Middenarmsteun sluit niet meer

Tachi

Actief lid
Dit is wel exact hetzelfde als in mijn auto.
Is jouw middenarmsteun en het gedeelte bij de handrem echt veel anders?
 

turboturbo

Forumguru
Ja; de 'voorkant' sluit niet aan op het stuk bij de pook in mijn '03 Octavie.

En de sigaretten aansteker zit helaas niet in de asbak :cry:
 

Tachi

Actief lid
Wat is er anders op de plaatjes dan? Bij mij zit de aansteker onder de middenarmsteun.
 

Tachi

Actief lid
Heb je een O3? Helemaal overheen gelezen. Geen O1. Zit je dan niet op de verkeerde plek?

EDIT: Tijd voor een bril denk ik... Dit bericht kan je negeren.
 
Laatst bewerkt:

Joske

Forumguru
@turboturbo

ik had eerst inderdaad dezelfde tekeningen als jij, maar toen zag ik een verschil vanaf bouwjaar 98, de tekening van jou is die van 96. Blijkbaar een wijziging geweest:

S68-0034.png

S68-0035.png


De volledige met uitleg bij nummering in bijlage, montageoverzicht armsteun is inderdaad hetzelfde voor een 96 of een 98 "versie".

Ik zit op een andere computer te werken dus het is met mijn iets minder mooie Elsawin "gemaakt" ;)

hopelijk ben je er iets mee :thumbsup:
 

Bijlagen

  • Montageoverzicht bekleding voor handremhendel 08-98.pdf
    55 KB · Weergaven: 4
  • Montageoverzicht middenconsole 08-98.pdf
    58,4 KB · Weergaven: 4

turboturbo

Forumguru
Yessss! Dank @Joske @Tachi Ik weet niet of de verschillen groot zijn, ga komende week eens verder met de klus in een vrij uurtje. Dan zal ik het wel even melden hier. In elk geval zit de sigarettenaansteker van de plaatjes die ik had, dus op een andere plek (nl. in de asbak vóór; een veel handiger plek naar mijn idee) en de 'bak' waar de handrem in zit, loopt niet helemaal door tot de versnellingsbak pook.

Edit: ik zie op je profielpagina dat jij een Octavia I uit 1999 hebt, dat is misschien modeljaar '00 (dus de facelift) Maar zijn geloof ik wat kleine 'overgangswijzigingen' geweest tussen de pre-facelift en de facelift, wat bijv resulteerde in 'halve facelift' dashboards?
 
Laatst bewerkt:

Tachi

Actief lid
Klopt. Ik heb bouwjaar '99, maar het is modeljaar '00. Het vinden van de juiste onderdelen is soms een crime met mijn auto. De ene keer is het pre-facelift en soms ook weer niet. Bij twijfel koop ik beide versies en retourneer ik het niet passende/gelijkende onderdeel. Of ik ga met het onderdeel naar de automaterialenzaak of de dealer.
 

turboturbo

Forumguru
Gelukt dankzij de handleiding! Schroefje gevonden :geek:

In het kader van 'nu we er toch zijn' wil ik het wedge lampje van de sigaretten aansteker meteen mee vervangen (is nu stuk) Maar dat ding zit muur-vast! Iemand enig idee hoe ik die eruit wip?

Het stuk lichtdoorlatend groene plastic lijkt een soort vergrendel / hevel te hebben maar die kan ik met geen mogelijkheid induwen. Er is geen beweging in de krijgen.
VW gebruikt een zgn. 'socket-puller' als gereedschap hiervoor... :tongue:

Hier te zien, van onderaf gezien in de midden-console:
sigarettenaanster.jpg

EDIT: de aansteker houder eruit krijgen vergt een grote kracht inspanning op 2 metalen hevels, heb ik al gezien (vandaar de 'puller' tool) zie bijv. hier in een workshop manual voor de Golf IV. Met zelfs dan nog kans op..... kaputt-machen :facepalm:!

Dus me maar gericht op het lamphoudertje zelf. Best lastig om bij te komen, gezien ik er nu niet goed bij kan (op de foto zie je de wanden van de console verder niet) Dat is het donkergroene niet-lichtdoorlatend stukje plastic. Deze is er toch relatief gemakkelijk af te wippen, eenmaal je weet hoe die vast zit ;).

Ik probeerde 'm telkens naar onder te schuiven, maar dat is niet de bedoeling. Je moet gewoon 2 clips waarmee de lamphouder aan de 'socket' geklemd zit, ietsje open wippen (alsof het vleugeltjes zijn) en dan laat die los. Vervolgens kijk je naar deze plaatjes in het VW GTI forum: http://www.golfmkv.com/forums/showpost.php?p=3275974&postcount=20 om het lamphoudertje open te maken. Er zit een zgn. 'wedge' lampje in. Een T5 12V 1,2watt. Natuurlijk had ik T5 lampjes op voorraad, maar alleen 2,3watt :mad: Gezien sommige bijna gesmolten stukjes plastic binnen de houder, durf ik geen hoger wattage erin te stoppen dan er in hoort.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan