Amundsen Map update ECE 2022 past niet meer op kaart

Frup

Forumguru
Help!
De nieuwe update voor heel Europa ECE A1 2022 past net niet meer op mijn 16 GB kaartje.
De vorige update pastte nog wel.
De andere kleinere kaarten passen wel, maar als je Spanje en Duitsland in één reis door wilt, dan zitten die niet in één kaart.
Zijn bijv. ECE1 en ECE 3 te combineren op hetzelfde sd kaartje?
 

hemi24

Forumguru
Combineren gaat niet, was altijd het verhaal...
Heb je de versie 1810 binnengehaald? Ik zie dat het ZIP-bestand alleen al 15GB is?

Wat was je voorgaande versie dan, aangezien versie 1730 als ZIP-bestand ook al 14,7GB groot was...
 

Frup

Forumguru
@hemi24
Ik heb de updates van de Skoda update portal : STD2_1720_EU_A1_202145 (15,2 GB (16.336.961.536 bytes)).
De vorige versie was: STD2_1520_EU_A1_202122 (14,4 GB (15.494.078.464 bytes)).
Ik heb overigens de MIB2 in m'n Yeti.
 

hemi24

Forumguru
Daar rijden sommigen al meer dan een half jaar mee rond, maar dat terzijde.
Elders op het forum kwam ik de eerste release voor versie 1810 ook al tegen.

Waarschijnlijk zit je nu vast aan óf een grotere SD kaart bestellen, óf één van de kaart voor een deel van West-Europa downloaden…
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Frup

Forumguru
't is niet anders. Kaart kopiëren naar grotere schijnt wel mogelijk onder Linux. Maar dat gaat mij niet lukken.

Er worden veel originele SD kaartjes te koop aangeboden.
Maakt het uit of er VW op staat?
En hoe herken ik of een kaartje 32 GB is? Dat staat niet op het kaartje. Er staan alleen codes op.
 
Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
En mijn systeem "vreet" dit sinds het door een VCDS/VCP goeroe is aangepast van 3 jaar naar lifetime Mapcare. Is beslist de moeite en kosten waard!
LOL. Mijn systeem (MIB2) is wat vreten betreft helaas een tikkeltje kieskeurig. ;)
De SD-kaart is niet zomaar te kopiëren of te klonen. Mijn systeem heeft al lifetime maps (hoorde toen bij de Yeti).
Als er iemand is die mijn 16 GB kan klonen naar 32 GB (en dat de kaart dan nog wél wordt herkend) dan hoor ik dat graag!
 

Canon-Eye

Forumguru
Nee, je hebt iemand nodig die jouw MIB2 (net als de mijne, technisch ook een MIB2 heb ik me laten vertellen) kan bijscholen.
Ik ben ervoor naar @Rainesh gereden (omgeving Den Haag), maar ik sluit niet uit dat er ook wel iemand dichterbij te vinden is.
En anders is het wel een lekker ritje, door de polders... :D
 
  • Leuk
Waarderingen: Frup

Frup

Forumguru
En dan kun je uiteindelijk naar deze versie:
Maak me maar gek! Ik had al eens contact met @Rainesh voor vrijschakelen van AA. Schijnt dat voor mijn Amundsen de software niet voorhanden is. De ene Amundsen is de andere niet zeg maar. Ik vermoed dat ik het goedkoopste klaar ben met een 32 GB kaartje via Ebay ofzo. Naar Rainesh heen en weer + een SD kaart kost me net zoveel.
 

Frup

Forumguru
Voor wie er iets aan heeft: ik heb op Ebay een Skoda SD-kaart van 32 GB gekocht voor € 28,70.
Het komt uit Letland en ik heb het binnen precies een week keurig ontvangen.
Het kaartje werd direct herkend en werkt goed, ook nadat ik er nieuwere kaarten (1730) op heb gezet. 1810 kon ik niet vinden.
 
Bovenaan Onderaan