Mijn eerste auto met verhaal

bobby45

Actief lid
DS


de apk kwam door de invoering van dit gedoe kwam er en vracht verrotte ds op de markt ze koste geen drol 500 gulden en wat las werk.

voor 1000 gulden had ik en slee

5 jaar later verkocht i.v.m kopen van een huis:2133:

de lampen hebben wel wat van en 02
 

Rosinfield

† In Memoriam
Ja, zo mooi maken ze ze niet meer, hoor! Was vroeger ook helemaal weg van die oude Alfa's (vind ik nog steeds wel mooi) en Jaguars.
 

CaseyBasey

Actief lid
Mijn eerste was een Simca 1000 GLS. Identiek aan die op de foto, ook wat betreft kleur.
Gekocht voor 500 gulden, een jaar later verkocht voor 350. Haha.

M'n tweede auto een Mercedes. Op de foto een identiek exemplaar.
Gewonnen van een gozer na een avondje Gin Rummy spelen.
 

Bijlagen

  • simca1000gls.jpg
    simca1000gls.jpg
    20,6 KB · Weergaven: 28
  • mercedes200b.jpg
    mercedes200b.jpg
    23,2 KB · Weergaven: 39

Trucker

Actief lid
Dit was mijn eerste auto gekocht voor 1200 gulden en een jaar later
nadat ik in de sloot heb gelegen verkocht voor 350 gulden.
foto is niet van mij gevonden op internet.
 

Bijlagen

  • opel_onderdelen_486.jpg
    opel_onderdelen_486.jpg
    45 KB · Weergaven: 38

Trucker

Actief lid
@CaseyBasey ik ga met jou dus geen spelletje spelen ,straks ben
ik mijn nieuwe fabia nog kwijt:aangenaam:
 

CaseyBasey

Actief lid
Hee Trucker, dat lijkt wel de zelfde Opel als ik met veel plezier heb gereden. Was een rode (bijna meniekleur, erg verkleurd denk ik).

Rosinfield: hij had 'm sowieso in de aanbieding. Zelf bleef hij niet zonder vervoer achter, haha.
Ja, veel plezier van die Mercedes gehad. Ben er onder meer nog mee naar Joegoslavië geweest, toenmalige vriendin naast me, geleende caravan erachter.
 

Trucker

Actief lid
Je eerste auto die blijft je altijd bij ,18 jaar [en nog een volle bos met haar] trots.
De auto was wit met rode bekleding en de kokerbalken waren volgepropt met
oude kranten .Wat een wereld auto was dat.
 

corsaar

Senior Member
M'n tweede auto een Mercedes. Op de foto een identiek exemplaar.
Gewonnen van een gozer na een avondje Gin Rummy spelen.

Een schitterde Mercedes
En dat zeggen ze allemaal als ze geen verklaring kunnen geven van de
herkomst.

Casey jij bent gewoon rijk of er is wat anders aan de hand,iets wat wij
niet mogen weten. Als de nieuwe Yeti er is kom ik vast even bij je kijken.
 

CaseyBasey

Actief lid
Corsaar: je hebt gelijk, ik ben rijk. Alleen heb ik niet zoveel geld. Maar weer wel genoeg om een Yeti in bijna basisuitvoering te kopen.
Je wilt me checken: natuurlijk ben je welkom!
 

CaseyBasey

Actief lid
KLOPT! Ik zou hem in ieder geval geprobeerd hebben.
Zou ook wel elders even zijn gaan kijken, gewoon om wat te proberen. Wil ook wel weten hoe een Porsche Cayenne rijdt bijvoorbeeld.
 

CaseyBasey

Actief lid
Trucker: ja bijzonder is dat. Ik herinner m'n eerste auto ook als de dag van gisteren. Toch wel 37 jaar geleden geloof ik. Weet ook nog precies hoe de bekleding was, de kleur, de stiknaden. En je kon er zelf veel aan doen. Heb voorwiellagers vervangen nadat die teveel herrie maakten en speling vertoonden. Remvoeringen vervangen. Nieuwe verdelerkap erop en draaien om de motor op tijd zetten. Met voelermaatje contactpuntes afstellen. Olie en remvloeistof vervangen. V-snaar. Al dat soort onderhoud kon ik toen nog en vond ik ook leuk. Gaf voldoening als je het weer voor elkaar had en weer reed.
 

CaseyBasey

Actief lid
Ja Rosinfield, vroeger zou ik in zo'n geval de carburateur er 's afgehaald hebben, sproeiers schoonmaken. Maar als dat niet geholpen zou hebben, wist ik het ook niet meer.
 

wimv

Actief lid
@bobby45: mijn 1e auto was een rode Triumph Spitfire. Keurig bij elkaar gespaard met vakantiewerk, krantenwijken en de verkoop van m'n brommer. Helaas was het ding niet echt goed, je hoorde hem gewoon verder roesten en als het regende dan werd je binnen net zo nat als buiten. Maar 's-zomers maakte je wel mooi de blits met de kap naar beneden en daar deed je het natuurlijk voor. Verder 2 Mini's, Citroen GS, DS5 en CX. Daarna 2 Skoda's (120 en 130) Toen (na nog een Daihatsu Sport Turbo)jaren SAAB gereden en vervolgens via Peugeot 205, Renault Kangoo weer bij Skoda terecht gekomen. Zo; in vogelvlucht mijn "autoleven". En bij iedere auto hoort een eigen verhaal hoor.
Wim
 

Rosinfield

† In Memoriam
Mijn rijtje: VW kever, Renault 18 ts (catastrofe op wielen), Toyota Starlet, Toyota Corolla diesel, Toyota Corolla 1.6 (heel fijne auto), Nissan Primera station, Toyota Yaris Verso en hopelijk zeer binnenkort Yeti 1.2 DSG
 
Bovenaan Onderaan