Met of zonder type-aanduiding achterzijde

Ik laat de type-aanduiding zitten of ik verwijder deze?

• Totaal aantal stemmers
    239

Ronnie

Forumguru
Ik heb even de goede versie opgezocht; de 47KW, met het artikelnr kun je naar een VW of Skodadealer, (dit is de officiele VAG software.)

Bijlagen

• 1.2 47KW Apr. 02 21.55.jpg
    1.2 47KW Apr. 02 21.55.jpg
    56,2 KB · Weergaven: 60

turboturbo

Forumguru
@Ronnie: vet! bedankt! Ik dacht dat je misschien verwees naar een hier algemeen bekend forum shop o.i.d.
Ik ben benieuwd naar dit 'emblem'.....
Ik post een fotootje als ik hem heb.

trebor78

Nieuw lid
Vanmiddag haal ik mijn zwarte O2 1.6CrTDi DSG-7 EBL op. (Gelukkig dat ze dat er niet volledig opzetten:ahum:)

Achterkant is volledig kaal gemaakt, behalve het logo. Ook dealer informatie er niet op.
Mijn vorige Volvo V50 had ik hetzelfde. Ik geef toe, het is wat kaler, maar ik wil die toeters en bellen niet.

Wat mij betreft is het geen schamen of trots of beter voor willen komen, want de gemiddelde O2 combi is een leasebak met 1.6D, 1.2TSi of 1.4TSi, weinig spannends dus.
Ook bij auto's met meer vermogen vind ik het mooier als hier niks van te zien of te lezen is, ik hou van zogenaamde "sleepers".

Mijn motivatie: 90% van de mensen interesseert het niet, zeker niet bij zo'n standaard lease-kar, en degene die zich er wel voor interesseren zien het wel aan andere kleine details (uitlaat, velgen, dakrails, rijdt hij van je weg terwijl je zelf voluit gaat...), spreken de berijder gewoon aan of checken de gegevens via de RDW.
Dat er vuil en wax rond de letters blijft zitten (of stukjes spons..) is alleen een extra motivator.

En waarom alle dealer-informatie eraf? Bij al mijn lease-auto's was de inzet van de leverende dealer zeer beperkt. Door voorafgemaakte prijzen en het "hij heeft geen keuze, hij besteld toch wel" was er totaal geen mogelijkheid om over kleine extra's te praten...maar dan moet ik wel reclame gaan rijden? Alleen als de dealer die het onderhoud verzorgd zo goed is als ik de laatste jaren heb meegemaakt, zou ik met trots een klein stickertje toestaan.

turboturbo

Forumguru
Ik vind het juist leuker / interessanter / logischer dat je wél een type plaatje erop zet als je een niet zoveel voorkomend type hebt. Dus: lease rijdend nederland rijdt in de type's x en y, en jij rijdt in een wat minder voorkomend type, dus is jouw typeplaatje leuker om te zien (voor de afwisseling)
En ik ben niet zo'n nerd die minder vaak voorkomende type's herkend aan de velgen / uitlaat :)

Zo rijd ik in een 1.2 12V 65pk (Fabia I) en die zie je minder vaak dan de 1.4 (mpi) dus vind ik het juist wel leuk om dat achterop te hebben. Bovendien hoef ik me niet te schamen voor deze 3-cylinder, want ik vind hem rete vlot. Zou een stoplicht sprintje wel aandurven met de 1.4 68pk (en misschien ook wel met de 75pk)

Trouwens. Is er niet een mooie SkodaForum sticker beschikbaar ? :uitlachen:

Voor wat betreft de info van de dealer: vaak zetten ze hun naam ook nog eens op de kentekenplaat houder. Storend, vanwege dezelfde reden die @trebor78 ook al aangeeft. Bij mijn eerste skoda heb ik daar wat opgevonden: Ik heb op vakantie uit Tsjechie kentekenplaathouders meegenomen van een dealer uit Praag ;) Lekker authentiek... en die gaan nu dus ook weer op de S2C.

trebor78

Nieuw lid
Voor wat betreft de info van de dealer: vaak zetten ze hun naam ook nog eens op de kentekenplaat houder. Storend, vanwege dezelfde reden die @trebor78 ook al aangeeft. Bij mijn eerste skoda heb ik daar wat opgevonden: Ik heb op vakantie uit Tsjechie kentekenplaathouders meegenomen van een dealer uit Praag ;) Lekker authentiek... en die gaan nu dus ook weer op de S2C.

GEWELDIG!

Ik heb gisteren mijn Okki opgehaald. Kwam pas s'avonds erachter dat de dealer vergeten was om de tekst te verwijderen. Ik moet nog even denken of ik het alsnog doe, hoewel het bij deze auto best mooi uitkomt (skoda gebruikt een mooi lettertype, dat moet ik toegeven).

FrankC

Nieuw lid
Mijn nieuwe Octavia Combi 1,6 CRDi (109g/CO2) is gisteren toegekomen bij de dealer.
In België worden deze verkocht als Greenline. Blijkbaar nieuw is dat alle Greenlinelogo's verdwenen zijn en het enige groene accentje is een subtiele groene I in het TDI logo.

DSC_0585.jpg DSC_0584.jpg DSC_0583.jpg

CDO

Forumguru
Mijn S2C 1.8TSI zonder aanduiding laten afleveren. Later ook de dealer reclame er afgehaald onder het nummerbord. De dealer had de kentekenplaathouder!! vastgezet met antidiefstal schroeven, de kentekenplaat zelf niet. Was nog een hele klus om dat ding er af te krijgen.

chevy

Nieuw lid
hallo mijn naam is Arden en de roepnaam Chevy , spreek uit sjeffie, heb sinds 2 april de skoda fabia combi en vond toch maar dat er iets orgineels op moest zitten dus heb ik een chroom embleem met LIMITED op de achterklep geplakt heb bij het afhalen van de rubberen kofferbakmat in venlo gelijk een reactie gekregen zovan waar kan je die kopen?

turboturbo

Forumguru
@Ronnie: vet! bedankt! Ik dacht dat je misschien verwees naar een hier algemeen bekend forum shop o.i.d.
Ik ben benieuwd naar dit 'emblem'.....
Ik post een fotootje als ik hem heb.

Het 'emblem' kwam samen met de originele FABIA letters. Die heb ik echter maar niet vervangen. Heb ik óf een reserve setje óf ik verkoop de letters wel door als iemand er nog interesse in heeft....

Bij deze het beloofde fotootje.

Ik ben er erg blij mee :eek:oo:

Bovenaan Onderaan