Mazda2/Toyota Yaris Hybrid

hemi24

Forumguru
Gemiddelde snelheid na het starten 5 km/h..?!?
Zat je klem achter een bakfiets, of stak er een schildpad over?
 

JeSko

Forumguru
Afgelopen week redelijk vaak op pad geweest met de Mazda2/Yaris met cvt, en ik moet zeggen dat ik nu wel blij ben dat ik niet mijn eerste gedachte gevolgd heb, door zo'n hybride Toyota te kopen. Het is echt een fijn karretje en zit voldoende punch achter, al is dat vooral met het optrekken tot pakweg 50, daarna vlakt het koppelcurve af en dat is vooral op ringwegen wel een gemis, omdat hij dan heel hard lawaai maakt alsof je moet gaan schakelen ( wat een cvt uiteraard niet kan ) zonder dat het nog voorruit gaat. Heb me daar daarnet op de ringweg ( 90 met 120 afwisselend ) toch aan geërgerd. Maar niet zo erg als mijn vrouw, die vind het niet kunnen schakelen gewoon 10 keer niks :deuk: ze zei al ; goh ik zal blij zijn als ik mijne Mazda terug heb!" :D Kortom dit type aandrijving is echt perfect voor stadsgebruik, maar daarbuiten is het niets voor mij.

Lane assist is overigens echt een slecht systeem, wie heeft dat eigenlijk uitgevonden? Vandaag twee maal een manoeuvre moeten doen om een vuilniswagen in te halen, dat vond ie niet leuk en daarom besloot hij maar aan mijn stuur te trekken met een onaangename gevaarlijke ruk, zodat ik moest vechten met de besturing om maar niet naar de vuilniswagen getrokken te worden, meermaals geprobeerd het systeem af te zetten maar dat gaat niet ?? Dit soort bemoeienis hoef ik niet in een auto, dit is "goed" voor chauffeurs die zelf niet meer goed binnen de lijnen kunnen rijden, en die dus eigenlijk van de openbare weg moeten blijven, en niet voor normaal bekwamere bestuurders.

Overigens is stuurwielverwarming s'ochtends wel echt lekker hoor! En de cvt onder de 70 km/h helemaal prima en comfortabel!
 

hemi24

Forumguru
omdat hij dan heel hard lawaai maakt alsof je moet gaan schakelen ( wat een cvt uiteraard niet kan ) zonder dat het nog voorruit gaat. Heb me daar daarnet op de ringweg ( 90 met 120 afwisselend ) toch aan geërgerd.

Heb een paar keer een Toyota hybride als huurauto meegehad vanaf vliegveld Graz, maar in de bergen is zo’n ding echt waardeloos!!!

Veel lawaai, en weinig voorwaartse versnelling… :thumbsdown:

Leuk zo’n Toyota, voor rondjes rond de kerk..!
 
Bovenaan Onderaan