Mijn gele Skooooooda

skooooooda

Forumguru
Inmiddels een Whiteline 22mm anti rollbar aangeschaft en gemonteerd. Wat een verschil is dat zeg poh! Dit is echt een modificatie die ik iedereen zal aanraden.

Gecombineerd met Pilot Sport 5 banden en ik wil niks anders meer. Nu nog kijken voor grotere remmen voor & achterin en daarna wordt het wellicht tijd voor een downpipe & een stage 2 tune :)

skooooooda

Forumguru
@leon-cupra de auto heeft standaard een 16mm anti roll bar volgensmij en met een iets dikkere achterin zorg je ervoor dat je veel minder body roll krijgt. Je auto rijdt “planted” als je bochten wat sportiever neemt. Er zijn natuurlijk ook videos die dit wat beter uitleggen :)

JeSko

Forumguru
Aan welke remmen denk je? Ik wil ook upgraden, maar in België mag amper wat qua remmen upgrade :( stage 2 gaat het een echt monster van worden, 350+ pk is mogelijk! Ik zit onder de 10 seconden van 100-200, dit is wel met R600 cold air intake upgrade maar die moet je dan zowiezo best doen. Invoegen autosnelweg moet je gewoon inhouden of je duwt hem bij je voorligger naar binnen :deuk:

skooooooda

Forumguru
@JeSko pfff de regels in België worden erger en erger :( Ik dacht zelf aan Audi TTS remmen of Aston Martin DB9 remmen.. Maar moet even kijken wat ik iets voordeliger kan aanschaffen :)

ZOO ja dat wordt mijn doel! Ik heb momenteel ook de R600 met een elbow & een hose. Ik denk dat ik met 350pk echt blij zal zijn

JeSko

Forumguru
Ja de regels in België zijn belachelijk, je mag je auto niet verbeteren, onbegrijpelijk. Maar goed :(

Benieuwd maatje ik volg het hier! Al een idee waar je de tuning laat doen? Mijne haalde op de testbank 355 pk en 519 nm, daarond moet echt lukken voor je, progressive tuning in NL heeft dit gedaan. Ilias Bakar is echt een wonderman.

leon-cupra

Forumguru
dus een vRS kopen en volledig verbouwen :tongue:
Op de M3 zie ik daar weinig nut van. Die heeft sowieso weinig body roll. Moest je dat toch doen lijkt mij het verschil in gevoel minimaal. (Ik kan ook verkeerd zijn)

leon-cupra

Forumguru
Gebrek aan grip.

308pk op de voorwielen was gewoon te veel , zeker zonder sper. Bij verkoop de stage 1 laten verwijderen en had nog een ritje van 25km terug naar huis … toen kwam ook het besef dat ik nooit de vRS had mogen laten tunen.

JeSko

Forumguru
Jazeker, schuiven tot in 4de is geen uitzondering, vooral als de bandjes op zijn. Nu met de Sportcontacts pakken meer grip en heb ik er minder last van, al viel het bij mijne nogal goed mee van in het begin. Veel zit in de afstelling en de manier waarop je boost binnen komt.

Arjan1985

Forumguru
Maar kwa remmen. Heb het al ergens eerder gemeld in het begin van je topic dacht ik. Er is een lid met een knalrode vRS die er een remmen set opgezet heeft van een golf R8 dacht ik. Ook met foto’s voor en na.

Heb je ook foto’s van je nieuwe rolbar tijdens montage? Altijd mooi om work in progress te zien.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Bovenaan Onderaan