Mijn Octavia vRS en wat daarna kwam: een BMW 430i Grand Coupe.

JeSko

Forumguru
Ik neem aan dat je de ruimte echt niet ( meer ) nodig hebt dan, word kruipen, maarja eens je er in zit is de Bimmer in alles beter dan de RS ( behalve ruimte dan ;) .

Gefeliciteerd!
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Zeg ik niet, maar tegenover een Octi is het een kleine auto, de koffer van een Octi is niet alleen groter, ook de achterbank is een heel stuk ruimer. Zal TS echter niet van wakker liggen gok ik, met zo'n dikke BMW :D

m1mynchbxpgw.jpg

Gek dat ik van deze reactie op mijne geen noti kreeg.
 

leon-cupra

Forumguru
Die beenruimte is toch quasi hetzelfde als in een O3. In de hoogte zal het idd minder zijn en voor een derde persoon op de bank zal het zeer nipt zijn maja is dan ook een GC.
En de koffer moet qua grondoppervlakte niet veel onderdoen voor een O3. In volume ok, maar wie laadt dagelijks zijn koffer vol tot tegen het dak.
8E2D900F-CD75-4CBE-9FBD-B011D23B3C2B.png
 

JeSko

Forumguru
Ach maakt ook niet uit, als Bram er maar content met is en dat zal zeker het geval zijn, de BMW gaat veel plezier geven :thumbsup:
 

BramVRS

Forumguru
De achterbank en beenruimte is zeker kleiner dan bij de Octavia. Maar ik zit links voor dus heb daar geen last van :). De koffer is anders en uiteraard minder hoog maar voor mij wel dieper. Ik had een voor mij zeer onhandige dubbele laadbodem en dan slokt best veel ruimte op. Onder de koffer bij de BMW zitten overigens nog twee grote bakken om spullen op te bergen kwam ik achter.

Eerste ervaring tot nu toe heel fijn! Een stuk minder stug en alles voelt veel degelijker aan. De auto ligt wel heel strak op de weg! Hier een plaatje bij het praatje.
full
 

Tuner111

Forumguru
helaas zal ik nooit een beemer fan worden :(

maar hey.. gelukkig hebben niet allemaal de zelfde smaken he !

veel succes met je nieuwe wagen ! vele veilige km :)
 

BramVRS

Forumguru
Mooie auto hoor. Welke versie is het? 420/430 etc?
Het is een 430i, geen x-drive. Verder aardig compleet met cognac leren stoelen en een M sportpakket. Bij de Octavia had ik al meteen veel mods op mijn lijstje maar bij deze auto weet ik het nog niet. Ik verwacht wel weer een bezoekje te gaan brengen aan VAG techniek (doen ook BMW's) maar dat is het voorlopig wel. Alle tips en ideeën zijn uiteraard welkom :).
 

sitechris

Donateur
430i niet zo heel veel tips. Fijne auto! Vorige gen 3-4 serie zijn wel wat softer geveerd dan je van BMW gewend bent. Dus wellicht een klein schroefsetje als je wat meer stevigheid wilt.
 

BramVRS

Forumguru
Ja de Performance onderdelen zijn heel gaaf. Wil gaan starten met de remklauwen blauw te maken. Volgende week staat er ook een afspraak gepland bij VAG techniek voor een stage 1 en een aantal andere aanpassingen.
 
Bovenaan Onderaan