Mijn eerste auto met verhaal

corsaar

Senior Member
Nou mijn eerste auto maar even naar het juiste draadje gehaald.
Net nadat ik uit militaire dienst kwam aangeschaft. Daarvoor
reed ik motor een Harley Davidson en ook nog een BSA.
Compleet met glanzend jack met op de rug een grote Adelaar.
look a like een H.A.
Foto-VZRWNIV4-D.jpg

Mijn eerste auto was een Renault 21 Monaco, geweldige uitvoering, alleen een vreemd kleurtje.
24250_355899028199_640023199_4797067_4040172_n.jpg

Daarna een Mitsubishi Sigma gereden met veel plezier, helaas problemen met automaatbak
photo.jpg

Daarna over een andere boeg, een dodge ram van
dodge-ram-van-2-5-td-airco-96-377-km-orgineel-chrysler-voyager-55294-1-11-03-2010.jpg

Sindsdien tuf ik lekker in mijn superb, heerlijk

___JC___

Forumguru
Mijn eerste auto was een Opel Ascona 1.8s. Zo eentje maar dan met velgen van een Manta eronder. Heerlijke auto moet ik zeggen.

Opel_Ascona_C_1981-1988.jpg

darkprojectx

Forumguru
mijn eerste auto was een VW Golf 2 1.3 uit 1985 met carb motor..
gekocht voor 300 euro (of hadden we toen nog guldens? )!

GroteFoto-C8DMHKYC.jpg

dorpel was rot maar voor de apk met glasvezelmatjes dicht/vlak gemaakt en daarna in de kleur van de auto gespoten :super: (jaja toen al haha)

er zat zelfs een gat in het blok geroest, echt te bizar voor woorden..

ik had er zelf centrale vergrendeling op gebouwd, echt te dramatisch voor woorden!

het originele plastic front met dubbele vierkante koplampen in de cliko gegooid want dat vond ik lelijk.. achteraf bleek het een zeldzaam front te zijn wat tegenwoordig 500 euro waard is...........

bohhh ik zie me nog samen met mn vader het rubber van het schuifdak vervangen.. wat een HELS werk was dat!!!!! Ik heb nog nooit zoveel schroevendraaiers en klipjes over de oprit zien vliegen..

Ik mis het nu wel in de winter (not)... niet alleen de ramen buiten krabben maar daarna ook nog de ramen aan de binnenkant krabben..

In de zomer file parkeren zonder stuur bekrachting met 205 bandjes eronder.. oh oh wat een lol.. met het zweet op de kop spierballen kweken haha..

maar de mooiste herinnering was toch wel dat ik lekker met mn eigen autotje samen met mn vriendin lekker naar het strand enz kon rijden.

FredV

Banned
Mijn rijtje:
Fiat 600, daarna Renault 4, toen mn eerste nieuwe Renault 5, Renault 14, Opel Kadett, Renault 4, Volvo 340 special, Mitusbishi Galant Hatchback, Mitsubishi Galant sedan, Mitsubishi Galant Hatchback, Citroën Picasso, nog een Citroen Picasso, Renault Scenic en nu in bestelling de Fabia Combi Greenline.

Ik ben in 1977 begonnen met een nieuwe Mazda 323, na ongeveer 7 jaar een nieuwe Lada 1200 in België gekocht en zelf geïmporteerd. Daarna een 2e hands Lada Samara, een Hyundai Lantra, 3 x een nieuwe Opel Agila en sinds kort toegetreden tot de Skoda Fabia Greenline familie...

wimv

Actief lid
Het valt mij op dat vrijwel iedereen er wat vervoer betreft in de jaren behoorlijk op vooruit is gegaan. Gefeliciteerd allemaal met jullie wijsheid (dat komt dus echt met de jaren !!) Jullie laatste keus (Skoda) kan dat alleen maar bevestigen.:worshippy:
Wim

Trucker

Actief lid
@bart ik kan ook bijna niet meer wachten ,maar ik moet nog zo lang.
Gisteren mijn nissan naar de keuring gebracht,kostte gelukkig maar 27 euro
dus dat viel ook weer mee.
Elke week dat ik nu benzine tank vind ik toch weer zonde,ik ben echt toe
aan mijn zuinige diesel.

Rosinfield

† In Memoriam
Om nog maar te zwijgen van plotseling noodzakelijke reparaties tijdens de wachttijd. Tot nu toe gelukkig beperkt gebleven tot een koplamp, maar bij mijn vorige auto kostte me dat een nieuwe uitlaat. Eigenlijk wel een beetje van de gekke dat je wat dat betreft volkomen bent overgeleverd als de mondeling aangezegde wachttijd (die natuurlijk nergens concreet vastligt) ruimschoots wordt overschreden.

Bovenaan Onderaan