Mijn zoektocht naar de Octavia 4 iV

PhoenixNLx

Donateur
Hallo allen,

Zoals ik eerder in het voorstel topic had gezegd ben ik op zoek naar een octavia iv.

Eisen:
Alles erop en eraan. Dus leren bekleding, alle opties etc. Leuke 18 inch velgen eronder. En liefst toch zwart.
Enige wat geen directe voorkeur heeft is een panoramodak/open dak.
Ook moet het trekgewicht op kenteken staan, hoeft er niet op te zitten, liever wel natuurlijk. Liefst minimaal 2022.

Vandaag in 2 proefgereden. Ene had eigenlijk alles wat we wilden, maar silver/grijs. Vinden we toch niet echt mooi.

Daarna bij een witte gaan kijken. Miste stuurverwarming, stoelverwarming achter en high end audio.
Proefrit daarvan was niet best, remmen, zelfs na goed hard remmen, trilden enorm. Ook voelde we bij de witte ook een stuk beter dat de motor aan ging en stond. Dus dat wordt em niet.

Hebben nog geen haast, tm begin april de tijd. Dus mocht iemand een mooie tegen komen, laat het hier in dit topic weten!

N.B. weet iemand of je in deze 2021-2024/25 variant ook nog alles kan uitzetten mbt piepjes etc permanent?

Ik hoop dat jullie me met de zoektocht kunnen helpen!

Bakkertje

Forumguru
Wellicht even goed om rekening mee te houden. Veel van de iV's hebben geen trekgewicht, dus mocht je er iets mee willen gaan trekken houd daar dan rekening mee.

Verder gaspedaal voor auto's in Nederland. Maar ik zou ik jouw geval in Duitsland kijken (mobile.de)

PhoenixNLx

Donateur
Overigens nog verschil tussen 2021, 2022 of 2023? Heeft de 2021 nog wat issues? Mbt display bijvoorbeeld? Dat is dan opgelost vanaf 2022?

JBiSupport

Nieuw lid
Ik rij nu nog Octavia 2021 en heb de ACC standaard uitstaan. De lane assist moet ik elke rit uitzetten maar dat gaat heel eenvoudig met knoppen op het stuur. Verder blijven dan piepjes onder rijden uit, behalve als :
- sporadisch een enkele keer als het infotainment opnieuw opstart
- even bij sneeuwval zoals we onlangs hadden en de sensoren onvoldoende zicht hebben
- als de remassist in werking treedt
Volgens mij is voordeel van dit modeljaar dat nog niet alle Europese eisen er op los gelaten zijn….

PhoenixNLx

Donateur

Dus je gebruikt normale cruisecontrol?

Lane assist kan je die wel aanhebben dat hij stuur trilt maar niet piept?

Nog vraag: je kan/mag wel een trekhaak erop hebben zitten voor een fietsenrek? Ook als RDW aangeeft dat je geen trekgewicht mag hebben?
Want dan kan ik er nog wel mee leven.

1983jeroen

Forumguru
Trekhaak mag wel voor een fietsendrager als er geen trekgewicht op kenteken staat.
Toch zou ik sowieso proberen om er 1 met trekgewicht te vinden, want als je hem ooit weer wil verkopen is het vast ook van meerwaarde

PhoenixNLx

Donateur

Ja dat is misschien wel zo. Maar of ze daar naar kijken met inruilen? Ik betwijfel dat.
Maar trekhaak monteren is genoeg voor fietsendrager? Geen extra keuring ofzo nodig?

Laatst bewerkt door een moderator:
Fietsendrager mag altijd. De kogel daarvan is ook anders.
Opmerking; de regel is hier geen berichten te citeren als je eigen reactie pal onder het bericht komt.

PhoenixNLx

Donateur
Excuses, ben ik zo gewend van ander forum, naar nodig inderdaad.

Hoe bedoel je met de kogel is dan anders? Heel ander soort trekhaak?

Klopt. Ik ook , maar zo gaat t hier.
Ja de trekhaak is dan anders zodat er geen reguliere aanhanger aan kan aks dat niet mag.

bijv;
IMG_0597.jpeg
of;
IMG_0598.jpeg

JBiSupport

Nieuw lid
Ik gebruik meestal helemaal geen cruise-control ;)
En volgens mij gaat lane assist inderdaad niet piepen maar ja, die zet ik dus altijd direct uit….

Lane assist piept niet meteen, pas als je te lang tegen de streep aan rijd en/of je de stuur correctie tegen houd. Ik heb er geen moeite mee. Hij is minder actief als bijv in de Enyaq. Alleen in 60 km zone waarbij je over een fietspad moet waarbij er een tegenligger aankomt kan het irritant zijn en dan kun je het het beste even uit zetten.

Rallye

Forumguru
In auto’s toegelaten tot juli 2024 kun je Lane assist uit laten programmeren door bijvoorbeeld @Rainesh of @Antera. Smaken verschillen - ik vind Lane assist vreselijk. Ik rij bewust vaak juist niet midden in de rijstrook, maar om beter overzicht te houden iets uit het midden. Gelukkig piept de auto niet (zoals in de Crossland X van mijn pa bijvoorbeeld), maar de auto werkt wel actief mijn beslissing tegen. Ergerlijk.

Bakkertje

Forumguru
@PhoenixNLx importeren kun je ook laten doen, daar zijn wat bedrijven voor zoals dasimport.nl
Die kunnen het helemaal uit handen nemen voor je. Met name PHEV's zijn interessant door de lage CO2 uitstoot hoef je ook niet zo gek veel BPM te betalen bij het invoeren.

Houd wel in achterhoofd dat veel van de aangeboden RS-PHEV’s allemaal import zijn. Die van mij komt ook uit Polen.

Maar ik denk dat je bedoeld dat je bij een Nederlandse garage/dealer wilt kopen voor eventuele garantie issues wat lastig is als je zelf (laat) importeren.

Garantie heb ik op mijn O4 wel nodig gehad ;)

Bovenaan Onderaan