Dennis Nijholt
Forumguru
Als ik dat ga tanken...houd hij ermee op. Lust ie niet. En rijdt niet meer

wat je gezien hebt klopt, bij Shell komen alle merken hun trucks volgooien en bij BP in Amsterdam ook, de 1e keer dat ik dat zag was bij Aral in Gelsenkirchen D toen ben ik op onderzoek uitgegaan
het is puur uit kostenbesparingen, als een truck van BP lost in regio Rotterdam, dat hij niet leeg naar Amsterdam hoeft te rijden om te laden, bij elk benzine depot kan elk merk zijn eigen blend/mix laden, er zal dus nooit Shell Fuel Save in een BP tankwagen zitten, of BP Ultimate in een Shell tankwagen.
Ik heb heel veel chauffeurs toen gesproken van verschillende merken en die bevestigden mijn vermoeden dat er (zeker in Amsterdam) geen aparte depots zijn voor de verschillende merken. Als jij zegt dat dat in Pernis wel zo is, dan wordt het nog vager, want dan heb je nooit een stabiele benzine bij de pompen. Maar ik ga eens een poosje euro98 tanken en kijken of mijn 1.4tsi hier beter op werkt. Kijken of het bijvoorbeeld helpt bij het filerijden. Vind namelijk dat hij best wel schokkerig is in de 1e versnelling bij filerijden. In Frankrijk met de E10 was het nog erger.
Aangezien de benzine toch voor een procent of 99(?) hetzelfde is voor alle merken, zijn grote afzonderlijke opslagtanks ook helemaal niet nodig. Het enige wat moet gebeuren is dat bij het laden van de tankauto de juiste set additieven wordt toegevoegd die dat ene(?) procentje verschil uitmaken.dat er [...] geen aparte depots zijn voor de verschillende merken

Hoe kom jij aan deze informatie?Aangezien chiptuning voor mij geen optie is omdatbvoor zover ik weet dat voor de 1.4TSI 140pk nog niet mogelijk is als dat anders is hoor ik het graag, met bijbehorende cijfers
Ok dankje, heb m'n vorige post dan ook aangepastNee, ik heb de 125PK (S2) wat volgens mij bij de O2 de 122PK is. In de O3 zit een 140PK 1.4TSi.