Manueel ingestelde snelheid wissen

Lifespan

Nieuw lid
Hallo lui, even het volgende; ik rijdt in ACC modus en conform de aangegeven snelheid keurig netjes 100 km/uur. Ik kan die snelheid handmatig aanpassen naar bijvoorbeeld 110 km/uur, maarrrrrrrrrrr... ik kf=rijg die dan niet uitgeschakeld zodat ik weer de aangegeven snelheid van 100 km/uur rijd. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dat moet doen?

Mvg, Peter

hemi24

Forumguru
hendel van je af duwen voor "cancel" dan maar..?

Als je vervolgens bij de gewenste snelheid weer op "set" drukt, wordt de snelheid van dat moment weer actief.

EvilKnievel

Forumguru
Bedoel je soms dat je de ACC zo hebt ingesteld dat deze zich aanpast aan de verkeersborden met daarop de maximum snelheid?
Zo ja, dan is het óf wachten op het volgende verkeersbord met daarop de snelheid, óf handmatig weer aanpassen naar waar hij op stond.

SuperBeeb

Forumguru
Je hebt de CC op 100 gezet. Tijdens het rijden zet je m handmatig (dus met de CC hendel 1 lange klik naar boven) van 100 naar 110. Dan is dat z'n nieuwe 'vaste snelheid'. Dan kan je m niet met resume terugzetten, want hij is de vorige snelheid (100) vergeten zodra je m op 110 hebt gezet.
Je kunt m gewoon in 1x terugzetten naar 100 met 1 lange klik naar beneden.
Of met cancel, gas los, en dan bij 100 weer op set drukken.
Hetzelfde wat hierboven ook al was gezegd, maar dan iets uitgebreider uitgelegd...

Canon-Eye

Forumguru
Met het "set"knopje op het uiteinde van de hendel kun je tijdens het rijden de ingestelde snelheid ook met 1 km/u verminderen.
Je kunt de ingestelde snelheid tijdens het rijden ook nog met 1 km/u verhogen door de hendel even naar je toe te trekken (de "resume" handeling dus).

Om de snelheid bij te regelen gebruik ik die hendel tijdens veel ritten bijna vaker dan het gaspedaal...
Bijvoorbeeld: in het 60km gebied rondom ons woondorp zet ik de CC meest op 64, dan rij ik volgens gps 60-61 km/u. Ik heb op een veel voorkomende route over die smalle landwegen diverse haakse bochten waarvoor ik de CC even uitschakel, maar al na pakweg 1/3e van de bocht "resume" ik dan weer, zonder zelf aan het gaspedaal te komen. Daarbij valt me op dat de motor daar wel ietsje op reageert, maar pas echt duidelijk (maar niet heel woest) gaat trekken als de wielen weer rechtuit staan. Kennelijk heeft de stuuruitslagsensor hier ook een flinke vinger in de pap. Ik vind het een prima systeem, heel aangenaam in de omgang.

Laatst bewerkt:

hemi24

Forumguru
Met het "set"knopje op het uiteinde van de hendel kun je tijdens het rijden de ingestelde snelheid ook met 1 km/u verminderen.
Je kunt de ingestelde snelheid tijdens het rijden ook nog met 1 km/u verhogen door de hendel even naar je toe te trekken (de "resume" handeling dus).

Dat was vroeger…

Lees maar even terug; bij het plaatje uit post #2 staat hoe dit tegenwoordig werkt…

Rob

Forumguru
@hemi24 Zeker werkt dat wel. Net nog gecheckt met de ACC. Via de "set" knop steeds 1km langzamer. Of wijkt de ACC van de Kodiaq II zo af van de O4 iv...

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan