Middenarmsteun sluit niet meer

Space_NL

Senior Member
In mijn O1 zit keurig een middenarmsteun, echter het deksel kan ik niet sluiten.

Ik heb de auto zo gekocht, maar zou toch liever deze weer afsluitbaar maken. Weer er iemand of de knop los te bestellen valt?

mijn garage wil wel de gehele middenarmsteun vervangen, maar dat is onbetaalbaar...

als iemand weet wat ik moet bestellen, of hem ergens 2e hands weet te liggen ..graag!

(datzelfde geld eigenlijk ook voor de brilhouder tussen de stoelen, als iemand er 2e hands aan kan komen graag, een nieuwe kopen is wat prijzig..)
 

Bijlagen

  • IMAG0083.jpg
    IMAG0083.jpg
    98,4 KB · Weergaven: 139

Antera

Donateur
knop is los leverbaar heb er hier nog 1 reserve bij de dealer 7.96 euro

3B0 868 445 B41 ( zwart zo bij de vw dealer te bestellen) bij skoda kende ze het onderdeel niet los :shocked:
 

djmshell

Senior Member
Misschien iets :ot:

Vandaag even info ingewonnen voor middenarmsteun voor mijn faab. Dacht misschien toch praktisch zeker met onze Lang vakanite rit int vooruitzicht.

Prijs excl montage 240,- ( officieel skoda accesoire)

Dus ik zoek nog ff verder. want dat moet goedkoper kunnen...
 

turboturbo

Forumguru
Aangezien ik even online aan het shoppen ben voor een raammechanisme etc., zit ik even te kijken of ik meteen een onderdeel kan bestellen om dit probleem ook meteen aan te pakken.

Kan iemand me vertellen aan de hand van de foto's of ik baat heb bij een nieuwe knop, zoals in post #4? Ik zie zo gauw niet wat zo'n knop nu precies oplost / wat er nu precies stuk is?

armsteun1.jpg

armsteun2.jpg

armsteun3.jpg

Indien iemand mij kan overtuigen, bestel ik die er meteen even bij :jaja:

(datzelfde geld eigenlijk ook voor de brilhouder tussen de stoelen, als iemand er 2e hands aan kan komen graag, een nieuwe kopen is wat prijzig..)
@Space_NL heb jij inmiddels iets aan de brilhouder kunnen doen? Die van mij is ook - zo goed als - stuk. Ik heb 'm daarom al gedemonteerd, maar helaas zit je dan met schroefgaten in de middentunnel. Dat staat niet mooi. Ik kan op internet weinig vinden over dit accessoire, ook niet adhv het artikelnummer...
 
Laatst bewerkt:

Space_NL

Senior Member
Met het door Antara genoemde nummer heeft mijn Bovag garage het toen als VW onderdeel besteld, werkte prima. Skoda kent het onderdeel niet inderdaad.
 

turboturbo

Forumguru
Ik heb de middenarmsteun even gedemonteerd uit de auto.

Heb het nieuwe klepje klaar liggen.

Nu zie ik zo 1,2,3 niet hoe ik 'm moet repareren. Er zit ook een veertje bij de knop geleverd.

Kan iemand een foto plaatsen hoe eea er met klep erop uit moet komen te zien?

EDIT: op YouTube staat wel wat kijk materiaal :thumbsup:


Ik weet nu hoe het moet, maar bij het onderdeeltje dat ik heb, lijkt het niet te gaan passen zonder dat de pootjes (opnieuw?) breken. Met brute kracht is het me dan uiteindelijk toch gelukt.

Het veertje fixeer je om een rond uitsteeksel, aan de onderkant van het dekseltje (de kant waar ook de 2 pootjes omhoog steken) Vervolgens dus je de 2 pootjes in de uitsparing van het deksel van de armsteun, aan de onderkant ervan.

Zo moet het er uit zien als het onderdeeltje er weer op zit:
armlid1.jpg armlid2.jpg


Trouwens, hun webshop is werkelijk heavenly :geek: http://www.fixmyvw.com/armrest-lids-and-parts-1/
Zij hebben een aangepast deksel klepje gemaakt, die beter is van kwaliteit. Je krijgt er levenslange garantie op en de pasvorm en duurzaamheid is verbeterd en aangepast (zie video hierboven) De pootjes knappen niet als je ze buigt, en het knopje veert beter terug omdat er 2 veertjes in gemaakt zijn.

Ze hebben overigens ook reparatiesetjes voor afgebroken scharnieren (van de klep) en het beste is: verzending is gratis :)

Van de gelegenheid gebruik gemaakt om 'm maar meteen eens uit te kuisen en schoon te soppen. Met een theelepeltje dreft vaatwas middel en een stevige doek en afwasborstel me uitgeleefd. De vuile vette plakkaten van vingervet zijn bijna weg. En ook het doek/stof bovenop de deksel en vooral aan de voorkant ziet er weer fris uit (was een beetje glad van de vettige smerigheid)
 
Laatst bewerkt:

turboturbo

Forumguru
@Joske zou jij voor mij een montage overzicht kunnen opzoeken voor het demonteren van de handrembekleding voor de Octavia I bj 00 - '06 (motorcode AUM)? Ik heb een schroefje in het gat waar de poot van de middenarm steun in gaat, laten vallen en heb gezien dat het achterste stuk van de middentunnel waar de handrem in zit, met sigarettenaansteker en achterste asbak / bekerhouder een los opzet stuk is op de middentunnel. Het zou relatief gemakkelijk te demonteren moeten zijn?
 

Tachi

Actief lid
Klopt! Ik heb een oudere O1, maar veel verschil zal er niet zijn. Ik meende te herinneren dat er onder/achter het bakje van de achterste asbak schroeven zaten. Middenarmsteun moet wel eerst eraf, maar dat is bij jouw al
 

turboturbo

Forumguru
Handleiding van de pre-facelift ('96 - '00) had ik idd al gevonden die zal niet veel afwijken?

image.jpeg

Van de midden arm steun zelf:

image.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan