Milieusticker Duitsland

deusjevo

Forumguru
Ik ga half december een weekend naar Duitsland (Dusseldorf Centrum) en heb volgens mij dan een milieusticker nodig daar?
Wie heeft hier ervaring mee?
Heb ondertussen wel deze site http://milieusticker.eu/ gevonden maar word er niet veel wijzer van, het duizelt me een beetje van de rode/gele/groene sticker milieuzones....:confused:
 

sitechris

Donateur
Je kunt sticker ook bestellen bij kwik fit. Kun je gewoon in de vestiging zelf doen. Krijg je hem thuis opgestuurd.
 

Rallye

Forumguru
Op basis van de gegevens van je auto wordt de kleur van de sticker bepaald. Dan krijg je de juiste kleur thuigestuurd. Ik heb hem ook van milieusticker.eu.
 

VEEJAY

Forumguru
haha die oliestoker van mij (geen roetfilter en geen katalysator) komt voor een groene sticker in aanmerking (op kenteken 9-2006).
 

Fabia LK

Nieuw lid
Als je vlak bij de grens woont, of in Duitsland bent kan je de sticker ook gewoon daar bij een tankstation ophalen. Dit is ons tenminste wel gelukt. De kosten zijn laag (volgens mij nog geen 5 euro) en je krijgt de sticker direct mee. Ik weet niet of je ze bij ieder willekeurig tankstation kunt krijgen.
 

turboturbo

Forumguru
Das dan wel erg goedkoop. Ik dacht juist dat het voordeel van ruim vantevoren thuis bestellen was, dat je niet berooid wordt in een dure tankshop over de grens..... (had de mijne via Dekra voor 12 euro nogwat)
 

Erik_NL

Forumguru
Als je vlak bij de grens woont, of in Duitsland bent kan je de sticker ook gewoon daar bij een tankstation ophalen.
da's broodje aap

2. Hoe verkrijg ik als houder van een in het buitenland toegelaten voertuig een vignet?


In principe bij de zelfde instellingen als alle in Duitsland toegelaten voertuigen, bij de toelatingsinstanties, de ingenieursbureaus, zoals de technische autokeuringsdienst TÜV of Dekra en alle garages van Duitsland die voor de AU toegelaten zijn (Abgas-Untersuchung of uitlaatgassen-onderzoek).
 

TL@

Forumguru
Ik heb vorig jaar toen ik naar Kuelen ging gewoon in een tankstation eentje gekocht:
Mundorf Tank W. Meyers
Rolshover Straße 420, 51105 Köln
Telefonnummer: 0221 / 8301240
Ausgabe von Feinstaubplaketten:
Täglich 24 Stunden

Was 5 euro en de nummerplaat stond in stift op de sticker, volledig legaal.
 

deusjevo

Forumguru
Vandaag de stikker binnen per post, paar dagen levertijd dus.
Daar ik geen zin heb om jaren met zo'n stikker op de voorruit rond te rijden heb ik hem op een velletje plastic geplakt en kan ik hem nu los in m'n parkeerbonnetjesclipje steken.

Mag vast niet van die duitsers... :471:
 

Spector

Forumguru
Milieusticker?? Kom toch al een tijdje in Duitsland, van Hamburg tot het Ruhrgebied maar ik heb nog nooit een milieusticker in mijn auto geplakt. Ook meer eens op gaan letten dus.
 
Bovenaan Onderaan