sitechris
Donateur
Vandaag mijn BMW voor een beurtje weggebracht bij BMW dealer. Tot mijn verbazing was de vervangende auto een Megane Estate 1.6 16v
. Paar maanden geleden ook al eens in de 2.0 dci (160 pk) gereden.
Tijd voor plussen/minnen
+ 2.0 dci zeer fijne motor. Stil, snel en veel trekkracht.
+ comfortabel onderstel zonder week te zijn. Goede rechtuitstabiliteit.
+ Best ruim, alhoewel de Octi nog ruimer is.
+ Zeer nuttige navigatie (Tom Tom geintegreerd) voor slechts 500 euro
+ Besturing inmiddels op VAG niveau. Niet top, maar veel beter dan vorige Megane/Clio/Laguna. Vandaar het plusje
+ Best wel scherpe prijs.
+ 3 jaar garantie en in de statistieken scoren nieuwe Renaults weer goed (om opmerkingen voor te zijn).
+ Prettige bediening van navi, airco en andere elementen.
+ Veilige auto (altijd goede resultaten in botsproeven)
- 2.0 dci motor niet zuinig
- 1.6 16v (110 pk) motor te tam en niet zuinig ondanks 6 bak. Opmerkelijk, bij 130 km/h draait de auto in 6e versnelling al bijna 4000 toeren. Auto is daarmee op de snelweg ook nog eens te rumoerig. Dan doe je toch wat fout als fabrikant.
- Voorstoelen hebben veel te kleine zitting. Echt een showstopper voor mij.
- Die achterlichten lijken wel erop geplakt. Wat lelijk!
- Interieur is niet slecht qua materiaalgebruik, maar haalt net niet VW/Skoda niveau.
- Wie vertelt Renault dat 1 keer licht aantikken van de richtingaanwijzer gewoon 3 keer knipperen moet zijn zoals ieder ander merk inmiddels wel heeft bedacht?
- Huurauto vandaag had vreemde uitrusting. Wel xenon en navi, maar geen leren stuur.
Conclusie: ik verkies mijn Octavia toch echt boven de Megane. Met name de 1.6 motor is geen toppertje, de diesel is al stuk beter. Echt jammer van de stoelen! Want verder is het best een fijne auto.

Tijd voor plussen/minnen
+ 2.0 dci zeer fijne motor. Stil, snel en veel trekkracht.
+ comfortabel onderstel zonder week te zijn. Goede rechtuitstabiliteit.
+ Best ruim, alhoewel de Octi nog ruimer is.
+ Zeer nuttige navigatie (Tom Tom geintegreerd) voor slechts 500 euro
+ Besturing inmiddels op VAG niveau. Niet top, maar veel beter dan vorige Megane/Clio/Laguna. Vandaar het plusje
+ Best wel scherpe prijs.
+ 3 jaar garantie en in de statistieken scoren nieuwe Renaults weer goed (om opmerkingen voor te zijn).
+ Prettige bediening van navi, airco en andere elementen.
+ Veilige auto (altijd goede resultaten in botsproeven)
- 2.0 dci motor niet zuinig
- 1.6 16v (110 pk) motor te tam en niet zuinig ondanks 6 bak. Opmerkelijk, bij 130 km/h draait de auto in 6e versnelling al bijna 4000 toeren. Auto is daarmee op de snelweg ook nog eens te rumoerig. Dan doe je toch wat fout als fabrikant.
- Voorstoelen hebben veel te kleine zitting. Echt een showstopper voor mij.
- Die achterlichten lijken wel erop geplakt. Wat lelijk!
- Interieur is niet slecht qua materiaalgebruik, maar haalt net niet VW/Skoda niveau.
- Wie vertelt Renault dat 1 keer licht aantikken van de richtingaanwijzer gewoon 3 keer knipperen moet zijn zoals ieder ander merk inmiddels wel heeft bedacht?
- Huurauto vandaag had vreemde uitrusting. Wel xenon en navi, maar geen leren stuur.
Conclusie: ik verkies mijn Octavia toch echt boven de Megane. Met name de 1.6 motor is geen toppertje, de diesel is al stuk beter. Echt jammer van de stoelen! Want verder is het best een fijne auto.