Ik hecht over het algemeen weinig waarde aan dit soort 'onderzoeken', het is vooral een beetje snack-nieuws dat lekker weg leest, meer amusement dan gedegen journalistiek. Verder ben ik het wel met
@Tees eens en daarbij denk ik ook dat de gemiddelde Suzuki/Mitsubishi/Subaru rijder (ergo, wat oudere weggebruikers) zich wellicht ook wat minder snel storen aan bepaalde kleine zaken en een rijstijl hebben die wat gunstiger is voor de levensduur van de auto en dat die doelgroep waarschijnlijk ook minder kilometers rijd.
Ik denk dat als je de gemiddelde VW Golf/Audi/BMW rijder met hun gemiddeld wat
asocialer .. euh sorry 'sportievere' rijstijl in een Suzuki/Mitsu/Subaru zet dat de betrouwbaarheidscijfers dan wel eens fors zouden kunnen kelderen.
Dat Renault en Citroën slecht scoren had ik dan wel weer verwacht, dat past wel bij het beeld dat ik door m'n werk heb gekregen van die merken. Bizar hoe vaak je bij de Renault dealer een motorblok uit de motorruimte getakeld ziet, ze doen daar net alsof dat heel normaal is.
En bij Citroën ook genoeg drama gezien ...
Maar om nu de stap te maken van je fully loaded Audi A6 naar deze:
De stap vanuit een fully loaded A6 naar de Ignis is inderdaad wel wat fors ....
Maar vanuit m'n vorige Citigo had ik best wel graag de overstap naar de Ignis willen maken. Afgezien van de stoelen, die in bijna alle Suzuki's k*t zijn, vind ik het een leuk en fijn wagentje, ik heb al meerdere keren met demo-Ignissen gereden. Maar wat zijn die klotedingen ontzettend waardevast zeg.
Ze waren domweg te duur (zeker de gewenste Stijl-uitvoering met volle uitrusting), opnieuw een Citigo kopen bood veel meer waar voor m'n geld, en betere stoelen.
Maar de Ignis is dan ook geliefd onder het wat oudere koperspubliek en auto's die goed liggen bij de oudere doelgroep zijn wel vaker bovengemiddeld waardevast.
Maar vergis je niet .. ook de Ignis kent zo z'n kwaaltjes, ik ben een tijdje lid geweest van een Ignis-groep en ook die auto's zijn niet probleemloos uiteraard.