Mijn Fabia II Combi FL Scout 1.2TSI 105pk

RefleCs

Forumguru
De afspraak is gemaakt! 1 augustus is het zover! Dan ga ik mijn kersverse scout ophalen en als het goed is is deze dan al voorzien van Needle Sweep en Anti Carjack. Ik ben aan het zoeken geweest naar meer opties die ik aan zou kunnen laten zetten maar ik kan niet zoveel vinden over de mogelijkheden op de F2.

Joh, die heeft toch helemaal geen tijd om op dit forum te komen, die is rondjes rijden met zijn gezin, hahaha!

RefleCs

Forumguru
Verse Fabia Combi Scout geleverd!!!

Na een dagje touren (idd met het hele gezin :tongue:) moet ik zeggen dat de smile niet van m'n bek af te krijgen is. Wat een genot! En de kleur staat hem ook geweldig. Foto's (ook in album):

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

attachment.php

Ronbe

Senior Member
Proficiat met je nieuwe Scout !
Inderdaad, een heel mooie kleur. :laugh:
Veel fijne en prettige kilometers gewenst.

RefleCs

Forumguru
Tnx! Dat gaat zeker lukken! Heb heeeerlijk geslapen vannacht en vanochtend weer genoten van een ritje naar m'n werk. Nu de dag uitzitten en dan vanmiddag de smile weer opplakken :tongue:

Miez1

Forumguru
Rachtige auto RefleCs! Mooie kleurstelling, super zijn deze wielen eronder.

Veel veilige kilometers gewenst!

Grtz.

Miez

RefleCs

Forumguru
De kleur laat zich alleen heel lastig goed fotograferen. Maar ik ben zeker blij met het resultaat! Het was even afwachten omdat er nergens foto's van deze kleurstelling te vinden waren.

RefleCs

Forumguru
Iemand in de regio Utrecht die staging en corner lights kan aanzetten op m'n scout?

Wat ik van de scout jammer vindt is dat dagrijverlichting gewoon vol dimlicht is met uitzondering van knoppen en tellerverlichting in het interieur. Had liever gezien dat men de mistlampen gedimd aan had gestuurd. Dat lijkt me persoonlijk mooier. Ach ja. Kan ik iig niet m'n verlichting vergeten aan te zetten :tongue:

Zijn er nog andere leuke zaken voor de faab? Ik kan vrij weinig vinden.

RefleCs

Forumguru
Sinds 1-8-2011 geniet ik met volle teugen van deze auto! Inmiddels zijn we 13.000km verder en er is me nog niks tegengevallen aan de auto. De 1.2TSI 77Kw is een heerlijke motor. Naarmate de KM's vorderen wordt hij soepeler. In het begin zat er in de eerste versnelling een gat waar hij even inhield alvorens door te trekken. Inmiddels is deze weg.

Enige "probleem" wat ik heb is het "rammeltje" onder de motorkap vandaan. In het begin helemaal geen last van gehad. Nu de laatste weken begint het irritant te worden. Dus daar binnenkort maar eens voor langs de garage.

Wat me heel erg meevalt is het weggedrag en het comfort wat de auto heeft ondanks de 17" velgen met platte banden. Sterker nog ik heb me erover verbaasd dat de auto niet enorm stug aanvoelt. Filerijden is ook geen probleem. Er zit een handbak in deze auto maar je kan vanuit stilstand prima wegrijden op de koppeling. Ik was een diesel gewend en daar gaat het absoluut makkelijker mee.

De reden waarom ik de scout heb gekozen is om een auto te hebben die niet standaard is. Dat is gelukt. Ik zie nagenoeg nooit een Fabia Scout rijden en ik krijg regelmatig positieve opmerkingen over deze uitvoering en de kleurcombinatie.

Kortom ik ben heel tevreden met mijn keuze en ik rij er nog steeds met een big smile in rond! Nu nog een keer gespot worden door een mede forumlid!

Hint: De forum bumpersticker zit erop! En binnenkort ook de raamsticker die ik van Exciter heb mogen ontvangen!

Leuk RefleCs! Klinkt goed. Wij zijn net zo tevreden en vinden het nog elke dag een feest om in onze Scout te stappen. Onze auto is voorzien van een DSG en dat is superrelaxed rijden. Ik was bang dat een automaat de auto trager zou maken, trager in de zin met optrekken en schakelen. Maar dat is zeker niet het geval. De auto rijdt lekker pittig en qua comfort hebben we niets te klagen. Ook het zonnedak is een grote aanwinst. Het maakt de 'cockpit' een stuk lichter en met name de passagiers kunnen meer zien wanneer je bv in de bergen rijdt of in een bosrijke omgeving. Vanmiddag worden er winterbanden onder gezet, voorzien van siervelgen. Het idee dat onder deze mooie auto een paar zwarte winterbanden zouden staan zonder siervelgen.... brrrr. Zonde :-)
Vervelend van je rammeltje, hopelijk is dat in de garage snel gefixt.
Ook wij zien zelden een Scout rijden, en gespot ben ik tot nu toe ook nog niet :-) Maar als ik een Satin Grey Scout zie rijden kan het eigenlijk niet missen dat jij het bent!

We hebben geen moment spijt gehad van onze keuze. En we zijn ervan overtuigd dat het met deze auto ook zeer relaxt zal zijn om een lange rit richting buitenland te maken.

RefleCs

Forumguru
Lange rit buitenland (mits ik winterbanden voor die tijd gemonteerd krijg) kan ik over berichten na een rit van 2500km enkele reis deze winter. Ben heel benieuwd.

RefleCs

Forumguru
Nou het is zover hij staat op winterbandjes. Tis wel ff wennen die 15" velgjes als je die grote 17" sloffen gewend bent. Maar goed het zijn wel LM velgen geworden.

RefleCs

Forumguru
Ik heb wat foto's online gezet van de lieve kleine velgjes onder m'n Scout met winterschoenen (185/55/R15 Firestone Winterhawk 2 EVO)

attachment.php

attachment.php

TL@

Forumguru
Die velgen heb ik ook, maar dan een maatje groter. Gekregen van ALD, wel met Michelin winterbanden op (op mijn vraag, blij dat het ging want meestal mag je niet kiezen op een leasebak)

Als je er 200km/u of sneller mee rijd dan komen er wel hele rare strepen op, precies of je hebt een stoeprand meegenomen. Kan je wel gewoon af kuisen (gelukkig)

RefleCs

Forumguru
Het staat wel heel anders dan die 17" Kentaur velgen die ik gewend was. Ik kan er nog niet aan wennen. Maargoed voor veiligheid moet je ook wat overhebben.

Bovenaan Onderaan