Metaalachtig geluid (af en toe) à rechtervoorkant

Gieliovd

Forumguru
Heb je de aandrijfassen kunnen draaien met wielen los?

Dan heb je kunnen testen of het aan een differentieel ligt.
 

redfoxert

Senior Member
Sinds mijn verhuizing eind februari heb ik gek genoeg het geluid niet meer gehoord. Het is verdwenen van het ene op het andere moment. Ben benieuwd of het nog terug komt na de 30.000km beurt die hij morgen krijgt.
 

skodaboy

Forumguru
sinds deze middag heb ik bij mijn 02 4X4 "last" van een schurend geluid af en toe in één van de wielen.
ik dacht eerst ook aan een steentje tussen de remschijf en de plaat die er achter zit,
ik hoor het geluid ook niet als je zo aan een wiel draaid,
dus dan toch maar de wielen er af gehaald,maar ik zie niks speciaals of abnormaal.
dus ben ik nadien opnieuw rijden en geluid was opnieuw af en toe hoorbaar :crazy: ik begrijp niet goed wat of van waar het geluid dan komt.

iemand misschien een idee? :xyxthumbs:

ik heb vandaag opnieuw de wagen bekeken,op zoek naar dat geluid,
kheb het gevonden,tussen de remschijf achteraan rechts bleek toch een steentje te zitten,heb dit eruit gehaald en ben opnieuw gaan testen.
sindsdien hoor ik niks meer schuren,hopenlijk is het opgelost..dat word dus een paar dagen rijden luisteren of het geluid terug komt of niet he :winkie:
 

wouterb

Nieuw lid
metaalachtig geluid

Ook ik heb een metaal op metaal geluid bij zware belasting (caravan 1200Kg, 4 personen) motor is een 2.0 TDi
De dealer heeft aangegeven dat het de "trilplaat" tussen de motor en de versnellingsbak is....
Volgende week op vakantie, als het weg is dan zal ik het melden.:winkie:

Het klopte, de trilplaat tussen de motor en de versnellingsbak loopt aan bij een warme motor. hulde voor de dealer Holdinga in Almere. het probleem is nu verholpen.:super:
 
Bovenaan Onderaan