Mijn skoda RS eerste Skoda

Kippie-style

Forumguru
Jah me broertjr zijn vr6t had motor problemen me tinhouden door wss lek bij turbo, audi tt 3.2 hgp herkende comp de motor niet meer, sierra cosworth klapte complete andrijving eronder uit. Doorgelaste diff en dan gamma boutjes gebruiken da gaat kapot.
 

LT83

Forumguru
Nou dacht ik eindelijke en 3" downpipe met 200 cells racekat besteld te hebben, krijg ik een mail ja jammer joh vanaf volgende maand pas weer.
Waarom zet je op je webshop dan 1 tot 4 dagen levertijd.
Dus nu geen downpipe voor the rev run eronder .

Downpipe monteren bij een stage 1 mapping zonder software optimalisatie is niet altijd even lekker voor de turbo.
Door de snellere spoolup kan hij gaan pieken (wordt dan wel teruggeregeld door de ECU) in druk.
Iets om even te overwegen, niet te lang meer doorrijden zou ik zeggen!!

Wel een goede upgrade natuurlijk!
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Kippie-style

Forumguru
Hoe bedoel je zonder optimalisatie?
Volgens celtemp hoeft die niet opnieuw aan de software te hangen.
Volgens celtemp word die nu begrensd door de max temp en door een downpipe zou dat beter moeten zijn omdat die zijn warmte beter kwijt kan
 

LT83

Forumguru
Oke, ik heb andere verhalen gehoord. Dat het voor de turbo toch beter is dat de aansturing van deze wordt aangepast op de betere flow.
 

Kippie-style

Forumguru
Jah hun zeggen de ecu regelt het zelf bij alleen werd die geknepen op temp max door de normale downpipe.
Maar ga ze nog wel een keer bellen en vragen ernaar.
Als ik nu een andere tuner ga bellen zeggen denk ik meteen ja dat moet want das meteen weer kassa.
 

LT83

Forumguru
Tsja, je moet doen waar je zelf een goed gevoel bij hebt natuurlijk. De ECU regelt pingelen ook zelf bij, maar geloof mij dat wil je niet bij iedere keer gas geven, wordt het niet beter op ;)
Persoonlijk zou ik het risico niet willen lopen.
 

Kippie-style

Forumguru
Klopt indd maar zonder chip kun je okk downpipe monteren.
Ze gaven juist advies downpipe te doen zodat de turbo langer meegaat.
Maar zal ff informeren hoe en wat.
 

LT83

Forumguru
Ja alleen zonder chip piekt hij nooit zo hoog Wesley......omdat hij op originele druk draait, dan is het niet zon probleem inderdaad.
Wil niet de wijsneus uitgangen, maar je enkel behoeden voor problemen natuurlijk!! :D
Misschien kan @Race Eend hier een eerlijk antwoord op geven?
 
Laatst bewerkt:

Kippie-style

Forumguru
Info ingewonnen bij celtemp ivm plaatsen downpipe of ik daarna weer afgesteld moet worden.
Hun reactie als ik kan ontcijferen
uploadfromtaptalk1407489203200.jpg
 

Kippie-style

Forumguru
Als ik ontcifer staat er
Nee hoor is niet nodig het voordeel van een racekat heb je ook al zonder aanpassing.

Mailtechnisch zouden ze wel iets meer aandacht mogen geven.of lezen voor ze versturen
 
Bovenaan Onderaan