peterrapid
Forumguru
Beste detailingfanaten vandaag dus het eerste autootje van mijn jongste schoonbroer een SLopel Astra met de gezegende leeftijd van 22jaar voor de kiezen gehad. Ik had eigenlijk de auto nog niet goed bekeken en als ik deze voor mijn neus kreeg en eens ging kijken onder correct licht dan zag ik dat de blanke lak volledig vaal was geworden en nog erger vond ik overal omhoogstekende puntjes van onder de lak, wat me deed vermoeden dat er puntcorrosie aan de hand was. Dus stond ik voor dilemma ofwel normale manier, polijsten grove korrel en fijn afwerken ofwel omdat ik de echte dikte van de blanke lak op deze wagen niet wist en vertrouwde werken met 1-stapsproduct en gezien de vele krassen met filler om toch een zo goed mogelijk resultaat te krijgen. Het is dus het laatste geworden en gekozen voor de Meguiar's Ultimate compound retailprijs 29.95€ voor 250ml
Deze dus :
En deze zijn enkele beelden hoe de lak erbij stond op de Astra :
Dus aan de slag, kleien, afplakken en dan aan het werk met de Meguiar's Ultimate compound, en eerlijk waar (had echt mijn twijfels) het werkt super, heel aangenaam te verwerken met de Rotary (is eigenlijk een product voor de DA polisher) na ongeveer 3à4 keer per stuk erover te gaan zag ik enorm veel verandering. Heeft toch een hoge schuurfactor zonder te agressief te zijn tov echte cuttingcompounds. Wel heel goed opletten met je snelheid (zeker met Rotary) ik kreeg betere resultaten met iets lagere snelheid (1200rpm) dan met 1400-1600rpm. Als pad de flex blauw gebruikt. Enigste nadeel dat ik kon ontdekken was nogal heel stoffig wanneer compound was uitgewerkt. Ook zag je dat in de diepe krassen op de grens van blanke lak en kleurlak de filler toch wel zijn werk heeft gedaan waardoor je door 1x te polijsten toch behoorlijke resultaten krijgt. Daarna 2x sealant Chemical Guys Jetseal 109 en 1x wax Pete's 53 (chemical Guys).
Deze dus :
En deze zijn enkele beelden hoe de lak erbij stond op de Astra :
Dus aan de slag, kleien, afplakken en dan aan het werk met de Meguiar's Ultimate compound, en eerlijk waar (had echt mijn twijfels) het werkt super, heel aangenaam te verwerken met de Rotary (is eigenlijk een product voor de DA polisher) na ongeveer 3à4 keer per stuk erover te gaan zag ik enorm veel verandering. Heeft toch een hoge schuurfactor zonder te agressief te zijn tov echte cuttingcompounds. Wel heel goed opletten met je snelheid (zeker met Rotary) ik kreeg betere resultaten met iets lagere snelheid (1200rpm) dan met 1400-1600rpm. Als pad de flex blauw gebruikt. Enigste nadeel dat ik kon ontdekken was nogal heel stoffig wanneer compound was uitgewerkt. Ook zag je dat in de diepe krassen op de grens van blanke lak en kleurlak de filler toch wel zijn werk heeft gedaan waardoor je door 1x te polijsten toch behoorlijke resultaten krijgt. Daarna 2x sealant Chemical Guys Jetseal 109 en 1x wax Pete's 53 (chemical Guys).