Me superB wilt niet aan slaan

BaasB

Nieuw lid
Goede dag,

Wie zou mij kunnen helpen, zit met een probleem van mijn 1.8 superB 2017.

Auto wilt niet zelf aanslaan, je moet gas bijgeven om het te starten. Auto is bij de dealer geweest in Zoetermeer en die gaf aan dat de verstuivers vervangen moesten worden. Deze zijn ook vervangen.
na het vervangen bleef het probleem zich voordoen, niet willen aanslaan bij starten en wanneer je gas bijgeeft doet die het wel.

Na wat speurwerk met collega’s kwamen we uit op het gasklephuis en de olieafschreider boven op het blok, gasklephuis is in geleerd maar blijf het probleem houden. Wanneer ik de olie vuldop eraf haal start de auto wel gelijk. Wie oh wie kan mij uit de brand helpen
 

Tees

Donateur
Al eens uitgelezen? Zo ja, waren er foutcodes en welke (nummers)?
Klinkt mij alsof je een druk probleem hebt ergens, dus ofwel valse lucht, ofwel een sensor die verkeerde waarden geeft. En dat zou normaliter een foutcode genereren.

Velen hier waarderen het trouwens ook zeer als je je even voorstelt in de Meet & Greet.
 

hemi24

Forumguru
Wat heb je precies met de olieafscheider (en gasklephuis) gedaan?
Aangezien de wagen wel start als je de olievuldop verwijderd (onderdeel 701 :D) lijkt het probleem samen te hangen met (teveel) drukopbouw..?

Zoals @Tees al aangaf: uitlezen gaat waarschijnlijk wel wat opleveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

andrehj

Forumguru
Wanneer ik de olie vuldop eraf haal start de auto wel gelijk. Wie oh wie kan mij uit de brand helpen
Dat zou inderdaad een probleem met de PCV-klep (Positive Crankcase Ventilation) kunnen zijn. Dat is je carterventilatie. Je kunt dit eenvoudig testen door bij lopende motor de olievuldop er af te halen. Als die enorm vacuum trekt is je PCV-klep stuk.
Volgens mij is een defect hieraan niet door uitlezen te zien, vandaar ook dat moderne "monteurs" dit defect wat moeilijk kunnen vinden. Die kijken vaak niet meer verder dan het OBD-leesapparaat. Als die niks aangeeft, kunnen ze het defect niet meer vinden.

Laat je nog even weten wat eruit gekomen is?
 
Deze carterventilatiekleppen durven weleens valse lucht aan te zuigen met rare verschijnselen tot gevolg.

Je kan dit snel testen door met draaiende motor wat remmenreiniger hierover te verstuiven( niet doen als de motor warm staat voor de veiligheid), als het toerental dan wat stijgt of daalt weet je dat deze lucht trekt.
 
Bovenaan Onderaan