Milieusticker Duitsland

piair1982

Forumguru
Bij winterse omstandigheden zijn wiba's verplicht in duitsland.

Dus bij 12 graden en geen regen hoef je geen wiba's.
 

deusjevo

Forumguru
Hmm, hou d'r wel rekening mee dat het weer in DLD ontzettend snel kan omslaan van mooi naar winterse omstandigheden
 
Bij een hagelbui trouwens wel...

Bij een ongeluk zal gekeken worden of winterbanden een positieve invloed zouden hebben gehad. Zo ja, dan ben je altijd medeschuldig aan het ongeluk (denk aan je noclaim) en kun je ook nog eens een rekening krijgen voor de inzet van de hulpdiensten. Daarnaast natuurlijk de bekeuring..

Als winterbanden geen invloed zouden hebben gehad is er niets aan de hand.
 

Captain Hook

Forumguru
Winterbanden op zich zijn niet verplicht.
Maar je dient je voertuig aangepast te hebben aan de geldende weersomstandigheden.
Dus antivries in je ruitensproeier, zo nodig winterschoeisel of desnoods sneeuwkettingen, aangepast rijgedrag, etc.
 

Canon-Eye

Forumguru
Dus bij 12 graden en geen regen hoef je geen wiba's.
Bij +12 graden C en wél regen trouwens ook niet, gelukkig.
Er zijn jaren geweest dat je dan zowat driekwart van de zomer ook met winterbanden had moeten rijden...
 

wanderer

Senior Member
en ook hier dwalen we weer af van de topictitel.......terwijl er toch zo'n mooie draad is over winterbanden....
 

deusjevo

Forumguru
Wou je nog 14 pagina's vol schrijven over die sticker dan, onderwerp is toch goed behandeld?
Er is besproken waar je ze kan verkrijgen, hoe lang 't bestellen duurt, waar je de sticker nodig hebt en 't kabbelt nu lekker verder tot iemand weer wat on-topic nieuws heeft....
 

Captain Hook

Forumguru
Ok, back on topic.
Ik had een groene sticker op m'n voorruit, maar doordat er nou een nieuwe voorruit inzit (een steentje had het voorzien op mijn voorvenster, met breuk tot gevolg), heb ik geen groene sticker meer.
Zal eens proberen of Dekra zo lief is een nieuwe te leveren (voor nop).
 

turboturbo

Forumguru
Ik kreeg van Dekra een factuur, waarop stond dat als ik die bewaar, ik bij vervanging van de autoruit een nieuwe sticker kan krijgen voor niks / gereduceerd tarief (weet ik even niet meer) Succes!
 

kcj

Actief lid
Milieusticker?? Kom toch al een tijdje in Duitsland, van Hamburg tot het Ruhrgebied maar ik heb nog nooit een milieusticker in mijn auto geplakt. Ook meer eens op gaan letten dus.
schreef Spector.

Maar het kan zijn dat je helemaal niet in een milieuzone hebt gereden of geparkeerd. Dan heb je zo'n sticker helemaal niet nodig.

Vorig jaar zijn we naar de Allerheiligen-kermis in Soest geweest. Vermits de binnenstad toch vol staat met kermisattracties, is het bijna hopeloos om daar een parkeerplek te zoeken.
Parkeren buiten de stadsring (en rijden op en buiten) is daar toegelaten zonder milieusticker. Even wandelen naar het centrum en we waren er.
(12 € extra om een attractie te doen of op te doen aan eten :24: of drinken :koffie: ipv een onnodige sticker :grin: ).

Koen
 
Bovenaan Onderaan