Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

LT83

Forumguru
Ik denk dat hij op RON98, zeker na tuning, van onderuit ook veel mooier gaat oppakken.
Dat lijkt mij bij de "zware" Superb juist een groot voordeel.

CoesDoes

Forumguru
Hoe kom jij aan deze informatie?
Zal ik dat niet nog even voor je navragen? Volgens mij is deze namelijk prima te tunen en zou er dan ongeveer 175pk uit te halen zijn, misschien dat de ECU open moet, maar dat is bij alle nieuwe motormanagement systemen zo die nog niet gekraakt zijn.

Greetz Corné

Ik meen ergens zoiets gezien te hebben, maar dat kan natuurlijk al achterhaald zijn.
Het zou in mijn geval gaan om de (relatief nieuwe) 140pk 1.4TSI die in de O3 ligt.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden hiervoor zijn, maar zoals eerder aangegeven zou 28/9 nog te vroeg zijn voor daadwerkelijke tuning.
Vraag me nu ook af of het mogelijk is tuning te combineren met de drive setup, dus eco tuning voor eco en power tuning in sport.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Ik meen ergens zoiets gezien te hebben, maar dat kan natuurlijk al achterhaald zijn.
Het zou in mijn geval gaan om de (relatief nieuwe) 140pk 1.4TSI die in de O3 ligt.
Ik hoor graag wat de mogelijkheden hiervoor zijn, maar zoals eerder aangegeven zou 28/9 nog te vroeg zijn voor daadwerkelijke tuning.
Vraag me nu ook af of het mogelijk is tuning te combineren met de drive setup, dus eco tuning voor eco en power tuning in sport.
Ik ga een mailtje sturen, ik kom er bij je op terug!
Als je aanwezig bent op 28/9 krijg je die kortingsvoucher van 50%, kan je later de tuning laten doen ;)

Greetz Corné

Wesly

Senior Member
@Corné de Kluijver ga ik 98 tanken, maar waarschijnlijk niet bij BP. Zonder een hele discussie te openen over de verschillende benzine merken geloof ik niet zo in dat de ene beter is dan de andere. Kijk dit artikel van Kassa: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/ ik herken dit totaal, omdat ik zelf regelmatig bij het BP distributiecentrum in Amsterdam kwam toen ik voor een Amerikaans engineering bedrijf werkte die veel werk daar deed. Van BP, Texaco, Shell tot allerlei andere merken kwamen daar hun vrachtwagens vullen. Ik tank in de buurt vrijwel altijd bij Autoradam of Shell (die ook meedoet aan lagere prijzen) en ik merk eigenlijk geen verschil. Wanneer merkte ik wel verschil? Afgelopen week in Frankrijk, waar ik 95 E10 tankte. Buiten dat het anders rook zei zelf mijn vrouw dat de motor anders klonk. Dus ondanks dat Skoda zegt dat al hun auto's prima E10 kunnen hebben ben ik er geen voorstander van en zal ik op plekken waar alleen E10 te krijgen is 98 tanken.
Idd, zag ik laatst ook bij Autoradam. Een gewone pomp met 98

Antera

Donateur
98 ga je echt merken. betere ontbranding motor pakt lekkerder en voelt lekkerder. Het is niet zo dat je er bergen zuiniger mee gaat worden maar een 50km op een tank moet haalbaar zijn

Cordoba

Forumguru
@Corné de Kluijver ga ik 98 tanken, maar waarschijnlijk niet bij BP. Zonder een hele discussie te openen over de verschillende benzine merken geloof ik niet zo in dat de ene beter is dan de andere. Kijk dit artikel van Kassa: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/ ik herken dit totaal, omdat ik zelf regelmatig bij het BP distributiecentrum in Amsterdam kwam toen ik voor een Amerikaans engineering bedrijf werkte die veel werk daar deed. Van BP, Texaco, Shell tot allerlei andere merken kwamen daar hun vrachtwagens vullen. Ik tank in de buurt vrijwel altijd bij Autoradam of Shell (die ook meedoet aan lagere prijzen) en ik merk eigenlijk geen verschil. Wanneer merkte ik wel verschil? Afgelopen week in Frankrijk, waar ik 95 E10 tankte. Buiten dat het anders rook zei zelf mijn vrouw dat de motor anders klonk. Dus ondanks dat Skoda zegt dat al hun auto's prima E10 kunnen hebben ben ik er geen voorstander van en zal ik op plekken waar alleen E10 te krijgen is 98 tanken.

Ik kan me vergissen, maar als ik me niet vergis hebben ze dat alleen bij Euro 95 gecheckt. Resultaat is denk ik ook afhankelijk van de motor, bij vorige auto waar zowel 95, als 98 in mocht (zonder aangegeven voorkeur door VAG), ook een keer 98 getankt. Geen enkel verschil bemerkt, niet meer vermogen en ook geen meter extra op een liter 98, zelfs een pietsje meer verbruikt onder gemiddelde omstandigheden. (ik had verwacht in elk geval wat extra afstand af te kunnen leggen op 98)

Cordoba

Forumguru
Als ik het me goed herinner, heeft Kassa bij dat onderzoek alleen Euro95 benzine van verschillende merken getest, dus niet de 98. Wat ik ook regelmatig hoor, is dat er wel kwaliteitsverschil (octaangetal) is tussen verschillende euro 98 benzines, maar hoor dat eigenlijk nooit van euro 95, dus dan zou dan ook met elkaar kloppen. Wel verhalen dat men denkt dat premium merken beter zijn, maar dan zijn vaak dingen die men uit de reclames heeft overgenomen, of ervaringen van decennia terug en dan vaak op basis van slechte opslagtanks (lekkage en daardoor vermenging met grondwater of regenwater).

Of vergis ik me dat Kassa alleen euro 95 heeft vergeleken?

Pendragon

Donateur
Klopt, ging om euro95. Het ging me ook niet om 95 of 98, maar om de verschillende merken. De posts gingen daarna alleen een klein zijstraatje in :) Ik ga Autoradam eens vragen wat hun Premium benzine precies inhoud. Kijken wat ze zeggen :)

CDK

Forumguru
@Kiswum, Het is een zijstraat, maar nog steeds gerelateerd aan de tuning en het verzamelpunt aan de A12 weer gerelateerd aan de (pre)meeting ;)

Greetz Corné

dirkkroneman

Forumguru
Haha ik wou net zeggen, 1? Dat zou wel een hele grote worden.. Maar het worden er inderdaad 2. En het worden steeds meer mensen.. 31 inmiddels toch?
Edit: 33 zie ik net..

• Leuk
Waarderingen: CDK
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan