Michelin Crossclimate 205/55/16 93V - ervaring

Joske

Forumguru
Eindelijk best wel slim gedacht van @Joske ; een 4-seizoensband als 'winterband' gebruiken terwijl die meestal als alternatief wordt aangeraden voor mensen die überhaupt niet wisselen...
ja ik heb soms van die dagen é.... :D :D :D

maar alle "eer" gaat naar @andrehj hooor ;) die heeft de afgelopen maanden regelmatig pleidooi gevoerd om 4-seiz banden te gebruiken als winterbanden, met argumenten die ik hier in deze review zelf ook aanhaal :thumbsup:
 

Canon-Eye

Forumguru
Ach, en aangezien onze zomers toch ook niet zelden nogal nat verlopen en de CC's juist op nat wegdek uitstekend presteren, ben ik helemaal overgestapt en heb ik een set velgen aan een ander goed thuis geholpen.
Ik ben klaar met dat wisselen... :jaja:
 

oco1979

Forumguru
revieuw is :thumbsup:,zeer goed verwoord. :jaja:

Rij nu zelf op 4 seizoensbanden(iveco daily depanneur) omdat ze bij ons kosten willen besparen met zomer en winterbanden te wisselen.
Spreken hier over 150 daily's dat loopt al vlug op.

Ken ze nog niet getest in echt winteromstandigheden,gezien het huidig weertje.

Zal niet hetzelfde zijn als winterbanden.

Vooral als er sneeuw is en dat ik geladen ben voor de remweg en grip om aan te zetten zal bepalend zijn of de 4 seizoensbanden dat gaan aankunnen.

De 4 seizoensbanden zijn in de loop van de jaren al stukken beter geworden.

Gezien het weer in de BE/NL is dat wel een goeie alternatief.
 

andrehj

Forumguru
Hier nog een aardige test van de CrossClimate (als meer op de zomer georiënteerde allseasonband), de Vector 4Seasons G2 (als meer op de winter georienteerde allseasonband), de Conti TS850 (als top winterband) en de Michelin Primacy 3 (als top zomerband). Zeer informatief:
 

0ri0n88

Forumguru
Dank voor deze review.
Was al overtuigd door een collega van me (op aanraden van mij de band gekocht en heel erg positief erover) en weet zeker als mijn vredestein quatracs op zijn (beste band maar niet zo stil) er michelin CC onder komt en dan gewoon wel als all season band dus geen wisselen meer.
Snap best als mensen echt op zomerbanden willen rijden zijn toch net iets stiller en meer grip bij zomerweer.
Helaas hebben we dat net zo zelden als winters dus vandaar dat ik er sws voor kies om gewoon altijd een redelijke band te hebben en ben wellicht ook niet zo een sportieve rijder dat ik me daaraan stoor.
 
E

Ex-lid 2926

Ik ben er ook wel uit. De winterwielen liggen weer in de schuur. Ik heb er alvast een paar foto's van gemaakt evenals van de originele 15 inch Skoda wieldoppen en dan presenteer ik ze op Marktplaats.
Aan het eind van de zomer zijn mijn Michelin Energy Savers ook aan hun eind en worden ze vervangen door de CrossClimates. Helaas voor de bandenboeren, maar de dubbele wielsets zijn voor mij verleden tijd.
 

deusjevo

Forumguru
Heeft er nou al iemand ook echt ervaring opgedaan met de Cross Climates in de sneeuw naar een wintersportbestemming?
 

0ri0n88

Forumguru
Heeft er nou al iemand ook echt ervaring opgedaan met de Cross Climates in de sneeuw naar een wintersportbestemming?
Wel met Vredestein quatrac 5 ook een all season met sneeuwvlok. De bergop sneeuwde het maar geen kettingplicht, dit ging prima bandjes gaven voldoende grip en konden in 1 streep naar boven. (Zonder continu ingehaald te worden door 4x4 wagens enzo).
Bergaf lag er 15 cm cerse sneeuw en dus ook een kettingplicht. Had michelin easygrip kunsstof kettingen en dit ging ook meer dan prima.
Deze nieuwe variant bandjes geeft echt voldoende grip in verse sneeuw dat is mij wel duidelijk en je bent van dat gewissel af.
 

deusjevo

Forumguru
Onder onze Panda zitten Quatrac's maar die kunnen mij niet overtuigen, "Vleesch noch Visch" vind ik.
Ben wel benieuwd naar de Cross Climate ervaringen.
 
Bovenaan Onderaan