Maik's Superb II 3.6 VR6 Elegance Bns

Topic in 'Mijn auto' gestart door Maik Elshof, 27-06-2017.

  1. Johnnyvr6

    Johnnyvr6 Forumguru

    Dat is een mooie winst maik wat is er allemaal aangebeurd en waar heb je dat laten doen.
     

  2. JeSko

    JeSko Forumguru Donateur

    311 pk en 409 NM koppel... Ik droom al weg bij de fun dat die Sleeper moet geven aan de lichten, zalig!
     
  3. Eemspoort

    Eemspoort Forumguru

    Dat is idd wel een hele riante winst. Ik wou destijds bij TVS de V6 ook laten chippen, samen met de DSG.
    DSG is wel gedaan, maar de motor niet, ze waren van mening dat de ontsteking al aardig vroeg stond en durfden het niet aan daar nog wat mee te doen. Was het wel mogelijk geweest, dan had ie rond de 290 pk moeten hebben. Nog eens 21 pk meer vind ik wel erg veel winst. Ben dus ook wel benieuwd wat er aan gedaan is om dat mogelijk te maken?

    Mooie combinatie, trouwens, zo met die caravan. De auto zelf is ook erg fraai natuurlijk.
     
  4. Maik Elshof

    Maik Elshof Senior Member Donateur

    De inlaat is compleet gereinigd, zat erg veel vervuiling in (Auto had dan ook ruim 200k gelopen). Dit was direct voortijd al merkbaar toen dit verholpen was.
    Standaard zit een 260pk Superb al bijna op 280 pk, ook koppel was al hoger dan wat ze standaard afgeven, dus gegevens die ze geven vanuit fabrikant zijn vrij ingetogen.
    Met een chip op maat (dacht dat ze hierbij naar software/curves van R36 gekeken hebben en die hebben aangepast) op 311pk en 409nm uitgekomen. Blokken zijn geloof ik identiek, enkel iets met de intake was anders en de R36 heeft een meer 'open' uitlaat, waardoor 'ie én lekkerder klinkt en standaard meer vermogen heeft (PK's, nM is nl gelijk). Met een R36 hadden ze vanwege die aanpassingen zelfs zo'n 325-330 pk eruit kunnen slepen.

    Van 0 tot 100 scheelt weinig, standaard 6,6 op papier, nu zo rond de 6 sec rond, maar vooral in de 5e en 6e versnelling trekt het wat lekkerder, lees; rijdt nog luier waardoor ie al heel snel de hoogste versnelling opzoekt. (onder de 80 km/h zet 'ie bij normaal gebruik de 6e versnelling al in)
     
    Johnnyvr6 en Eemspoort vinden dit leuk.
  5. Eemspoort

    Eemspoort Forumguru

    Bedankt voor de uitleg. De mijne is destijds niet op de rollenbank geweest, ik heb dan ook geen idee wat die al aan vermogen had, van huis uit.
    Overigens, beweren dat 0,6 seconden verschil weinig is... daar denken dragracers heel anders over! ;)
    Ik vind een winst van 0,6 toch heel netjes in deze categorie, hoor.
     
  6. Johnnyvr6

    Johnnyvr6 Forumguru

    Blij dat je dit vermeld dan gaat mijn inlaat er binnenkort ook af. Dacht dat het bij deze motoren meeviel.
     
  7. Chrisjemol

    Chrisjemol Senior Member

    Nette cijfers! En dat van een wagen zonder turbo

    hele mooie bak, heb zelf een facelift maar vind eigenlijk het pré facelift neusje stoerder
     
    s-line vindt dit leuk.
  8. JeSko

    JeSko Forumguru Donateur

    @Chrisjemol

    Klopt de neus van de pré fl is stoerder, de auto kijkt bozer met die vorm koplampen, de FL is wat verfijnder, en de DRL is moderner en bij de tijd. Voor beide valt wat te zeggen.
     
  9. VAG-man

    VAG-man Forumguru

    Dit doen volgens mij alle S2's. Misschien de 1.4 versie niet, maar met mijn 1.8 zet ik vanaf 65-70 km/pu de handbak ook in de 6.
     
  10. Maik Elshof

    Maik Elshof Senior Member Donateur

    Denk dat de helft van deze 0,6 sec te wijden is aan de launch controle functie. Neemt niet weg dat het heerlijk rijd!
     
  11. Maik Elshof

    Maik Elshof Senior Member Donateur

    Klopt de meeste wel, maar vooral als je als een bejaarde met het verkeer mee rijdt. Zodra je iets sportiever meerijd niet meer. Dan blijft ie vaak in 4 of misschien 5 hangen bij standaard blokken. (Althans bij de DSG-bakken)
     
  12. VAG-man

    VAG-man Forumguru

    Oh dus ik ben een bejaarde die met het verkeer mee rijdt?:laugh:
    Gelukkig rijd ik mee met het verkeer.;)
     
  13. CDK

    CDK Forumguru Donateur

    Voor de Belgen misschien, wij spreken hier sinds jaar en dag van liters per kilometer en zo staat dat ook in de boordcomputer inderdaad. Uiteraard kan je ook liters per 100km instellen.
     
    Tuulster vindt dit leuk.
  14. JeSko

    JeSko Forumguru Donateur

    Inderdaad in België @CDK , had ik er natuurlijk bij moeten zeggen, hier is het bij mijn weten ook altijd zo uitgedrukt, staat zo ook standaard in mijn Sup zijn boordcomputer.
     
  15. EdK

    EdK Forumguru

    In principe staat het bij ons ( mij ) standaard ook op liters per 100Km
    Maar het is nu ook mogelijk ( bij mijn wagen ) om dit om te zetten in liters per Km in media unit bij instellingen.
    Voorheen kon dit of niet ( Fab 1 en RR ) en in Yeti mbv VCDS alleen.
     
    JeSko vindt dit leuk.
  16. Johnnyvr6

    Johnnyvr6 Forumguru

    Ik kan het ook instellen in de maxidot en vindt het makkelijker om km/l te hebben
     
  17. EdK

    EdK Forumguru

    Geld voor mij ook hoor
    Net als de Ons die ik nog steeds gebruik, 100Gr is mond vol ipv 1 Ons :D
     
    CDK en Johnnyvr6 vinden dit leuk.
  18. VAG-man

    VAG-man Forumguru

    Ik zeg tegen 100 gram altijd 3,5 ounce. Handiger dan 1 ons.

    Jongens waar hebben we het over?:arghh:
     
    Kanerr vindt dit leuk.
  19. Maik Elshof

    Maik Elshof Senior Member Donateur

    Dat zeg ik niet, vandaar dat ik ook expliciet de DSG benoem :thumbsup:
     
    VAG-man vindt dit leuk.

Deel deze pagina