Meeting & Tuning @ 28/09/2013, Place2B @ TVS Engineering / DSG Dokter @ Varsseveld NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

Noord26

Forumguru
Wat Mark zegt over 102 tanken voor de meeting en vervolgens daarna 95 blijven rijden is natuurlijk niet verstandig. Vanaf heden tanken wij ook bp98. Even er vanuit gaande dat de tank nog circa half vol zit en er 102 bij wordt gegooid krijg je dan ron100?

Die Aral zit circa 10km uit de route. Zou de tank vrijwel leeg zijn gooi ik er wel aral100 in. Anders houd je jezelf voor de gek tijdens tuning en wat je in de praktijk rijdt.

CDK

Forumguru
@Pendragon, dan heb je het laatst niet goed begrepen, het is sowieso voor de afstelling het beste om dat op RON98 te doen, dus het liefst de laatste 2 tankbeurten voor de tuning even bij BP tanken, ga je daarna weer gewoon EURO95 tanken is dat geen probleem, de elektronica regelt dat zelf door middel van de sensoren die signalen oppakken. Het is dus geen vereiste, maar het is beter om je motor af te stellen op het vloeibare goud van BP
image.jpg

Antera

Donateur
@ Raceeend.

Dan heb ik het toen toch verkeerd begrepen van jullie. Mijn excusses voor de onjuiste info hier. :facepalm:

Houd het maar bij me verlagingen voortaan :jaja:

En wat betreft de schakelindicator dat wist ik niet dat de auto dat bij een handbak ook herkent. Dus mijn Octavia zou in zijn 1e versnelling minder vermogen kunnen krijgen?

Laatst bewerkt:

Pendragon

Donateur
@Corné de Kluijver ga ik 98 tanken, maar waarschijnlijk niet bij BP. Zonder een hele discussie te openen over de verschillende benzine merken geloof ik niet zo in dat de ene beter is dan de andere. Kijk dit artikel van Kassa: http://kassa.vara.nl/tv/afspeelpagina/fragment/dure-premium-benzine-rijdt-niet-zuiniger/speel/1/ ik herken dit totaal, omdat ik zelf regelmatig bij het BP distributiecentrum in Amsterdam kwam toen ik voor een Amerikaans engineering bedrijf werkte die veel werk daar deed. Van BP, Texaco, Shell tot allerlei andere merken kwamen daar hun vrachtwagens vullen. Ik tank in de buurt vrijwel altijd bij Autoradam of Shell (die ook meedoet aan lagere prijzen) en ik merk eigenlijk geen verschil. Wanneer merkte ik wel verschil? Afgelopen week in Frankrijk, waar ik 95 E10 tankte. Buiten dat het anders rook zei zelf mijn vrouw dat de motor anders klonk. Dus ondanks dat Skoda zegt dat al hun auto's prima E10 kunnen hebben ben ik er geen voorstander van en zal ik op plekken waar alleen E10 te krijgen is 98 tanken.

CDK

Forumguru
Ik ga die discussie ook niet aan, maar ik zou het wel graag willen uitleggen, ik werk elke dag @ Shell Pernis, maar tank BP :tongue: wat je gezien hebt klopt, bij Shell komen alle merken hun trucks volgooien en bij BP in Amsterdam ook, de 1e keer dat ik dat zag was bij Aral in Gelsenkirchen D toen ben ik op onderzoek uitgegaan ;) het is puur uit kostenbesparingen, als een truck van BP lost in regio Rotterdam, dat hij niet leeg naar Amsterdam hoeft te rijden om te laden, bij elk benzine depot kan elk merk zijn eigen blend/mix laden, er zal dus nooit Shell Fuel Save in een BP tankwagen zitten, of BP Ultimate in een Shell tankwagen.

Greetz Corné

Pendragon

Donateur
Grappig, ben daar ook heel vaak geweest. Werkte toen bij Jacobs Engineering. Ze doen veel werk voor BP, Shell etc. Meerdere kantoren op het Shell terrein. Of dat nu nog zo is weet ik niet. En je mag het 28 september uitleggen hoor :) Ik heb heel veel chauffeurs toen gesproken van verschillende merken en die bevestigden mijn vermoeden dat er (zeker in Amsterdam) geen aparte depots zijn voor de verschillende merken. Als jij zegt dat dat in Pernis wel zo is, dan wordt het nog vager, want dan heb je nooit een stabiele benzine bij de pompen. Maar ik ga eens een poosje euro98 tanken en kijken of mijn 1.4tsi hier beter op werkt. Kijken of het bijvoorbeeld helpt bij het filerijden. Vind namelijk dat hij best wel schokkerig is in de 1e versnelling bij filerijden. In Frankrijk met de E10 was het nog erger.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Is goed man, als de afstelling vrij krap is en de sensoren hun werk niet naar behoren doen zou je het kunnen merken, ik hoor het over een kleine 6 weken :thumbsup:

ertromp

Forumguru
Ik kom vaker bij Derksen (de Aral in Elten) momenteel kost een liter Ultimate 102 daar €1,699 (afgelopen donderdag)
Is vanaf de splitsing A18/A12 ongeveer 6km (dus ca 12km "omrijden") En natuurlijk altijd mooi die A3 daar kun je gelijk testen of die Skoda pk's nog een beetje los willen komen :D

Canon-Eye

Forumguru
dat er [...] geen aparte depots zijn voor de verschillende merken
Aangezien de benzine toch voor een procent of 99(?) hetzelfde is voor alle merken, zijn grote afzonderlijke opslagtanks ook helemaal niet nodig. Het enige wat moet gebeuren is dat bij het laden van de tankauto de juiste set additieven wordt toegevoegd die dat ene(?) procentje verschil uitmaken.
Welnu, als je ziet hoe de verfmengcomputer bij de bouwmarkt je 1 liter van precies de juiste kleur levert door aan een bepaald basismateriaal de juiste hoeveelheid van verschillende pigmenten toe te voegen, dan kan dat bij opschalen naar 30 kuub of zo natuurlijk geen enkel probleem zijn...

CoesDoes

Forumguru
Aangezien chiptuning voor mij geen optie is omdat voor zover ik weet dat voor de 1.4TSI 140pk nog niet mogelijk is (als dat anders is hoor ik het graag, met bijbehorende cijfers) wil ik me bij deze aanmelden voor de autowassessie! :D
..Hoewel ik van mening ben dat voor deze foto de fotograaf een beter uitzicht had dan de bestuurder. ;)

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Aangezien chiptuning voor mij geen optie is omdatbvoor zover ik weet dat voor de 1.4TSI 140pk nog niet mogelijk is als dat anders is hoor ik het graag, met bijbehorende cijfers
Hoe kom jij aan deze informatie?
Zal ik dat niet nog even voor je navragen? Volgens mij is deze namelijk prima te tunen en zou er dan ongeveer 175pk uit te halen zijn, misschien dat de ECU open moet, maar dat is bij alle nieuwe motormanagement systemen zo die nog niet gekraakt zijn.

Greetz Corné

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Leuk die discussies over kwaliteiten brandstof. Ik vind het leuk om af en toe een sprintje te timen en heb dan ook het verschil gezien bij mijn RS tussen een 100-200 sprint op BP98 en Aral 102. En dat is gewoon bijna een seconde, klinkt weinig maar is erg veel. RON 95 tank ik nooit en als het uit noodzaak moet is het altijd maar een paar litertjes en komt mijn motor zeker niet boven de 4000rpm.
Een TFSI loopt gewoon echt merkbaar beter op RON98, veel soepeler en nog zuiniger ook. Zeker het overwegen waard voor bv. Pendragon zijn Superb na tuning.

• Leuk

Pendragon

Donateur
@Luuk Thijssen, ja, ik ben ook benieuwd. Ik ga vanaf nu ron98 tanken en kijken of dat verbetering geeft. Ga ik m'n verbruik etc. ook eens bijhouden. De 1.4TSi is natuurlijk geen racemonster in de S2. Ik hoop dat de tuning een beetje extra gaat geven. En als ik door de tuning ook beter ron98 kan tanken, dan doe ik dat.

• Leuk
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan