Melding SOS symbool in Enyaq iV 2021

Hallo,
De auto heeft afgelopen woensdag de update naar 3.8 gehad. Sinds vanochtend brandt het SOS met telefoontje symbool in het dashboard en geeft de auto een melding. De knop in het planfond brandt rood. Hij doet het nog wel, ik heb gebeld en kreeg 112 aan de lijn (niet helemaal goed, maar ik wilde weten of de noodoproep nog werkte).
Komt iemand dit bekend voor? Kan dit gereset worden? Want ik denk dat er niets stuk is.

Bijlagen

• 20260206_194655.jpg
    20260206_194655.jpg
    898,6 KB · Weergaven: 12
  • 20260206_194701.jpg
    20260206_194701.jpg
    516,2 KB · Weergaven: 12
  • 20260206_194719.jpg
    20260206_194719.jpg
    879,9 KB · Weergaven: 12
Je kunt eventueel de zekering uit het dashboard trekken om hem spanningsloos te maken, wel even geduld ook tot de backup accu ook leeg is.. uurtje ofzo..? en dan weer aansluiten kijken of dat helpt. En anders ff langs de dealer ermee.

EdwardP

Forumguru
Ik heb dezelfde melding in de Superb. Bij mij moet de back-up batterij van de noodoproepmodule vervangen worden, maar die staat al een paar maanden in backorder.
Vervangen kost bij de dealer bijna € 300 .

Zozo.. flink aan de prijs.. accu zelf kost nog geen 100 euro. Zo te lezen op het label komt ie bij LG vandaan.

Maar.
Als ik het zo zie? Dat is gewoon een reguliere 18650 accu? Daar zijn er zát van te koop - fatsoenlijke - voor pakweg 2 tientjes..? (Samsung/nitecore/panasonic etc…)

Edit.
Ja. 100%.
Dat is gewoon een niets aan de hand 18650 3,7 Volt Li-ion accu. Schandálig dat ze daar zoveel geld voor rekenen. Daar ga je toch niet maanden op wachten? En al zeker geen 300 euro voor neerleggen? Tenzij t lease of garantie is.. ok.. maar niet zomaar even uit mn eigen knip.. noway…

Dit is een alternatief merk;
IMG_4203.jpeg

Laatst bewerkt:

EdwardP

Forumguru
Zozo.. flink aan de prijs.. accu zelf kost nog geen 100 euro. Zo te lezen op het label komt ie bij LG vandaan.

Thanks voor het uitzoeken.
Volgens mij zat er een platte batterij in bij mij. Bij @Antera een keer gekeken, maar ik weet niet meer precies welk type. Ik heb net mijn VIN ingevoerd bij Skoda-parts.com en dan komt daar een batterij uit die al bijna twee maanden niet leverbaar is:

Klopt. 12 mnd garantie via Autotrust. Vind ik persoonlijk minder goed dan 12 mnd bij een dealer, maar dit kon niet anders.
Ik heb hem al aangemeld en ga maandag bellen voor diagnose bij een aangesloten Bosch Car Service.

@EdwardP ; je citaat is een beetje uit zn verband lijkt t..
maar ik gok dat je bedoelde te zeggen dat je 2 maanden wacht (of moet wachten) omdat de garage beweert dat ie niet leverbaar is?

bij SkodaParts staat iig “Item is available, if you order now, we'll ship on Tuesday 10.2.2026.”
Dus mocht je OEM wllen en je hebt er 100+ euro voor over dan hebbie m voor t einde van volgende week. Montage lijkt me niet zo moeilijk. Dat hele ding zal uit de dakhemel moeten, zal met de nodige clipjes zitten vermoed ik en dan kun je m zo omsteken denk ik..

Bovenaan Onderaan