Amundsen Map update ECE 2022 past niet meer op kaart

Rallye

Forumguru
Wat in principe voldoet aan het naar verluidt ooit door Skoda beloofde “vijf jaar na einde productie van het apparaat”. Waarbij ik mij herinner dat Skoda bij de O3 eerst een nog kortere termijn hanteerde (een jaar, net als SEAT is blijven doen???) en die vijf jaar niet echt terug te vinden is. In de Octavia is MIB1 eind mei 2015 vervangen door MIB2 (ik heb namelijk MIB2 in een auto van 31 juli 2015). Heb je dat van Skoda bevestigd gekregen, of leid je dat dat af uit het feit dat er nu geen update klaarstaat bij Skoda, SEAT, of VW?

Heb je een Amundsen of Columbus? Bij een Columbus (Amundsen niet, zo lijkt het) zou je eens naar zoiets kunnen kijken: https://motrade.nl/nl/carplay-android-mirror/vw/vanaf-2012-mib1-mib2/vw-mib-mib2/a-2332-20000279
 

64rhfx

Senior Member
Het 'vage' antwoord van Skoda was; De meest recente update staat op onze website. Dus helaas, pindakaas. Ik denk dat ik net de laatste mib1 heb gekregen. Bedankt voor de tip vwb Android apparaat.
Grt Alex
 
Laatst bewerkt:

Rallye

Forumguru
Ze zeggen “meest recente” niet “laatste”, maar als je gevraagd hebt of je nog ondersteuning krijgt is het antwoord onderdaad vaag. Terwijl men in principe gewoon een datum kan geven..

Heeft iemand meer gevonden over die vijf jaar bij Skoda?
 

64rhfx

Senior Member
Beste Frub. '

Inderdaad, staat er nu op, vijf jaar, maar nog niet zo lang. Website is blijkbaar ge-update.

Pech dus.
 

Frup

Forumguru
@64rhfx, tja … dus nu wel duidelijker, maar dat maakt het er niet beter op voor je.
MIB1 dus, sorry ik had overheen gelezen. Pech inderdaad.
 

Janno

Forumguru
Hoezo pech? Zolang de updates überhaupt nog komen kun je daar als MIB1 bezitter toch van blijven profiteren, niet? Er zit altijd een MIB1 folder in de download zip, die kun je toch gewoon gebruiken om te updaten?
 

64rhfx

Senior Member
Tja, maar dat is een oude update. Week 25 2020. Ik heb deze, maar is gewoon niet meer te gebruiken. op veel plaatsen rij je door de weilanden terwijl die snelweg al een tijd geleden gewijzigd is.
 

EdK

Forumguru
Maar weet je dan echt niet meer de weg zonder een Navi ?

Rij soms met de VW MIB en dan op werktablet ook nog google maps meedraaien
Wel mijn ervaring is dat beide er soms flink en echt flink naast zitten !
En ook google maps !
Oke google weet dan wel de weg naar een familielid die nog niet is geasfalteerd , en VW /Skoda kent deze weg helemaal niet....
Maar allen weten wel de weg die er op aansluit en daarop navigeren is dan totaal geen probleem om aan te komen.
 

Rallye

Forumguru
Nou ja, duidelijk:
“Update garantie

Het Europese wegennet is continu in verandering. ŠKODA streeft naar zo recent mogelijke kaartinformatie, maar kan niet garanderen dat deze bij aflevering van uw auto volledig actueel is. ŠKODA biedt gratis* kaartupdates aan tot maximaal 5 jaar nadat de betreffende generatie van het navigatiesysteem voor het laatst is geproduceerd. De meest recente kaartupdates kunt u op deze pagina eenvoudig zelf downloaden. Indien gewenst kunt u een kaartupdate ook door de ŠKODA-dealer laten uitvoeren. De consumentenadviesprijs voor deze service is 25 euro inclusief BTW. Meer informatie over kaartupdates kunt u verkrijgen via uw ŠKODA-dealer, de klantenservice of de handleiding van uw auto.”

Hoezo noem je “tot maximaal vijf jaar” een garantie? Minimaal vijf jaar is een garantie. Bij maximaal vijf jaar kan het ook na een maand stoppen…. Leest iemand zo’n tekst p, of is dit serieus bedoeld? Dan moet je het geen garantie noemen.

Maar voor de MIB1 zou het dus best eens over kunnen zijn; het zou wel zo netjes zijn als Skoda dit dan gewoon liet weten. Ik ben wel benieuwd of iemand weet wanneer de MIB2 dan einde produktie was…..
 

100pk

Lid
Ik heb Rusland uit de mapdata (zie folder MapRegions) verwijderd; de kans dat ik daar met mijn auto kom is vrij klein. Daarna paste het wel…
 
Bovenaan Onderaan