Michel's O2

Cordoba

Forumguru
@Michelv: heb ik je ook op het CC-forum gezien?
Ik zie je topic eigenlijk nu pas, en het leer dat is echt een mooie prestatie wat je daar van gemaakt hebt. :finger:

PDC omzetten naar OPS, wat is OPS?

Michelv.

Forumguru
Ja, dat klopt. Op alle forums waar ik mee kijk heet ik hetzelfde, net als jij.
OPS is de nieuwere versie van PDC(volgens mij), dit vooral om de optische weergave in mijn Amundsen te krijgen. Is niet heel bijzonder maar kon de module voordelig kopen dus vond ik het de moeite waard.

Rallye

Forumguru
En vandaag een van mijn volgende projecten binnen gekregen.

Foto-BKG4RGND-D.jpg

Nu alleen nog even een nieuw afdekframe kopen maar die prijs viel me wat tegen, dus nog maar even op zoek naar een goedkopere optie :tongue:

Je bent goed aan het werk geweest!
Wat ging je hier eigenlijk mee doen? Alleen het vervangen van het PFL-paneel naar het FL-paneel?

Michelv.

Forumguru
Ja idd, vanochtend mee bezig geweest. Oude eruit, wat draadjes omgestoken/gesoldeerd, nieuw paneel erin. Alle kleppen ingeleerd, eerste loop van de compressor gestart. En geen koude lucht met de airco aan :mad: , VSDC eraan om eventuele foutcodes op te speuren, en die waren er. Foutcodes opgezocht op het net en tot de conclusie gekomen dat het nooit geen probleem is om het paneel te vervangen van een pre naar een Fl, behalve voor de BKD-motor die ik erin heb zitten:(. De compressor word ingeschakeld door het paneel, maar bij dit type motor schakelt het motormanagement de compressor gelijk weer uit. Het is eventueel op te lossen door een bedrijf in Duitsland die het motormanagement aanpast maar dat zie ik niet zo zitten.
Ik had me van te voren behoorlijk ingelezen op diverse buitenlandse forums voor dat ik tot aankoop ging van het paneel en nooit gelezen dat er iemand problemen mee gekregen heeft, die pech heb ik weer.
Voorlopig gaat ligt dit even stil, jammer want dit is eigenlijk laatste wat ik nog op mijn verlanglijstje heb staan.

Michelv.

Forumguru
Afgelopen weekend mijn Amundsen omgewisseld voor een Columbus(met codekaart dus ga er vanuit dat ie eerlijk is), even bezig geweest om mijn stuurwielbediening en mijn maxidot werkend te krijgen in samenwerking met de Columbus(in Pre-Fl), dit dmv een update van de fimware en wat wijzigingen daarin dus ook gelijk VIM en het verborgen menu erbij. Nu alleen nog wachten op V.10 west-europa.

Na de update stuurwielbediening en maxidot werkend maar later weer geen maxidot dus zit even met de handen in het(weinige) haar.

Foto-YDZUXXXJ-D.jpg

Foto-FX4DGZLW-D.jpg

Foto-LHTDJQXM-D.jpg

Michelv.

Forumguru
Maxidot ook Oké, Bab protocol uitgeschakeld en een reset van de columbus.

En sinds gister 2 nieuwe bandjes, zijn de Continental SC 5 geworden, in de winter de andere 2 vervangen.

Chrisiewizzie

Forumguru
Respect hoor voor het zelf doen van al die aanpassingen! Jammer van de airco bediening, maar iets zegt me dat je dat toch opgelost gaat krijgen. :thumbsup:

Michelv.

Forumguru
Navilock besteld omdat ik wel tevreden ben met de Columbus dus hoop er nog lang van te mogen genieten.
Volgende week weer een klusje dus.

Michelv.

Forumguru
Zo, vandaag de Navilock ingebouwd, uurtje werk, zonder boormal.

Nu weet ik alleen niet hoeveel ruimte er tussen frame en afdekkap moet zitten, ga er van uit zo weinig mogelijk, wie kan mij dit vertellen?

Foto-YNH33KFW-D.jpg

Foto-XKMTFXSI-D.jpg

Foto-V4JBQMTI-D.jpg

Foto-84NVJ7E8-D.jpg

Foto-SCIPVOPB-D.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

Michelv.

Forumguru
Ook de wifiset even geprobeerd, werkt ook, geeft alleen wat storingslijntjes in het beeld.

Foto-IDBPGGQX-D.jpg

ff later geen beeld meer, daarna nog via het gewone kabeltje aangesloten en gewoon weer beeld, dus ga het in de auto wel aansluiten met het kabeltje voor de zekerheid.

Bovenaan Onderaan