Vanmiddag haal ik mijn zwarte O2 1.6CrTDi DSG-7 EBL op. (Gelukkig dat ze dat er niet volledig opzetten:ahum
Achterkant is volledig kaal gemaakt, behalve het logo. Ook dealer informatie er niet op.
Mijn vorige Volvo V50 had ik hetzelfde. Ik geef toe, het is wat kaler, maar ik wil die toeters en bellen niet.
Wat mij betreft is het geen schamen of trots of beter voor willen komen, want de gemiddelde O2 combi is een leasebak met 1.6D, 1.2TSi of 1.4TSi, weinig spannends dus.
Ook bij auto's met meer vermogen vind ik het mooier als hier niks van te zien of te lezen is, ik hou van zogenaamde "sleepers".
Mijn motivatie: 90% van de mensen interesseert het niet, zeker niet bij zo'n standaard lease-kar, en degene die zich er wel voor interesseren zien het wel aan andere kleine details (uitlaat, velgen, dakrails, rijdt hij van je weg terwijl je zelf voluit gaat...), spreken de berijder gewoon aan of checken de gegevens via de RDW.
Dat er vuil en wax rond de letters blijft zitten (of stukjes spons..) is alleen een extra motivator.
En waarom alle dealer-informatie eraf? Bij al mijn lease-auto's was de inzet van de leverende dealer zeer beperkt. Door voorafgemaakte prijzen en het "hij heeft geen keuze, hij besteld toch wel" was er totaal geen mogelijkheid om over kleine extra's te praten...maar dan moet ik wel reclame gaan rijden? Alleen als de dealer die het onderhoud verzorgd zo goed is als ik de laatste jaren heb meegemaakt, zou ik met trots een klein stickertje toestaan.