Mijn Skoda Fabia 1.4 MPI 2001

huubvanvugt

Forumguru
Helaas na lang wikken en wegen tot het besluit gekomen dat de Skoda zijn beste tijd heeft gehad. Hij begon motorisch slechter te worden en zou binnenkort veel reparaties nodig hebben. Ik vond het een geweldige wagen, waarmee ik veel plezier heb gehad. Ik heb hem ingeruild op een andere VAG, namelijk een VW polo 1.4 16 V. Helaas was het nieuwe model fabia me te duur, anders reed ik nog altijd liever een skoda. Ik bedank iedereen graag die ik heb leren kennen op het forum! Stiekem zal ik vaker nog even een kijkje nemen om toch een beetje bij te blijven qua skoda info.


 

Cordoba

Forumguru
Jammer dat je deze beslissing hebt moeten nemen Huub: een Fabia met sportstoelen zoals die zelfs niet in de bolide van Corné de Kluijver zijn terug te vinden. Ook de sportieve update van het uiterlijk van deze jongen met 70pk, vond ik fraai om te zien.

Ik zie dat je Polo dezelfde motorcode BBY heeft als mijn Fabia (dus identieke motorblokken) en ook hetzelfde bouwjaar.
@huubvanvugt Wat ik niet helemaal begrijp: de nieuwe generatie Fabia is te duur, maar de Polo die je nu hebt, is van dezelfde generatie als je oude Fabia, en een vergelijkbare Fabia zou naar mijn idee ongeveer hetzelfde kosten als de Polo (misschien zelfs iets minder), of is de Polo een auto waar je heel weinig (minder dan de normale marktwaarde) voor hebt betaald? (het gaat me niet om bedragen, maar snap de redenering niet helemaal)

In elk geval veel plezier met de Polo, en je blijft natuurlijk gewoon hartelijk welkom op het forum.
 

turboturbo

Forumguru
Ik vroeg me idd ook af: geen geld voor een nieuwe fabia -> waarom dan niet gekozen voor weer een andere tweedehandse Fabia? :)
 
Laatst bewerkt:

huubvanvugt

Forumguru
Jammer dat je deze beslissing hebt moeten nemen Huub: een Fabia met sportstoelen zoals die zelfs niet in de bolide van Corné de Kluijver zijn terug te vinden. Ook de sportieve update van het uiterlijk van deze jongen met 70pk, vond ik fraai om te zien.

Ik zie dat je Polo dezelfde motorcode BBY heeft als mijn Fabia (dus identieke motorblokken) en ook hetzelfde bouwjaar.
@huubvanvugt Wat ik niet helemaal begrijp: de nieuwe generatie Fabia is te duur, maar de Polo die je nu hebt, is van dezelfde generatie als je oude Fabia, en een vergelijkbare Fabia zou naar mijn idee ongeveer hetzelfde kosten als de Polo (misschien zelfs iets minder), of is de Polo een auto waar je heel weinig (minder dan de normale marktwaarde) voor hebt betaald? (het gaat me niet om bedragen, maar snap de redenering niet helemaal)

In elk geval veel plezier met de Polo, en je blijft natuurlijk gewoon hartelijk welkom op het forum.

Ik heb de polo indd voor weinig mogen meenemen anders was de keus weer gewoon op de fabia gevallen, al moet ik zeggen dat ik de hatchback minder mooi vind van de fabia 1:bloos:.

Ik zal voor de rest vast nog een keer langs komen bij een van de altijd leuke :cheer: skoda meetings ;)
 

huubvanvugt

Forumguru
Helaas, spijtig nieuws.... zuigerveer van de polo is kapot/slecht, en dat gaat een tijd goed maar als het mis gaat kun je meteen een nieuw blok erin laten leggen...

Vandaar de zoektocht naar een nieuwe skoda. Ik heb eens goed gezocht en ben een fabia 2 uit 2007 met de 1.2l tegengekomen (met overigens 70.000 op de teller). Nu zoek ik alleen nog wat advies waar ik op moet letten. Hiervoor maak ik even een apart een topic aan in het fabia 2 forumpje
 

Cordoba

Forumguru
Ik kan me vergissen Huub, maar als ik het goed heb is die Fabia dan net van de generatie met zeer matige verlichting. Misschien dat Joop @Helmond42 beter aan kan geven welke bouwjaren van de Fabia II slechte dimlichten hebben. Je hebt in elk geval niet lang plezier gehad van de Polo:nono:
 

Ridley

Forumguru
Die lampen gelden alleen voor de lampen met lenzen. Ik zelf heb gewoon de halogeen lampen gehad en geen klagen gehad over de lichtbundel.
 

Kogamyata

Senior Member
Inderdaad, lampen met lensen, serie uit 2010. In 2011 klaagt niemand meer. Ze voldoen volgens VAG en Pon aan de NL veiligheidseisen. Maar ik was beter gewend.
 
Bovenaan Onderaan