sound generator overigens eenvoudiger dan jij denkt. Hij werkt volgens mij niet via de speakers (zoals bij sommige BMW's), maar via een buis met een membraam door het schutbord. De diesel klonk er van binnen wel sportiever door.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Over start-stop: ik vraag me af hoe goed dat voor je motor is als je net een stuk keihard hebt zitten trappen en de turbo nog roodgloeiend is. Bij de GTI DSG werd ik ook een paar keer verrast door de start-stop die de motor afkneep net nadat ik flink had zitten trappen. Werd ik niet zo heel vrolijk van.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
@Rallye, dat is bij bijvoorbeeld de Golf 6 GTI zeker het geval, zo'n noisepipe kun je wel makkelijk vervangen en dan ben je er vanaf. Gemaakte motorgeluiden zijn ook niet mijn ding!
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Overigens klinkt de 2.0 TSI dan als de gemiddelde 1.4 TSI. Totaal niet sportief dus. Ook niet echt wenselijk. Enige optie imo is flink investeren in een sportuitlaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Hoi Corné heb je daar nog die race blue o3 combi zien staan? ga ik van de week eindelijk ophalen
Niet op gelet eerlijk gezegd, sorry.... weet alleen wel dat het topdrukte was bij Rijnwoud, om 13.00h hadden ze die zaterdag al ZES auto's verkocht!!!
 

Rallye

Forumguru
@Rallye, dat is bij bijvoorbeeld de Golf 6 GTI zeker het geval, zo'n noisepipe kun je wel makkelijk vervangen en dan ben je er vanaf. Gemaakte motorgeluiden zijn ook niet mijn ding!

Volgens mij kun je die sound generator als onderdeel van PMS ook afzetten, voor als je er hoofdpijn van krijgt. :D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Noord26

Forumguru
Laatste kwartaal is inmiddels in volle gang en dan moeten er auto's verkocht worden in Rotterdam is mijn ervaring..

:D
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Bart1979

Actief lid
Leuke review en een dikke combi zo om te zien. Velgen zijn wellicht iets over de top, in het blauw met normale zilverkleurige wielen in deze maat is het meer mijn ding.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Jee13

Forumguru
Mooie wagen hoor, kan ik wel mee leven. Wel graag de diesel svp;)
Leuk dat je even aankwam, zaten wel heel dichtbij voor een detailklus
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan